beantwoord

Spam

  • 6 augustus 2017
  • 23 reacties
  • 2410 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb de spamfilter op webmail zo ingesteld als ik op het plaatje staat.



Toch krijg ik nog steeds email binnen met deze afzender: nieuws@discountdeals-nieuwsbrief.nl

Kan iemand mij zeggen wat er fout gaat?
icon

Beste antwoord door arie61 13 augustus 2018, 16:08

Ik heb nog nooit naar het filteren gekeken, maar mis ik niet het 'waarheen'? Er staat wel "verplaatsen naar", maar voor mijn gevoel moet je wel opgeven waar dan naartoe.

Je moet idd een folder / map opgeven waar het naar verplaats moet worden.
Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Alleen nieuwsbrief.nl in het filter zetten is blijkbaar niet genoeg.
Probeer het met het hele adres (nieuws@discountdeals-nieuwsbrief.nl) of op zijn minst met discountdeals-nieuwsbrief.nl

Heb je daarnaast ook geprobeerd om jezelf af te melden voor deze nieuwsbrief van discountdeals..?
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie. Het gekke is dat die het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Regelmatig onderschept die ze wel. Maar ook regelmatig laat die ze wel door. Dat is het vreemde.

Uiteraard heb ik regelmatig afgemeld voor deze nieuwsbrief. Dit zonder enige resultaat. Het is echt spam en ze lijken steeds fanatieker te worden. Wij hebben hier op twee mail adressen last van en van één email adres hebben ze vanochtend al 5 mails verzonden. Voor de overige vier heeft het filter wel goed gewerkt.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Cor, welkom op het forum! Wat rot dat je mails ontvangt die je eigenlijk helemaal niet wilt krijgen.
Spam is een beetje een kat en muisspel en dat maakt het soms lastig om het (helemaal) te voorkomen. Voor nu zou ik de tip van Enterprise zeker gebruiken.
Reputatie 3
Badge
Ik ontvang ook geregeld spam van deze afzender. Een spamfilter maken helpt maar tijdelijk, omdat ze van tijd tot tijd hun e-mail adres net even iets anders maken, zodat het filter wordt omzeild.
En afmelden bij zo'n adres helpt uiteraard niet, want dat is voor hun een bevestiging dat jouw adres bestaat. Kunnen andere spammers er ook gebruik van maken. Succes verzekerd.
Het enige wat kan helpen is (zolang het duurt) om zelf een ander e-mail adres te gaan gebruiken.
Reputatie 8
Badge +10
Het is jammer dat je in de webmail geen wildcards kan aanmaken, dan is het soms makkelijker om een bepaald domein in zijn geheel te filteren.
In de meeste e-mail cliënts moet dit wel kunnen dacht ik...
Reputatie 3
Badge
Bij die van mij kan dat ook. Helaas werkt het totaal niet!
Reputatie 8
Badge +10
Bij die van mij kan dat ook. Helaas werkt het totaal niet!
Tja, het is ook maar een manier... alles tegenhouden doe je toch niet.
Reputatie 1
Ze veranderen inderdaad wel regelmatig maar ik heb nu wel veel spamfilters ingesteld die aardig werken. Het gekke blijft dat deze regelmatig bij voorbeeld nieuwsbrief.nl wel er uit filtert maar ook wel eens door laat. Heeft iemand daar ervaring mee?
Reputatie 1
De spamfilter werkt helaas niet goed, ik maak namelijk regelmatig aanpassingen in de e-mailfilters zoals fietsliefhebber, traplift, slaapcomfort, goednieuws, gewoongoed, energietarief, hypotheekadvies, inruilwaarde, etc., etc.

Helaas zijn deze aanpassingen de volgende dag weer verdwenen uit de filter waardoor de spam evengoed nog binnen komt. De enige die er wel goed uitgefilterd worden bij mij zijn Hollandsedeals en Discountdeals.

Ook veranderen ze heel veel : gewoongoed-email28.info is morgen gewoongoed-email29.info
Simpelweg zou 'komt overeen met gewoongoed' in de filter zetten voldoende moeten zijn om deze spam tegen te houden maar dit werkt niet. Afmelden heeft totaal geen nut en ik zou dit zeker niet doen omdat je bevestigd dat je email bestaat en gelezen wordt. Je meldt je waarschijnlijk alleen af voor deze nieuwsbrief maar morgen krijg je het gewoon weer binnen via een ander e-mailadres.

Frappant is het dat sommige spam ook binnenkomt via Nederlandse domeinen (nederlandsvoordeel-nieuwsbrief.nl) en dan zou je mogen verwachten dat de spammer (groep) toch is te traceren?
Reputatie 1
Bedankt voor dit uitgebreide verhaal. Ik ben iemand die wel wat verstand hebt van computers en volgens mij zou het gewoon goed moeten werken. Voor de duidelijkheid: ik heb al veel filters ingesteld en er wordt ook veel eruit gehaald, maar als ik hem toch op nieuwsbrief.nl instelt dan zou je toch zeggen dat alles waarin dit voorkomt in het mail adres toch eruit gefilterd moet worden. Voor een computer moet dat een koud kunstje zijn. Ik snap dat niet.
Reputatie 1
Op het forum van de KPN loopt er ook een draadje zag ik gisteren met meer dan 700 reacties waarbij er geen hulp komt vanuit de KPN zelf, en als Telfort afhankelijk is van de spamfilter van de KPN dan kan Telfort er weinig aan doen dat er toch zo veel spam door glipt.

