beantwoord

Outlook office 365 email instellen lukt niet - ontvang wel de junk mail ??

• 18 maart 2020
  • 12 reacties
  • 255 keer bekeken

Reputatie 1

Ik weet hoe ik een account moet instellen maar toch blijken de instellingen van Telfort/xmsnet niet de juiste te zijn. 

Uiteindelijk lukte het me met een trial and error een account aan te maken maar nu ontvang ik alleen de junk mail en niet de mail voor het postvak in ?? Heel bijzonder toch…

Kan iemand mij helpen aan de juiste instellingen?

Ik heb hem nu op de volgende instellingen staan:

imap.xmsnet.nl poort 143

Versleutelingsmethode: STARTTLS

Aanmelden via beveiligd wachtwoord verificatie (SPA) vereisen

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacygevoelige gegevens 

icon

Beste antwoord door plazadimarchi 22 april 2020, 10:03

Beste Bart, 

Het heeft even geduurd maar het is gisteren gelukt!! Daarvoor heb ik de volgende 2 acties verricht. 

1. wachtwoord aanpassing naar een langere variant. Dat bood echter nog geen soelaas. 
  2. Bij de serverinstellingen: het pad van de hoofdmap specifiek benoemd met: Inbox. Die tip kwam ik elders tegen van iemand van Telfort (Wiebe). Toen liep alles binnen. 

In ieder geval bedankt voor je hulp en aandacht!! 

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 1

Beste Bart, 

Het heeft even geduurd maar het is gisteren gelukt!! Daarvoor heb ik de volgende 2 acties verricht. 

1. wachtwoord aanpassing naar een langere variant. Dat bood echter nog geen soelaas. 
  2. Bij de serverinstellingen: het pad van de hoofdmap specifiek benoemd met: Inbox. Die tip kwam ik elders tegen van iemand van Telfort (Wiebe). Toen liep alles binnen. 

In ieder geval bedankt voor je hulp en aandacht!! 

Reputatie 1

Reputatie 1

Doordat ik over ben gestapt naar office 365 moest ik al mijn accounts wel opnieuw toevoegen. Deze is dus nieuw. 

Daarvoor draaide ik op Outlook 2013 geinstalleerd lokaal op de pc wat draaide als een zonnetje...

Reputatie 1

Hallo Bart,

bedankt voor je reactie maar dat had ik ook al geprobeerd. Helaas werkt het dan niet en blijven de instelling dan op “bijwerken” staan. 
alles wordt voorbereid maar dat staat na een uur nog te draaien. 

heb je nog meer tips? 

het lijkt of het profiel niet wil samen werken met Office 365

Reputatie 8
Badge +11

Je hebt beide instellingen geprobeerd? Heb je daarna ook Office even opnieuw opgestart zodat de instellingen ook even verwerkt kunnen worden. Of blijft het ‘bijwerken’ staan wanneer je de instellingen wijzigt?

Reputatie 8
Badge +11

Jammer dat het zo lang heeft moeten duren, maar ik ben ontzettend blij dat het gelukt is. Heel fijn. 

Mocht er nog een keer weer iets zijn, laat het dan vooral weten.

Reputatie 1

Hallo Bart, 

Met Telfortglasvezel blijft hij “eeuwig” draaien. De langste poging was 2 uur :-) 

Met Telfort geeft hij na circa 5-10 minuten het volgende aan: 

Er is iets mis gegaan en uw accountinstellingen zijn niet opgeslagen in Outlook. Probeer het opnieuw. 

Maar ook bij een volgende poging lukt het niet… 

Reputatie 1

Sorry, met andere woorden, ik kan Outlook niet opnieuw opstarten want of hij blijft hangen of hij pakt de instellingen niet. 

Reputatie 1

PS ik heb ook de pop3 account instellingen geprobeerd maar die leveren hetzelfde resultaat op. Wel krijg ik via mijn telefoon (daar heb ik een appje dat heet: myMail) wel altijd een test binnen van de instellingen.

Het volgende bericht: 

Dit e-mailbericht is bij het testen van de instellingen voor uw account automatisch verzonden vanuit Microsoft Outlook.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @plazadimarchi, welkom hier. 

Alleen de junkmail komt dus binnen, de reset helemaal niet? Nu zie ik dat je imap.xmsnet.nl heb ingevuld. Zou je de inkomende server eens willen veranderen naar die van de @telfortglasvezel? En als dat niet werkt naar die van @telfort? De e-mailinstellingen vind je op onze website. Komt de mail dan binnen?

Reputatie 8
Badge +11

Je wijzigt nu het huidige account toch? Wat als je deze verwijderd en jouw e-mailadres als nieuw installeert? Het zou gewoon samen moeten werken. Post anders eens een screenshot van de instellingen zonder privacygevoelige informatie. 

Reputatie 8
Badge +11

Voor xmsnet wordt in eigenlijk Inkomende mailserver (IMAP)  imap.telfortglasvezel.nl (poort: 993) gebruikt. 

Wel zie ik ook een heel kort wachtwoord. Ik wil je aanraden deze eens aan te passen met in ieder geval een een hoofdletter, een cijfer en een vreemd teken. Soms kan een wachtwoord als onveilig gezien worden waardoor het ook niet werkt. 

De eerste afbeelding heb ik trouwens even verwijderd, jouw e-mailadres was daar op zichtbaar. 

Reageer