Probleem met POP3 uitlezen via Mozilla Thunderbird 52.6.0

• 14 maart 2018
  • 5 reacties
  • 995 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Tot 10 minuten geleden geen problemen. Nu ineens:

Deze POP3-server lijkt geen versleutelde wachtwoorden te ondersteunen. Als u de account zojuist hebt ingesteld, probeer dan de ‘Authenticatiemethode’ in de ‘Accountinstellingen | Serverinstellingen’ naar ‘Normaal wachtwoord’ te wijzigen. Als dit eerder heeft gewerkt en nu ineens niet meer, neem dan contact op met uw e-mailbeheerder of -provider.

Bij deze dus gemeld.

Ik kan via Webmail wel gewoon bij mijn email.
Ik ben niet van plan "Normaal wachtwoord" te gaan gebruiken.

5 reacties

Hier dus ook. Laptop van familie waar ik sinds kort Windows 10 op heb gezet, en Mozilla Thunderbird met het oude profiel en alle mailtjes. En de Telfort helpdesk geeft aan dat het een Windows 10 probleem is door een update. Uhm? Sorry hoor maar Mozilla Thunderbird staat los van Windows. Al draai je het nu op Windows XP, Linux of een Android apparaat. Mozilla Thunderbird is en blijft Mozilla Thunderbird. Dit probleem heb ik in 6 jaar nog niet gezien. Zelfs langer al, en de Mozilla Thunderbird is hier nog steeds hetzelfde. Dus er is of iets bij de Telfort POP3 server niet goed geconfigureerd, of er is iets mis gegaan bij Mozilla Thunderbird en er zit een fout in coden van de protocol ergens in een handler of iets dergelijks dat kijkt wat de server als response terug verzend..

En nee de oplossing om je wachtwoord onbeveiligd oftewel als platte tekst over het internet te gaan versturen lijkt mij in dit huidige tijdperk ook geen verstandige optie!
Reputatie 1
Badge
Ik heb de Serverinstellingen voor POP3 als volgt aangepast: Beveiligde verbinding: SSL,
Normaal wachtwoord.
Nu werkt het weer.
Misschien een praktische oplossing: een niet versleuteld wachtwoord over een versleutelde verbinding lijkt aanvaardbaar. Overigens lijken de Telfort richtlijnen voor POP3 niet correct, zie: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/algemene-e-mailinstellingen-smtp-imap-pop.htm

Misschien moet iemand van Telfort er weer eens naar kijken...
Reputatie 3
Badge +1
Werkende instellingen bij mij:
server: pop3.telfort.nl
poort: 995
Beveiliging: SSL/TLS
Authenticatie: Normaal wachtwoord
Thunderbird: 52.6
Reputatie 1
Badge
Precies; maar dan kom je toch uit op:

@BenoitSvB
Tsja. Vorige week al het VOIP probleem, instabiele lijn enzovoort. Allemaal niet leuk maar je doet er niets aan helaas.

@Ron
Dat klopt over SSL werkt het wel met een normaal wachtwoord. Dus eigenlijk wel versleuteld. Als ik mij vergis kun je niet eens je wachtwoord van je mailbox wijzigen. Niet zo handig dus, maar goed het werkt alweer met deze wijziging.

Reageer