beantwoord

Printen uit mijn Telfort mailbox

Badge
Wanneer ik een email wil uitprinten dan heeft de print een dusdanig klein lettertype dat ik het alleen nog met een vergrootglas kan lezen. Bij het schrijven van een mail kun je zelf een lettertype (en daarmee grootte) kiezen, kan dat voor het printen ook? Het is mij tot nu toe niet gelukt daar een knop voor te vinden.
icon

Beste antwoord door Franzki 29 november 2018, 12:42

Gaat dit over webmail? of gebruik je een e-mailclient op je computer?

Je kunt geen lettertype voor ontvangen mail kiezen... je zou wel kunnen kiezen voor doorsturen en dan de lettertypes aanpassen. Of de tekst van de ontvangen e-mail kopiëren en plakken in een teksteditor.

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Gaat dit over webmail? of gebruik je een e-mailclient op je computer?

Je kunt geen lettertype voor ontvangen mail kiezen... je zou wel kunnen kiezen voor doorsturen en dan de lettertypes aanpassen. Of de tekst van de ontvangen e-mail kopiëren en plakken in een teksteditor.
Badge
Hartelijk dank Frankzi. Het lettertype van mijn inkomende webmail is op het scherm groot genoeg, het probleem begint bij het uitprinten. Een jaar geleden had de tekst bij printen dezelfde lettergrootte als op het scherm, tegenwoordig is het bijna niet meer te lezen zo klein op de print. Heb inderdaad al met kopiëren naar Word zitten werken, maar dat is zo omslachtig....
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Angrybird, ik lees dat het lettertype van de mails aan de kleine kant is als je deze print. Dat leest niet lekker, dat kan ik mij goed voorstellen. Als je op printen klikt, print de printer dan meteen of krijg je nog een scherm om de printinstellingen aan te passen? Vaak kun je dan kiezen welke printer je wilt gebruiken. Of je dubbelzijdig wilt printen, op ware grote, pagina vullend enz. Wellicht zijn dat instellingen die je kunt aanpassen?
Badge
Hoi Bart, helaas kan ik in de printopdracht geen aanwijzingen geven voor het lettertype. Ik heb dit probleem overigens uitsluitend met de mail in Telfort, alle andere mailsystemen printen geheel normaal.
Reputatie 7
Badge +9
Dat is jammer. Het gaat dan om het printen vanuit de webmail toch? Of heb je hetzelfde probleem als je print vanuit een e-mailcliënt zoals Outlook of Windows Live mail? Ik ben eigenlijk wel bang dat ik hier zo geen oplossing voor heb. Ik herken het niet en heb er nog niemand anders over gehoord. Via Word wellicht toch de beste manier.
Reputatie 5
Badge +1
Bart - Telfort schreef:

Dat is jammer. Het gaat dan om het printen vanuit de webmail toch? Of heb je hetzelfde probleem als je print vanuit een e-mailcliënt zoals Outlook of Windows Live mail? Ik ben eigenlijk wel bang dat ik hier zo geen oplossing voor heb. Ik herken het niet en heb er nog niemand anders over gehoord. Via Word wellicht toch de beste manier.

Hallo @Angrybird12 en @Bart - Telfort ,
Ik heb net de e-mail van Telfort aankondiging nieuwe factuur uitgeprint via webmail en Windows Live Mail 2012.
Het lettertype van de e-mail uitgeprint via de Telfort webmail is kleiner dan dezelfde e-mail uitgeprint via Wndows Live Mail 2012 is mijn conclusie.
Reputatie 7
Badge +9
Er zit dus wel een verschil of je nou print vanuit de webmail of vanuit een cliënt. Bedankt JanD. Is dat wellicht nog een optie om het via die weg te proberen Angrybird12?
Badge
Hoi Bart,
Ik zie nu pas dat ik een reactie heb op dit item.
Het lijkt me toch de bedoeling dat je ook vanuit de Telfort-omgeving gewoon kunt printen in een leesbaar lettertype. Kan Telfort hier niets aan doen? Ik ben niet echt goed met computersystemen en weet niet eens wat Windows Live Mail 2012 is. Vroeger printte ik volkomen leesbaar direct uit de Telfort-mail, dat moet toch mogelijk zijn? Printen via omwegen vind ik geen echte oplossing.
Heb je nog een schalings optie bij de instellingen voor de daadwerkelijke printopdracht zelf?
Kwam je hierachter vanwege een andere printer?
Badge
Nee, helaas kan ik niets instellen zodat er een ander formaat print uitrolt. De Telfort mail geeft bij het printen geen opties voor verschillende instellingen. Alleen bij het schrijven van een bericht kun je in de Telfort mail zelf iets instellen qua vormgeving.
Iedereen dank voor het meedenken!
Reputatie 7
Badge +9
@Angrybird12 Ik ben nog eens flink op onderzoek geweest. Ik heb nog een naam gevonden van iemand die hier mogelijk iets van af weet. Het was even zoeken, maar ik heb hem gevonden. Hopelijk krijg ik snel een antwoord.
Reputatie 7
Badge +9
Excuses voor de late reactie. Ik heb een antwoord mogen ontvangen. Er wordt aangegeven dat het vermoedelijk in de printer settings van de browser ligt. Dus niet in de webmail, maar bijvoorbeeld in Chrome of Internet Explorer. Heb je daar al eens naar gekeken? Daar zou je de grootte moeten kunnen aanpassen namelijk als je vanuit de webmail print.

Reageer