beantwoord

SMTP timed out

• 15 februari 2020
  • 9 reacties
  • 256 keer bekeken

Reputatie 1

ik kan van 1 laptop ineens geen mails meer versturen, Thunderbird geeft smtp timed out aan. De imap instellingen zijn:

smtp.telfort.nl; poort 587; SSL/TLS; normaal ww

Vanuit een andere laptop kan ik wel mail via Thunderbird versturen. De imap instellingen hiervan zijn:

mail.kpnmail.nl; poort 25; geen authenticatiemethode; geen ww

Als ik nu de gegevens van de werkende laptop invul bij de niet werkende houdt ik dezelfde smtp timed out foutmelding

Mail ontvangen werkt wel bij beide laptops

icon

Beste antwoord door JanD 16 februari 2020, 10:06

Hallo @Gebruikersnaam2 , probeer eens onderstaande instellingen:

Instellingen gelden nu ook voor Tefort-klanten

Bekijk reactie

9 reacties

Hallo @Gebruikersnaam2 , probeer eens onderstaande instellingen:

Instellingen gelden nu ook voor Tefort-klanten

Reputatie 1

JanD, bovenstaande instellingen had ik reeds geprobeerd maar hebben geen verschil gemaakt.

Als ik op blacklist zou staan dan zou ik met de andere pc (op hetzelfde account) toch niet wel kunnen versturen toch? Je link naar de blacklist werkt nml niet (krijg je afbeelding)

Reputatie 1

update: zonder dat er iets aan de instellingen is gewijzigd krijg ik op de werkende laptop ook een foutmelding:

Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication.. Controleer of uw e-mailadres juist is ingesteld in uw accountinstellingen en probeer het opnieuw.

Nieuwe smtp server aangemaakt naar de door jou opgegeven smtp gegevens gaf weer een time out, terugzetten van ded “ oude” server (zonder autho en ww; poort 25) geeft nu ook een timed out

Dus vanmorgen nog mails kunnen versturen, nu -zonder dat er door mij ergens iets is gewijzigd- geen uitgaande mail meer. Inkomend weet ik nu dus niet

Hallo @Gebruikersnaam2 , zie onderstaande link:

Blacklist

Lukt het wèl om via de webmail e-mail af te handelen?

Reputatie 1

thnxs, 3x niet geblokkeerd (voor beide accounts die ik heb)

thnxs, 3x niet geblokkeerd (voor beide accounts die ik heb)

Hallo @Gebruikersnaam2 , zie mijn reactie in je andere topic.

Reputatie 1

Ik heb ondertussen modem en beide pc opnieuw opgestart. De eerst werkende mailpc doet het weer, de andere nog steeds niet. Dus ik ben weer bij het “ basisprobleem”

Reputatie 8
Badge +10

Dag @Gebruikersnaam2. Van harte welkom hier. Ik begrijp dat je bij het versturen van e-mail via Thunderbird op één laptop. Ik zie dat @JanD je al uitstekend op weg helpt, maar ik begrijp dat het nog niet is opgelost. Werkt het versturen van e-mail via Webmail op beide laptops wel goed? En wat is de exacte foutmelding die je krijgt als je e-mails verstuurt? Verder ben ik benieuwd of het probleem optreedt bij specifieke e-mailadressen (met bijvoorbeeld dezelfde extensie) of bij alle mail die je probeert te versturen. Heb je ook al eens geprobeerd de firewall uit te schakelen? Lukt 't dan wel? 

Zou je verder je profiel hier kunnen aanvullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, de naam van de contracthouder en de gebruikte e-mailadressen? Geef me een seintje als dit is gebeurd.

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @Gebruikersnaam2. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Ik hoop dat dit betekent dat je weer e-mails kunt versturen. Als dat niet het geval is, dan lees ik het graag. Dan help ik je verder.

Reageer