beantwoord

Outlook haalt niet alle mails meer binnen die wel in Webmail staan

  • 5 december 2019
  • 7 reacties
  • 206 keer bekeken

Reputatie 1

De e-mails die zichtbaar zijn in Telfort webmail komen niet meer binnen in Outlook (oudere versie). Dit gebeurde tot voor kort wel.

In “Postvak IN” van Telfort webmail staan in de kolom “Datum” en “Grootte” de gegevens in nauwelijks leesbare grijze cijfers weergegeven. De overige informatie is normaal zwart afgedrukt.

Vraag: Hoe kunnen de e-mails weer door Outlook worden opgehaald zoals dit altijd gebeurde?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 7 december 2019, 17:09

Hoi @hulpvanklant, van harte welkom hier op het Telfort Forum. Wat gek dat je geen mails meer ontvangt in Outlook, terwijl je alles wel gewoon ziet in Webmail. We denken hier graag met je mee over de oplossing.

Het lijkt me verstandig dat je je account, als deze nu nog in Outlook staat, verwijdert. Daarna kan je het account opnieuw instellen in Outlook. Doordat je het account met de nieuwste instellingen toevoegt, en de verbinding met de e-mailserver opnieuw wordt gemaakt en gegevens opnieuw opgehaald, verwacht ik dat je e-mail het daarna weer goed doet.

Laat je weten of het is gelukt en belangrijker, of het ook is opgelost?

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @hulpvanklant, van harte welkom hier op het Telfort Forum. Wat gek dat je geen mails meer ontvangt in Outlook, terwijl je alles wel gewoon ziet in Webmail. We denken hier graag met je mee over de oplossing.

Het lijkt me verstandig dat je je account, als deze nu nog in Outlook staat, verwijdert. Daarna kan je het account opnieuw instellen in Outlook. Doordat je het account met de nieuwste instellingen toevoegt, en de verbinding met de e-mailserver opnieuw wordt gemaakt en gegevens opnieuw opgehaald, verwacht ik dat je e-mail het daarna weer goed doet.

Laat je weten of het is gelukt en belangrijker, of het ook is opgelost?

Reputatie 1

Dank voor de tip. Ik ga het zo snel mogelijk proberen. Heeft het tweede deel van mijn vraag (zie hieronder) niets met het probleem te maken?

 

In “Postvak IN” van Telfort webmail staan in de kolom “Datum” en “Grootte” de gegevens in nauwelijks leesbare grijze cijfers weergegeven. De overige informatie is normaal zwart afgedrukt.

Reputatie 8
Badge +10

@hulpvanklant Daar heb ik niet specifiek op gereageerd inderdaad, goed dat je het laat weten. Nee, dat heeft puur met de weergave in Webmail te maken, het staat los van het binnen halen van mails in Outlook. Daarom verwacht ik dat het opnieuw instellen van het account, met de juiste instellingen, goed zal helpen.

Ik hoor graag of het is gelukt en wat het effect ervan is.

Reputatie 1

Ik laat het je weten!

Reputatie 1

Dag Alexandra. Hartstikke bedankt voor de tip. Ik heb het oude account verwijderd en een nieuw account aangemaakt en het werkt. Alleen worden nu nog veel e-mails geplaatst in de Spam-map van de site Telfort webmail. Die e-mails worden niet door Outlook binnengehaald. Hoe kan ik voorkomen dat die e-mails in die Spam-map worden gezet?

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @hulpvanklant, graag gedaan! Heb je geen ‘Spam’ map in Outlook, waar deze berichten terecht komen?

Je kan twee dingen doen:

  1. Even controleren hoe je het account ingesteld hebt in Outlook. Ik raad je aan om het als IMAP account in te stellen. Want dan heb je ook de Spam map in Outlook, waar je deze berichten ziet staan.
  2. Optie twee is ook mogelijk, maar iets meer werk. Je kan, als je bent ingelogd in Webmail, de e-mails verplaatsen van de Spam map naar je Inbox/Postvak In van Webmail. Dan zal Outlook ze wel binnen halen. Maar daardoor lijkt me dat optie 1 sneller en gemakkelijker is.


Laat je nog weten of het is gelukt?

Reputatie 1

In Outlook heb ik het nieuwe account als IMAP-account ingesteld.

In Telfort webmail wordt alles doorgesluisd naar de Spamfolder. Daarin staan nu zo'n dikke 500 e-mails. Zelfs als ik een e-mailadres heb aangemerkt als vertrouwd, dan nog belandt die bij de spam. Dan lijkt het er toch op dat er iets in de webmail niet goed staat ingesteld.

De post wordt altijd gelezen vanuit Outlook. Ik wil daarom naar een instelling waarmee alles vanuit de webmail naar Outlook wordt overgezet. HELP !!!!

Reageer