Nogmaals, gisteren zet ik in het filter 'gewoongoed' en vandaag krijg ik gewoon de spam weer binnen omdat het weer uit de filter is verdwenen, ik vraag me af wat daar nu de reden van kan zijn?

Wat ik nu doe is in de firewall van W10 de hele IP range van o.a. de tracker en de afzender, zowel inkomend als uitgaand, gewoon blokkeren zodat afbeeldingen en bijlages hopelijk niet worden gedownload.

Zoek ik op het IP van de tracker dan zie ik dat er tig websites worden gehost veelal met de naam 'aanbiedingen, bonussen, dating en nieuwsbrievenactie' en de hosting daarvan zit in Haarlem? Namen zal ik hier niet noemen evenmin IP adressen maar dit is makkelijk te achterhalen. Ik weet inmiddels wel dat het spamnetwerk enorm is groot is en de spam verspreid wordt via meerdere landen. Maar bij veel afzenders van deze spam is de afkomst vaak niet na te trekken want via WhoisGuard is de afkomst beschermd. Het is een ware plaag aan het worden en de enige manier om dit aan te pakken is a: de spammer oppakken en b: de hostingbedrijven flink onder druk te zetten die dit (bewust) faciliteren.
Reputatie 3
Badge
Ik gebruik inmiddels PoptrayU e-mail notifier (https://sourceforge.net/projects/poptrayu/) en ik moet zeggen dat de filters redelijk werken.
Ook wildcards zijn mogelijk.
Reputatie 1
Ik krijg sinds een aantal dagen aanzienlijk minder spam binnen op nog een enkele spam na dan. Ik krijg dus de indruk dat er verbeteringen zijn.
ik word het gek van discountdeals en zo heb ik ingesteld info@discountdeals-nieuws.nl is zo goed?

[img]https://uploads-eu-west-1.insided.com/telfort-nl/attachment/ebb77c77-15c9-443e-a6f6-565c82c23926.jpg[/img]
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb nog nooit naar het filteren gekeken, maar mis ik niet het 'waarheen'? Er staat wel "verplaatsen naar", maar voor mijn gevoel moet je wel opgeven waar dan naartoe.
Reputatie 3
Ik heb nog nooit naar het filteren gekeken, maar mis ik niet het 'waarheen'? Er staat wel "verplaatsen naar", maar voor mijn gevoel moet je wel opgeven waar dan naartoe.
Je moet idd een folder / map opgeven waar het naar verplaats moet worden.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Jimsteffen, welkom op ons forum! Op de berichten te laten verplaatsen moet je inderdaad wel een bestemming opgeven. Anders weet het systeem ook niet waar de mail heen verplaatst moet worden.
Als je de mails die van discountdeals-nieuws.nl komen wilt verplaatsen, zou je dat ook bij de criteria in kunnen voeren in plaats van nieuwsbrief.nl. Dan kunnen de juiste berichten gepakt worden.
Reputatie 1
Gelukkig zijn ze opgehouden. Ik had wel een source ingevoerd en nogmaals de ene filter de filter het er wel eruit en de andere dag niet. Dat blijft gewoon raar.
Reputatie 8
Badge +17
Als het een reguliere mail is die van een bestaande, legitieme, mailserver afkomstig is dan is het geen SPAM. De filtering van Telfort zal dan die mails niet (of minstens heel moeilijk) kunnen herkennen als SPAM.

Voor jou zijn ze wel ongewenst, natuurlijk. Vaak zie je onderaan de mail vaak een linkje met "uitschrijven" of "unsubscribe", als je daarop klikt dan wordt je verwijderd van de mailinglijst.
Reputatie 1
Het is toch heel simpel. Als ik in filter zet dat die alle emails eindigen op nieuws.nl in spam moet zetten dan moet het systeem alle email eindigend op nieuws.nl in spam zetten. Dan is het toch gek dat die de ene keer hete wel doet en de ander keren niet. Ben ik nou gek.

de laatste tijd krijg ik spam mails vanaf het email adres “noreply@telfort.nl . iedere dag blokkeer ik de mails +/- 10 stuks per dag . maar de mails blijven binnen komen . heeft iemand een oplossing hiervoor???? ik wordt er gek van betreft allerlei reclame : bidcoins , casino, weer een welkoms pakketje, afvalpillen , weer wat gewonnen. ik wordt hier gek van mijn mailbox loopt vol. 

Reputatie 3
Badge

@Thea123 :

https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-in-mailbox-433565

https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-in-mailbox-433565?postid=1121138#post1121138

https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-in-mailbox-433565?postid=1072606#post1072606

Reputatie 8
Badge +11

@Thea123 Dat is niet de bedoeling natuurlijk. Ik hoop dat je eruit komt met de links die Willy hierboven deelde. Door de samengang van Telfort en KPN sluit vanaf vandaag, 2 november, het Telfort Forum. Je bent van harte welkom bij de klantenservice van KPN en op het KPN Forum. We helpen je daar graag verder, als je er niet uit komt.

Reageer