beantwoord

Server staat relay niet toe bij versturen e-mail via iPhone op 4G

• 12 december 2018
  • 7 reacties
  • 1365 keer bekeken

Reputatie 1
Beste Telfort,

Waar kan ik geen e-mail versturen met mijn telfort 4G mobile netwerk via mijn Telfort mail account? Zie attached

*Admin: titel aangepast in verband met vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Robert Kousbroek 13 december 2018, 22:18

Hallo Natasja,

Ik heb mijn wachtwoord veranderd en toen werkte het!!
blijkbaar voldeed mijn wachtwoord niet aan de eisen.
als je daar nou op geattendeerd wordt, maar nee, de iphone gaf gewoon aan dat wachtwoord fout was!!

Nu werkt het dus weer met het nieuwe profiel en vernieuwde (langere en speciale tekens) wachtwoord.

Groeten,
Robert
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Welke instellingen gebruik je voor de mailservers..?
Heb je de instellingen van jouw toestel al eens bekeken..?

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/e-mail-instellen-op-je-mobiele-telefoon-of-tablet.htm

Tip: als je voor de smtp (uitgaande) server geen authenticatie gebruikt dan kan je alleen via het vaste Telfort netwerk mail versturen en niet via een willekeurige andere server of via een mobiele verbinding.
Authenticatie is dus noodzakelijk.
Reputatie 1
Ik heb het account opnieuw toegevoegd dmv de automatische profiel installatie (iPhone 5s) en oude account verwijderd.
Nu zegt hij dat mijn wachtwoord niet goed is, terwijl hij wel goed is (kan met hetzelfde wachtwoord wel in de Telfort webmail komen). Terug op WIFI en gelijk worden de berichten verstuurd. Terug op 4G en test mail -> nu zegt hij weer dat mijn wachtwoord niet goed is
Reputatie 1

Reputatie 8
Badge +19
Een iPhone zie ik...
Daarmee zijn al vaker problemen gemeldt met de standaard email-app omdat deze alleen de instelling 'SSL aan of uit' kent.
Mij advies was in zo'n geval om een andere email-app te gebruiken, Bluemail is een hele fijne.
Deze heeft meer en betere opties dan de standaard app en is STARTTLS ook in te stellen voor de smtp-server.

https://itunes.apple.com/nl/app/blue-mail-email-mailbox/id1063729305?mt=8
Reputatie 6
Badge +9
Hallo Robert. Van harte welkom hier op het Forum. Lastig dat het niet meer lukt om e-mails te versturen wanneer je verbonden bent met 4G. @Enterprise heeft je al een stukje op weg geholpen, zie ik. Wil je het account (nogmaals) verwijderen en opnieuw instellen door middel van het stappenplan in onze Toestelhulp? Als het ook dan niet lukt, is het denk ik goed om even naar het advies van @Enterprise te kijken 🙂.
Reputatie 1
Hallo Natasja,

Ik heb mijn wachtwoord veranderd en toen werkte het!!
blijkbaar voldeed mijn wachtwoord niet aan de eisen.
als je daar nou op geattendeerd wordt, maar nee, de iphone gaf gewoon aan dat wachtwoord fout was!!

Nu werkt het dus weer met het nieuwe profiel en vernieuwde (langere en speciale tekens) wachtwoord.

Groeten,
Robert
Reputatie 6
Badge +9
Dag Robert. Inderdaad onhandig dat je iPhone niet de melding gaf dat je wachtwoord niet aan de eisen voldeed. Goed om te lezen dat het weer werkt na het opnieuw instellen van je account en het aanmaken van een nieuw wachtwoord. Laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan doen.

Reageer