beantwoord

Outlook app blijft wachtwoord vragen

• 12 maart 2020
  • 6 reacties
  • 269 keer bekeken

Reputatie 1

sinds een dag is de outlook app van windows niet meer te gebruiken. App verwijderen en opnieuw installeren werkt niet, de informatie volgens stappenplan zoals op de site te lezen is helpt niet.

Lezend op de site van windows wordt ik verwezen naar forum telfort/kpn.

1. Wat dien ik te doen om de app weer werkbaar te krijgen?
  1. zijn er wijzigingen in codes/namen ten opzichte van februari 2020 (wordt ‘telfort’ in imap en smtp-naam nog gebruikt?)

Voor de goede orde een maand geleden de app outlook voor android (na storing kpn) geinstalleerd en een maand zonder problemen kunnen gebruiken.

alvast bedankt voor het meedenken

icon

Beste antwoord door Riast 17 maart 2020, 11:14

De mailadressen-lijst van outlook is niet gelijk aan de lijst in de webmail. Outlook synchroniseert dat niet. Inmiddels heb ik besloten om de outlook-app van mijn telefoon te verwijderen. De Samsung mail-app werkt ook goed en hopelijk heb ik daar niet dat gedoe wat ik nu al meerdere keren met outlook heb gehad.

Bekijk reactie

6 reacties

Hallo @Riast , je kunt tegenwoordig zowel imap.telfort.nl als imap.kpnmail.nl gebruiken evenals smtp.telfort.nl en smtp.kpnmail.nl

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Riast, ik heb meer berichten gehoord over de Outlook app. Het lijkt erop dat er eerder deze week een update is geweest, waarna het niet helemaal weer werkt. Als je de mailaccount verwijderd in de Outlook app en daarna opnieuw instelt zou het weer moeten werken. De poortnummers die daarbij genoemd worden kunnen in de Outlook app als 'imap.telfort.nl:993’ worden ingesteld.

Lukt het daarna weer om de mail te ontvangen?

Reputatie 1

Dank voor de antwoorden.

De optie: account verwijderen en opnieuw instellen volgens site van telfort/kpn heb ik zonder succes al paar pogingen gedaan. 

De app heb ik ook al een paar keer verwijderd.

Mijn vraag: hoe kan ik controleren of het account daadwerkelijk verwijderd is in de app? Want ik zie nu alleen de pagina ‘aan de slag’ als ik de app open. Als ik dan alles invul volgens ‘geavanceerde instellingen (zoals op de site waar Jasper naar verwijst) dan blijft het probleem. 

Microsoft stelt dat ik van alle apparaten mijn (mail)account moet verwijderen, doch dan ben ik weer mijn mail-adressenlijst kwijt. Want ik zou niet weten hoe je die adressenlijst kan opslaan voordat het account verwijderd wordt. 

Kortom wat een outlookgedoe!.

Dus de vraag blijft nog even en er komt een vraag bij: hoe kan ik mijn adressenlijst van mails opslaan voordat ik mijn account verwijder?

Reputatie 8
Badge +11

Dat is wel een raar gedoe inderdaad @Riast, je zou verwachten dat het na het opnieuw instellen weer zou werken. Zou je eens in kunnen loggen op onze Webmail? Zie je daar wel een adressenlijst staan? Als dat het geval is blijft de lijst ook gewoon bewaard als je de accounts verwijderd op de verschillende apparaten.

Reputatie 1

De mailadressen-lijst van outlook is niet gelijk aan de lijst in de webmail. Outlook synchroniseert dat niet. Inmiddels heb ik besloten om de outlook-app van mijn telefoon te verwijderen. De Samsung mail-app werkt ook goed en hopelijk heb ik daar niet dat gedoe wat ik nu al meerdere keren met outlook heb gehad.

Reputatie 8
Badge +11

Op die manier is het ook opgelost inderdaad. Heb je daarbij alle adressen ook mee kunnen nemen? Het programma werkt mogelijk net iets anders dan je gewend was met Outlook, maar het wérkt :slight_smile:

Reageer