beantwoord

Phishing mail van noreply@telfort.nl?

• 12 maart 2017
  • 12 reacties
  • 1822 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Vandaag heb ik een vermoedelijke phishing mail in mijn mailbox ontvangen. Het lijkt afkomstig van noreply@telfort.nl, maar dat lijkt me niet. Zie bijlage.
Het is wel heel erg verwarrend. Wat mij wantrouwend maakt is de aanhef "Geachte relatie" in plaats van mijn naam en 'u' i.p.v. 'uw' bij "klik hier om naar u . . ."
Groet, Henk Troost
[Mod Edit: e-mailadres verwijderd]
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 12 maart 2017, 17:23

Verwijderen en op de normale manier in MijnTelfort kijken.
Dan weet je of er een bericht voor je is.

En ik zou je mailadres van dit openbare forum verwijderen en/of onleesbaar maken. Zo nodig je uit tot spam mail.
Bekijk reactie

12 reacties

Verwijderen en op de normale manier in MijnTelfort kijken.
Dan weet je of er een bericht voor je is.

En ik zou je mailadres van dit openbare forum verwijderen en/of onleesbaar maken. Zo nodig je uit tot spam mail.

noreply@telfort.nl is te spoofen! Vraag jullie systeembeheerders om de instellingen van de mailserver na te checken. Ik krijg elk uur een aantal mails van noreply@telfort.nl!

Van die antwoorden als: “je kunt deze mail negeren”, is dikke onzin. Technisch zit het niet goed voor mekaar bij Telfort mailservers.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoofing

Allemaal mails over Bitcoins, word er gek van!

Het lijkt er zelfs op wanneer je de mail leest of op Unsubscribe drukt, dat je er nog meer krijgt.

Anti-Spoofing maatregelen nemen, escaleren naar de IT-afdeling.

Ik kan mijn e-mailheader hier niet plakken, te veel tekens…jammer...ook weer geen deel van de oplossing.

Via Webcare op Twitter kan het ook niet, ook te veel leestekens...

Gaat achter elkaar door die rommel krijg er weer een aantal. Ik ben er echt zat van!!!

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/procedure-melden-van-misbruik.htm

Doorsturen naar abuse@telfort.nl

Reputatie 8
Badge +10

Nou ja, zo weet je wel gelijk wat zoal de oorzaak kan zijn van al die spam... :8;)
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor de reacties. Niet bij stil gestaan 😞
Zover ik weet krijg je alleen een email voor nieuwe berichtjes hier op het forum, en dan nog alleen als je dit zelf aanzet. Dit lijkt daar in de verste verte niet op. Voor Mijntelfort heb ik nog nooit dit soort meldingen gezien.
Reputatie 1
Badge
Ik let altijd goed op de adresregel. Een phishing mail valt dan door de mand. Bij deze lijkt het alsof noreply@telfort.nl gehacked is. Ik zie geen afwijkende naamstelling. Bedankt voor uw reactie.
Reputatie 8
Badge +10
Ik let altijd goed op de adresregel. Een phishing mail valt dan door de mand. Bij deze lijkt het alsof noreply@telfort.nl gehacked is. Ik zie geen afwijkende naamstelling. Bedankt voor uw reactie.
Ook al lijkt het afzenderadres legitiem dan nog kan het een phishing mail zijn, d.m.v. e-mail spoofing.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoofing
Reputatie 1
Badge
Ook al lijkt het afzenderadres legitiem dan nog kan het een phishing mail zijn, d.m.v. e-mail spoofing.

Bedankt voor de link Enterprise. Het blijkt maar weer dat je erg moet oppassen.
Waar eindigt dit crimineel gedrag. Zorgelijk als je straks elke e-mail eerst met wantrouwen moet benaderen. Dat lijkt me voor bonafide organisaties ook een zeer verontrustende ontwikkeling.
Reputatie 8
Badge +10

Bedankt voor de link Enterprise. Het blijkt maar weer dat je erg moet oppassen.

Graag gedaan...

Waar eindigt dit crimineel gedrag.

Het blijft een kat en muisspel...

Dat lijkt me voor bonafide organisaties ook een zeer verontrustende ontwikkeling.

Mee eens, maar ik heb wel eens de indruk dat ze er zich ook niet al te druk om maken zolang de schade minder kost dan de bestrijding...
Een voorbeeld hiervan zijn de banken die fraude alleen willen te lijken bestrijden als de kosten afwegen tegen de baten.

Reageer