beantwoord

Outlook 2007 geeft voortdurend de melding: "uw Imap-server heeft de verbinding verbroken"

• 30 november 2015
  • 8 reacties
  • 7270 keer bekeken

Outlook geeft sinds gisteren voortdurend (elke 2 minuten) de melding "uw IMAP-server heeft de verbinding verbroken. Dit kan gebeuren als de verbinding te lang niet actief is".

In de details staat vervolgens de volgende informatie:

user input timeout
Protocol: IMAP
Server: imap.telfort.nl
Poort: 143
Foutcode: 0x800CCCDD

Ik heb dit probleem een jaar geleden ook al eens gehad, en het het toen weten 'op te lossen' door in Outlook de instelling voor automatische verzenden en ontvangen in te stellen op 1 minuut. De instelling voor de server-time-out in de account-configuratie staat op 10 minuten (dat is de langst mogelijke periode). Deze instelling heeft vervolgens ruim een jaar geen enkele probleem gegeven.

Tot gisteren dus. Zowel op de PC van me zelf als op de PC van mijn partner (met dezelfde configuratie).

Googelen op deze foutmelding levert niet echt een aanknopingspunt op.

Wie-o-wie heeft de oplossing.

Ad
icon

Beste antwoord door re620333 5 januari 2016, 21:44

Hoi Ad, dank voor je heldere terugkoppeling. Ik wacht samen met jou op deze migratie. Meld je het zodra je meer weet? :)

Helaas is deze migratie niet gelukt. De backoffice medewerkers die het moesten uitvoeren hebben met mij contact opgenomen en aangegeven dat @telfort.nl mailadressen niet kunnen worden gemigreerd naar de glasvezelomgeving.

Overigens is het probleem ook weer spontaan even spontaan verdwenen, als het was ontstaan, op beide PC's.

Eén van deze PC's is recent overigens vervangen: daar draait nu Office2016, en dus ook Outlook2016 op. Dat gaat prima.

Kortom: geen echte oplossing: het probleem is spontaan ontstaan, en ook weer spontaan verdwenen.....het blijft een vreemd verhaal.

mvg.
Ad
Bekijk reactie

8 reacties

Hier staat de how-to.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internet/installeren/email-instellen/op-computer-laptop/stappenplan-email-instellen-in-outlook-2003.htm

Hier wordt een andere poort genoemd.
Dag Nelly,
Bedankt voor jouw reaktie. De door jou aangegeven instellingen heb ik ook bekeken. Ik heb ook de daarin vermelde poorten uitgeprobeerd, deze geven echter hetzelfde resultaat. Dat is dus niet de oplossing.

Vraag blijft dus staan Wie weet hoe je in Outlook (mijn iOS smartphone heeft dit probleem niet), dit probleem kunt oplossen.
Als je googled op dit probleem vindt je wel het e.e.a., maar eigenlijk bijna alles dat je daar vindt suggereren dat de afhandeling op de server (de telfort i-map-server) mogelijk niet goed zou omgaan met door Outlook gegeven commands (diep onder water).

TELFORT: KENNEN JULLIE DIT PROBLEEM NIET VAN ANDERE OUTLOOK-GEBRUIKERS?

Hier staat de how-to.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internet/installeren/email-instellen/op-computer-laptop/stappenplan-email-instellen-in-outlook-2003.htm

Hier wordt een andere poort genoemd.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Ad, vreemd probleem, heb het niet eerder langs zien komen in deze context. Zou je het account eens kunnen verwijderen en op dezelfde manier kunnen aanmaken? Accounts is Outlook kunnen corrupt raken weet ik uit ervaring. Ben benieuwd of het hiermee is opgelost.
Hoi Ad, vreemd probleem, heb het niet eerder langs zien komen in deze context. Zou je het account eens kunnen verwijderen en op dezelfde manier kunnen aanmaken? Accounts is Outlook kunnen corrupt raken weet ik uit ervaring. Ben benieuwd of het hiermee is opgelost.

Dag Michael,
Het probleem doet zich voor op 2 PC's, bij meerdere van de daarop in Outlook geconfigureerde mail-accounts van Telfort, behalve op het mail-account dat eindigt op @telfortglasvezel.nl. Ik acht de kans dat het probleem veroorzaakt wordt door een corrupt geraakt account daarom niet erg voor de hand liggend. Niettemin wel de moeite waard om dit uit te proberen, dat ga ik zeker ook nog even doen vanavond of morgen.

Ik heb inmiddels kontakt gehad met de helpdesk van Telfort. De medewerkster stelde vast dat mijn @telfort.nl accounts hadden moeten zijn gemigreerd naar de @telfortglasvezel.nl imap server. Die actie is inmiddels in gang gezet. Zij heeft deze migratie intern in gang gezet. Op het moment dat dat is gerealiseerd kan ik de imap-server aanpassen in mijn e-mail-instellingen. Ik heb goede hoop dat het probleem dan is getackled, omdat het account dat al op deze server is geconfigureerd het probleem nl. niet geeft.

Ik wacht dat even af.

Met dank voor jouw suggesties,
mvg
Ad
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Ad, dank voor je heldere terugkoppeling. Ik wacht samen met jou op deze migratie. Meld je het zodra je meer weet? 🙂
Hoi Ad, dank voor je heldere terugkoppeling. Ik wacht samen met jou op deze migratie. Meld je het zodra je meer weet? :)

Helaas is deze migratie niet gelukt. De backoffice medewerkers die het moesten uitvoeren hebben met mij contact opgenomen en aangegeven dat @telfort.nl mailadressen niet kunnen worden gemigreerd naar de glasvezelomgeving.

Overigens is het probleem ook weer spontaan even spontaan verdwenen, als het was ontstaan, op beide PC's.

Eén van deze PC's is recent overigens vervangen: daar draait nu Office2016, en dus ook Outlook2016 op. Dat gaat prima.

Kortom: geen echte oplossing: het probleem is spontaan ontstaan, en ook weer spontaan verdwenen.....het blijft een vreemd verhaal.

mvg.
Ad
Reputatie 8
Badge +2
Zeker een bijzondere kwestie, Ad! Ik kan mijn vinger helaas ook niet op de zere plek leggen. Laten we ervan uitgaan dat het probleem wegblijft. Mocht er zich weer een dergelijk geval voordoen, trek dan aan de bel alsjeblieft. Ik zal dan alsnog acties voor je uitzetten.
Dag allemaal, dit topic is oud maar zins vandaag ben ik overgestapt van Tele2 naar Telfort VDSL en zit met exact hetzelfde probleem.
Ik gebruik Microsoft Outlook 2010 (up-to-date) en krijg de melding 'uw IMAP heeft de verbinding verbroken'

De accountinstellingen heb ik ook al een keer verwijderd, Outlook opnieuw opgestart en de account opnieuw aangemaakt, maar dat helpt niet.

Is hier inmiddels een oplossing voor gevonden?

Reageer