beantwoord

Spam automatisch doorsturen werkt niet meer

• 24 januari 2020
  • 12 reacties
  • 185 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik gebruik al “deccenia”  automatisch doorsturen (naar gmail). Ik heb in het verleden een filter gemaakt zodat ook mijn Spam werdt doorgestuurd. Dat filter werkte prima.

Nu na de vernieuwing werkt dit dus niet meer, de spam blijft in webmail staan, wordt niet meer doorgestuurd

Hoe onhandig is het als je verplicht wordt je webmail te gebruiken om je spam te checken. Dat dit nodig is blijkt uit het feit dat mijn pensioenoverzicht in spam terecht is gekomen:smirk:

Graag een oplossing.

icon

Beste antwoord door Kaljo 29 januari 2020, 12:06

Met POP3 in Gmail naar mijn telfort mailadressen komt de spam niet mee, geldt ook voor mijn hotmailadres.

Ik heb 1 hotmail via gmailify daar komt alles mee maar je kan maar 1 gmailify adres hebben in gmail.

Heb nu de mailadressen toegevoegd op mijn tablet gmail mobiel via IMAP, dat werkt dus wel.

Het filter is niet gewijzigd maar ik denk dat het telfort spamfilter nu voorrang heeft gekregen op mijn filter en dan verder niet meer filtert. 

Bekijk reactie

12 reacties

Hallo @Kaljo , je pensioenbericht meteen als niet-spam kwalificeren binnen de software en dan gaat het de volgende keer goed.

Lijkt me een goede zaak dat spam niet (nog eens) verstuurd kan worden, dan wordt het alleen maar van kwaad tot erger.

Wat dat betreft sluit ik me bij JanD aan iets wat echt spam is dus ongevraagd en ongewenst wil je niet doorsturen. Bedoel je met spam reclame mailings die je wel wil krijgen maar niet in een serieuze postvak?  Zelf zou ik dit andersom doen laat gmail de spam maar opvangen en van daaruit serieuze post naar het Telfort account.

Reputatie 1

Denk dat jullie geen e-mail client gebruiken? maar webmail gebruikers zijn? dan heb je dit probleem niet.

Lijkt me stug dat outlook, thunderbird gebruikers ook steeds naar webmail moeten om spam te controleren? 

Ik gebruik mijn Telfort adres in het geheel niet.

Ik reageer op de vreemde methode dat je spam (lees ongewenste post) van je Telfort adres naar een Gmail adres doorstuurt. Met de juiste instellingen zou je in elke client je email op kunnen halen zonder dat doorsturen. Mogelijk begrijpen we je verkeerd en gebruik je een Gmail app als client.

Ik maak ook van filters en regels gebruik in mijn client dat werkt prima.

Mogelijk zal je in de webmail omgeving nieuwe door stuur regels moeten ingeven.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Kaljo, ik begrijp dat je in de nieuwe Webmail problemen hebt met de berichten die in de Spam map terecht komen. 

Lukt het niet om deze berichten in Webmail als veilig te markeren? Ben je verder gekomen met de vragen/tips die Galdor hierboven geeft? Zo niet of als je vragen hebt, geef je ons dan iets meer informatie over hoe je jouw e-mail precies gebruikt? Dan denken we graag met je mee.

Reputatie 1

Zoals beschreven stuur ik alle webmail automatisch door (naar gmail). Met een filter werd ook alle spam doorgestuurd, dat was ook de bedoeling. Maar nu werkt dat niet meer.

Ik ben dus nu dus VERPLICHT webmail te gebruiken om te kijken of er geen goeie mails in spam terecht zijn gekomen. Ik heb drie maail adressen dus moet steeds per mailadres inloggen/uitloggen en controleren. Ik kan niet op alle 3 de mailadressen tegelijk  ingelogd  zijn.

Onnodig tijdrovend

Ik begrijp dat doorsturen nog niet. Je kan toch het Telfort account direct aan gmail koppelen?

Ik kan in gmail 3 accounts via 1 client beheren een hotmail en 2 gmail accounts zou ik deze gebruiken kan ik de telfort box ook direct via gmail benaderen.

Je kan dat filter niet opnieuw instellen is dat het probleem?

Reputatie 1

Met POP3 in Gmail naar mijn telfort mailadressen komt de spam niet mee, geldt ook voor mijn hotmailadres.

Ik heb 1 hotmail via gmailify daar komt alles mee maar je kan maar 1 gmailify adres hebben in gmail.

Heb nu de mailadressen toegevoegd op mijn tablet gmail mobiel via IMAP, dat werkt dus wel.

Het filter is niet gewijzigd maar ik denk dat het telfort spamfilter nu voorrang heeft gekregen op mijn filter en dan verder niet meer filtert. 

Imap maakt inderdaad veel verschil.  Die voorrang daar zou je wel gelijk mee kunnen hebben. Geen idee ik ben hooguit 2 of 3 keer in webmail geweest sinds ik bij Telfort zit.

Reputatie 1

Je kan vlgs. mij in gmail webversie geen imap verbinding instellen naar telfort, alleen mobiel gmail.

Je kan vlgs. mij in gmail webversie geen imap verbinding instellen naar telfort, alleen mobiel gmail.

Je hebt gelijk in de app lijkt dat wel te lukken in de webversie niet.

Reputatie 1

Hoezo staat deze op beantwoord?? er is nog niets beantwoord

Ik geloof dat dit ook niet de oplossing is krijg om de haverklap dit te zien

Reageer