beantwoord

Server problemen (Gmail)

  • 13 december 2018
  • 15 reacties
  • 243 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo Allemaal,

Ik werk met Windows10/outlook/gmail..
Nu wil ik dat ik me gmail kan lezen/importeren in outlook.
Gaat al jaren goed, alleen van de week was het over en sluiten.
De foutmelding is: geen toegang tot de server neem contact op met U provider.
Dus vanmorgen Telfort gebeld en het probleem uitgelegd.
Het antwoord was: Sorry meneer daar heb ik geen verstand van en kan U niet helpen.
Het was een vriendelijke man, daarom maar niet kwaad geworden.
Maar ik ben nog steeds erg verbaasd.

Met vriendelijke groet van Appie uit Delft
icon

Beste antwoord door Enterprise 15 december 2018, 12:08

Heel simpel, Ik wil met Outlook mijn gmail lezen.
Alles goed ingesteld, maar krijg steeds de melding geen verbinding met de servers.

Groetjes van Appie uit Delft

Tja, dan zal je de oorzaak toch bij Gmail (Google) moeten zoeken en niet bij Telfort...
Als je je Gmail berichten wil lezen (ophalen) en mail wil versturen dan doe je dat via de mailservers van Gmail en niet die van Telfort.
Telfort is derhalve geen partij in deze.
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +4
Hallo @Appie uit Delft ,
welke Outlookversie bedoel je, het programma Outlook 20XX of Outlook als opvolger van Livemail etc.?
Reputatie 1
Goeden Middag,

Outlook 20XX, het heeft wel altijd gewerkt, dat is het rare.

Groetjes van Appie uit Delft.
Reputatie 8
Badge +19

De foutmelding is: geen toegang tot de server neem contact op met U provider.

Als je Gmail gebruikt gebruik je ook hun mailservers neem ik aan...?
Is Google dan niet 'de provider' die je hierop aan moet spreken..?

Hoe heb je de servers in Outlook ingesteld..?
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie.
Gebruik de mailservers van Gmail.
Gebruik Outlook alleen voor Gmail, dus geen servers ingesteld.
Is dat misschien mijn fout en hoe stel ik dat in, als het nodig is.

Groetjes van Appie uit Delft.
Reputatie 8
Badge +19
Bedankt voor je reactie.
Gebruik de mailservers van Gmail.
Gebruik Outlook alleen voor Gmail, dus geen servers ingesteld.
Is dat misschien mijn fout en hoe stel ik dat in, als het nodig is.

Groetjes van Appie uit Delft.

Heb je de bewuste email-account al eens verwijderd en opnieuw laten instellen door Outlook..?
Dus net zoals je dat ooit een eerste keer hebt gedaan..?
Reputatie 1
Is gedaan, helaas geen resultaat.

Groetjes van Appie uit Delft.
Reputatie 8
Badge +19
Handmatig instellen kan ook in Outlook...

Gmail instellen in Outlook
Reputatie 8
Badge +10
Hallo Appie, als je die melding krijgt kan ik me voorstellen dat je dan contact opneemt met ons. Over de gegevens van Gmail-adressen hebben wij geen inhoudelijke gegevens omdat die een dienst is van een ander bedrijf. Met de link van Enterprise kan je het e-mailadres zelf instellen, lukt het daarmee? Als dat niet het geval is kan je hiervoor het beste contact opnemen met Google, aangezien het een e-mailadres van hen is.
Reputatie 1
Het gaat niet over Gmail-adressen!
Het probleem is: dat U server niet te bereiken is.

Groetjes van Appie uit Delft.
Reputatie 8
Badge +19
Nu wil ik dat ik me gmail kan lezen/importeren in outlook.
En in je startpost zeg je dit..?! 🙄

En in een latere reactie zeg je:

Gebruik de mailservers van Gmail.Gebruik Outlook alleen voor Gmail, dus geen servers ingesteld.

Over welk email-adres of adressen gaat het dan wel..?
Reputatie 1
Heel simpel, Ik wil met Outlook mijn gmail lezen.
Alles goed ingesteld, maar krijg steeds de melding geen verbinding met de servers.

Groetjes van Appie uit Delft
Reputatie 8
Badge +19
Heel simpel, Ik wil met Outlook mijn gmail lezen.
Alles goed ingesteld, maar krijg steeds de melding geen verbinding met de servers.

Groetjes van Appie uit Delft

Tja, dan zal je de oorzaak toch bij Gmail (Google) moeten zoeken en niet bij Telfort...
Als je je Gmail berichten wil lezen (ophalen) en mail wil versturen dan doe je dat via de mailservers van Gmail en niet die van Telfort.
Telfort is derhalve geen partij in deze.
Reputatie 1
Oké zit een bron van waarheid in.
Iedereen bedankt voor de reactie's.

Groetjes van Appie uit Delft.
Reputatie 8
Badge +19
Oké zit een bron van waarheid in.
Iedereen bedankt voor de reactie's.

Groetjes van Appie uit Delft.

Een bron..?
Ik noem dat gewoon een feit. 😉
Als je Siemens wasmachine er mee stopt ga je ook niet bij Miele vragen of ze een oplossing weten...

Overigens, als ik de oorzaak en oplossing voor je probleem zou weten dan zou ik je uiteraard graag helpen, maar ik heb geen flauw idee hoe het komt.
Vandaar mijn advies om op internet naar vergelijkbare problemen met de Gmail-servers te zoeken.
Reputatie 8
Badge +10
Duidelijk, dan zal je hiervoor inderdaad het beste bij Google aan kunnen kloppen. Zij zullen je meer kunnen vertellen over hun servers en het functioneren daarvan.

Reageer