Outlook 2010 wordt Foutlook na Update Windows 10

• 19 februari 2016
  • 5 reacties
  • 3043 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Na de update van Windows 10 gisteravond, lukt het niet meer om de mail op te halen met Outlook 2010. Na installatie van de update en een herstart van de laptop, Outlook 2010 geopend en kwam met de volgende foutmelding:

Aanmelden bij server voor inkomende e-mailberichten (IMAP): De server heeft de verbinding onverwacht verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit.

Vervolgens heb ik Outlook afgesloten, laptop opnieuw opgestart, Outlook wederom opgestart en wederom geen mail, maar weer bovenstaande melding.
Daarna mailaccount verwijderd, opnieuw ingesteld en ... weer bovenstaande fout. :@

Op de laptop kan ik dus geen mail meer verzenden en ontvangen, maar het gekke is, dat ik op m'n iPad de testberichten van Microsoft Outlook ontvang. :?

Iemand enig idee, wat er gebeurd is? En hoe ik op m'n laptop de mail weer kan ontvangen en verzenden?

Bedankt alvast!

5 reacties

Hier is een how-to:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/email-instellen-in-outlook-2003-of-2010-windows.htm
Reputatie 1
Badge +1
Dank Nelly Jacoba,

Bij het instellen van het account op de laptop, een maand of drie terug, heb ik onderstaande instellingen gebruikt:

Stel je e-mailaccount in met IMAP
Heb je je e-mailaccount al ingesteld met POP3? Sla deze stap dan over.
Klip op [Accounts] en vervolgens op [Voeg een account toe].
Klik op [Ander account].
Klik op [imap] en vervolgens op [Verbinding maken].
Klik op [Meer details weergeven].
Vul onderstaande accountgegevens in:
E-mailadres: vul hier je volledige e-mailadres in
Gebruikersnaam: vul hier opnieuw je volledige e-mailadres in
Wachtwoord: vul hier het wachtwoord in van je e-mailadres
Server voor binnenkomende e-mail (IMAP): imap.telfort.nl
Poort: 993
Vink 'SSL vereisen voor inkomende e-mail' aan als je een @telfortglasvezel.nl mailadres hebt. Vink deze optie niet aan als je een @telfort.nl mailadres hebt.
Zet een vinkje bij 'Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist' als je een @telfortglasvezel.nl mailadres hebt. Vink deze optie niet aan als je een @telfort.nl mailadres hebt.
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.telfort.nl
Poort: 587
Vink de onderste drie opties aan en klik op [Verbinding maken]

Deze instellingen geven geen problemen, tot gisteravond dan, na het uitvoeren van de Windows 10 update.
Reputatie 8
Badge +10
Als het niet wil lukken dan kan je met Systeemherstel de PC terugzetten naar een punt vóór de laatste Windows Update.
De update die dit probleem mogelijk veroorzaakt wordt dan verwijderd en dan zou Outlook weer moeten werken zoals het hoort.
Voorwaarde is wel dat Systeemherstel voor de C:schijf op voorhand ingeschakeld staat.

Hieronder een afbeelding van de Microsoft website, hoe dit te doen.
Het probleem met Windows (10) is wel dat deze na een dag of wat opnieuw de update(s) zal installeren.
Laat dit nogmaals toe en check of Outlook nu wel werkt zoals het hoort.
Zoniet dan zijn er mogelijkheden om te voorkomen dat de update die voor dit probleem zorgt opnieuw wordt geïnstalleerd.
Maar dat is van latere zorg.

Het wil ook wel eens dat updates niet geheel juist worden binnengehaald/uitgevoerd.
Je kan nog 1 of 2 keer naar updates laten zoeken. En de gevonden updates laten installeren.
Reputatie 1
Badge +1
Enterprise,

Bedankt voor je uitvoerige reactie. Ik moet nu aan het werk, maar later vandaag, duik ik er weer eens in. De mail komt wel gewoon op de iPhone/iPad binnen, dus het kan even wachten, al maakt het bij klantenbezoek geen professionele indruk. Wellicht zijn er meer mensen, die nu problemen ondervinden?

Nelly Jacoba,

Op advies van de systeembeheerder van m'n werk, heb ik heb vanmorgen nogmaals naar update's laten zoeken, maar die zijn niet gevonden. Ik heb niet gehoord of er meer mensen met dit probleem waren, maar ik heb er ook niet naar gevraagd. Het meest gekke vind ik, dat wanneer ik de accountinstelling test, er een testmail van Microsoft Outlook ontvangen wordt, niet in Outlook, maar met Mail op de iPad en iMac. Ik snap er niets van.

Reageer