Outlook 2007 doet raar

  • 16 januari 2014
  • 35 reacties
  • 4636 keer bekeken

Badge
Outlook 2007 doet raar en dat al sinds maandag.
Krijg veel verstuurde mail (dat voorheen normaal werkte) onbestelbaar terug met gevariaarde redenen:

dit is van 5 minuten geleden:
Reason: 550 OU-002 (SNT0-MC1-F51) Unfortunately, messages from 81.169.234.204 weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.

Bij de helpdesk van Telfort raadt medewerker Pepijn na overleg met zijn collega aan om dit op het Forum te zetten.

Graag hulp bij het tackelen van dit intussen méér dan lastige gedoe.

MVG

35 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Je IP-adres(reeks) staat bij Spamhaus op de blocklist.

http://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL128835

Hier moet Telfort zelf achteraan.
Badge
Je IP-adres(reeks) staat bij Spamhaus op de blocklist.

http://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL128835

Hier moet Telfort zelf achteraan.


Begrijp je antwoord niet helemaal beste 'Enterprise'

Dit is NIET mijn IP-adress.
Als ik dit nummer opzoek kom ik uit in Duitsland??
http://ip-address-lookup-v4.com/lookup.php?host=ip-address-lookup-v4.com&ip=+81.169.234.204&x=64&y=29

MVG
Reputatie 8
Badge +10
In je openingspost staat 'Unfortunately, messages from 81.169.234.204 weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list.
Ik ging er (te snel blijkbaar) vanuit dat dit jouw IP-adres is.
Waarom dit IP-adres in een door jouw verstuurde email staat is me niet bekend.
Wellicht verstuur je je mail via een proxyserver?

P.S. Lees de huisregels eens (punt 7) over het posten van dikgedrukte tekst.
Badge
In je openingspost staat 'Unfortunately, messages from 81.169.234.204 weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list.
Ik ging er (te snel blijkbaar) vanuit dat dit jouw IP-adres is.
Waarom dit IP-adres in een door jouw verstuurde email staat is me niet bekend.
Wellicht verstuur je je mail via een proxyserver?

P.S. Lees de huisregels eens (punt 7) over het posten van dikgedrukte tekst.


Beste mijnheer Enterprise,
u heeft zoals dat tegenwoordig heet 'vet' gelijk....

Dan een vraagje over proxyserver: er is inderdaad een gevolmachtigd tussenpersoon, maar die zit naar mijn weten in Nederland.

MVG
Reputatie 8
Badge +10
Ik neem aan dat je eigen IP-adres afwijkt van dat in de mail genoemde IP-adres..?

Check je IP-adres
Badge
Ik neem aan dat je eigen IP-adres afwijkt van dat in de mail genoemde IP-adres..?

Check je IP-adres


Inderdaad is dat anders: 82.171.225.10 en dit wetende wat zou de volgende actie moet zijn?

MVG
Reputatie 8
Badge +10


Inderdaad is dat anders: 82.171.225.10 en dit wetende wat zou de volgende actie moet zijn?



Er achter zien te komen waarom email vanaf jouw mailadres wordt verstuurd via dit IP-adres...

http://domain-kb.com/www/brandwachthuren.com
Reputatie 8
Badge +16
Dan een vraagje over proxyserver: er is inderdaad een gevolmachtigd tussenpersoon, maar die zit naar mijn weten in Nederland

http://81.169.234.204 leidt bij mij tot een server.

Wat gebeurt er met je mail als je die niet via de proxyserver verstuurt maar via je eigen adres c.q. de Telfort mailservers?
Badge


Inderdaad is dat anders: 82.171.225.10 en dit wetende wat zou de volgende actie moet zijn?



Er achter zien te komen waarom email vanaf jouw mailadres wordt verstuurd via dit IP-adres...

http://domain-kb.com/www/brandwachthuren.com


Een voor mij volstrekt onbekende club die in 2013 blijkbaar vlak voor Kerst in de lucht kwam en is gevstigd in een Zwitsers bos: http://www.panoramio.com/photo/21705618
Hoe pak ik dat aan?
Badge
Dan een vraagje over proxyserver: er is inderdaad een gevolmachtigd tussenpersoon, maar die zit naar mijn weten in Nederland

http://81.169.234.204 leidt bij mij tot een server.

