beantwoord

Server certificate installeren bij Outlook 2010

  • 21 november 2019
  • 7 reacties
  • 137 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds gisteravond krijg ik bij het ontvangen van email in Outlook 2010 een pop-up scherm met de melding waarin gevraagd wordt of ik een certificate van Sectigo RSA Domain Validation Secure server CA wil installeren. Het gaat om iets wat verstrekt is aan de server van pop3.telfort.nl. Moet ik wel of niet de certificaat installeren?

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door rbudnick 28 november 2019, 17:51

Hallo Natasja,

 

Het probleem is opgelost! Het ging om een derde account die ik gebruik waarbij pop3.worldonline.nl nog stond. Ik heb ook voor dat account pop3.telfort.nl ingesteld en de popup is weg. 

Bedankt voor de ondersteuning!

Met vriendelijke groeten,

Richard Budnick

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +9

Dag @rbudnick. Van harte welkom hier. Ik heb even overlegd met een van onze e-mailspecialisten. Hij geeft aan dat het belangrijk is om eerst goed te kijken naar de accountinstellingen. Wil je daarom eerst deze instellingen eens doorlopen? Dan kunnen we een eventueel instellingsprobleem uitsluiten. Het lijkt namelijk op het SSL certificaat van de server.

Reputatie 1

Dag Natasja,

Dank voor uw antwoord. Ik wil hieronder weergeven wat mijn antivirus te melden had over het certificaat:

OUTLOOK.EXE attempted to establish a connection relying on an unmatching security certificate to pop3.worldonline.nl. We blocked the connection to keep your data safe since the used certificate was issued for a different web address than the targeted one.

Als het certificaat legitiem is kan ik die installeren, iedere keer dat ik Outlook opstart krijg ik de optie om dat te doen, maar gezien de melding van Bitdefender heb ik dat nog niet durven doen.

Ik wil liever geen nieuwe account instellen als dat niet nodig blijkt te zijn. 

 

Ik hoor graag van u hierover.

 

Met vriendelijke groeten,

Richard Budnick

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @rbudnick. Bedankt voor je reactie. Ik zie dat je jouw e-mail nog met POP van World Online hebt ingesteld. Wil je eens de e-mailinstellingen voor een @telfort e-mailadres met POP gebruiken? Dus concreet: pop3.telfort.nl gebruiken voor je inkomende mailserver. Gaat het dan wel goed of krijg je dan nog steeds de melding? 

Reputatie 1

Hallo Natajsa,

Ik gebruik al jaren, sinds Telfort mijn vorige provider heeft overgenomen, pop3.telfort.nl voor mijn inkomende mailserver. Daarom begrijp ik niet dat ik sinds vorige week de pop-up krijg. 

Je hebt niet gereageerd over de opmerking van mijn anti-virus software. Zou je dat wel kunnen doen?

Ik zou je wel schermafdrukken kunnen toesturen maar ik zie hier geen mogelijkheid om een (Word) bestand te uploaden .

Reputatie 8
Badge +9

Dag @rbudnick. Dat is wel bijzonder. In de melding die je antivirusscanner geeft over het certificaat wordt namelijk gesproken over pop3.worldonline.nl. Zou je daarom toch je instellingen eens na willen lopen? Op dit moment durf ik nog niet te zeggen of je het certificaat wel of niet kunt installeren. Een van onze e-mailspecialisten wil eerst de instellingen uitsluiten, vandaar mijn vraag om hiernaar te kijken. Zou je anders een screenshot kunnen delen van de instellingen die je nu gebruikt? 

Reputatie 1

Hallo Natasja,

 

Het probleem is opgelost! Het ging om een derde account die ik gebruik waarbij pop3.worldonline.nl nog stond. Ik heb ook voor dat account pop3.telfort.nl ingesteld en de popup is weg. 

Bedankt voor de ondersteuning!

Met vriendelijke groeten,

Richard Budnick

Reputatie 8
Badge +9

Dag @rbudnick. Goed om te lezen dat het probleem is opgelost! Graag gedaan. :slight_smile: Mocht je toch nog ergens vragen over hebben, dan weet je me te vinden.

Reageer