Wat gebeurt er met je mail als je die niet via de proxyserver verstuurt maar via je eigen adres c.q. de Telfort mailservers?


Ik heb dat nog nooit gedaan beste Franzki en zou (dus) ook niet weten hoe.
Klinkt wellicht een beetje dom, maar daar kan wat aan gedaan worden met de juiste instructies, toch?

MVG
Reputatie 8
Badge +16
Registrant Name: L. Cateni
Registrant Street: Van Halewijnlaan 304
Registrant City: Voorburg


Zegt dit je helemaal niks?
Badge
Registrant Name: L. Cateni
Registrant Street: Van Halewijnlaan 304
Registrant City: Voorburg


Zegt dit je helemaal niks?


Helaas, dit is me totaal onbekend.
Reputatie 8
Badge +16
Welke servers heb je in outlook als mailservers staan?
Badge
Welke servers heb je in outlook als mailservers staan?


inkomend: pop.primusinternet.nl
uitgaand: smtp.primusinternet.nl
Reputatie 8
Badge +10

inkomend: pop.primusinternet.nl
uitgaand: smtp.primusinternet.nl


Is er een reden waarom je deze mailserver gebruikt i.p.v. de Telfort mailserver..?
Heeft het wellicht iets met de gevolmachtigde te maken?
Reputatie 8
Badge +16
En daar hebben we dat ip-adres weer...

C:\Documents and Settings\Franzki>tracert primusinternet.nl

Bezig met het traceren van de route naar primusinternet.nl [81.169.234.204]
Badge

inkomend: pop.primusinternet.nl
uitgaand: smtp.primusinternet.nl


Is er een reden waarom je deze mailserver gebruikt i.p.v. de Telfort mailserver..?
Heeft het wellicht iets met de gevolmachtigde te maken?


Al sinds 1987 vrijwel storingsvrij bij hen aangesloten en om nou vanwege deze hickup te stoppen, is ook zo wat. Hoop dus op de 'goude greep' waarmee dit gedoe is op te lossen.

MVG
Reputatie 8
Badge +16
Maar waarom gebruik je die mailservers van 'primusinternet'? Telfort heeft eigen mailservers waarmee het vermoedelijk wèl goed zal gaan.

Als je toch persé via 'primusinternet' wilt mailen, dan zullen zij actie moeten ondernemen om hun ip-adres van de SPAM-lijsten af te krijgen. Dus dan zul je contact moeten opnemen met Primus Internet of hoe het bedrijf ook mag heten...

Het is in elk geval geen Telfort-probleem.
Reputatie 8
Badge +10
Heb je eigenlijk wel een internetabonnement bij Telfort..?
Reputatie 8
Badge +16
@ Enterprise:

Het IP-adres uit post #7 lijkt me gewoon van Telfort.

Blijkbaar kiest de topicstarter om expliciet de mail via Primusinternet te sturen... maar ik ben ook erg benieuwd naar het waarom hiervan.

[edit]
Of gaat het hier om een mailaccount bij Primus Internet en zit de topicstarter op het verkeerde forum?
Reputatie 8
Badge +10
@ Enterprise:
Het IP-adres uit post #7 lijkt me gewoon van Telfort.


Ik kijk in dit topic nergens vreemd meer van op... ;)


Blijkbaar kiest de topicstarter om expliciet de mail via Primusinternet te sturen... maar ik ben ook erg benieuwd naar het waarom hiervan.


Ik ook, maar zoals sleeuw al aangeeft 'Al sinds 1987 vrijwel storingsvrij bij hen aangesloten...'.
Vrees om te veranderen denk ik.
Reputatie 8
Badge +10
Hoop dus op de 'goude greep' waarmee dit gedoe is op te lossen.


Een moeilijke oplossing is om te proberen het IP-adres van Primusinternet van de blocklist van Spamhaus af te krijgen.
Een makkelijke oplossing is om gewoon de mailservers van Telfort te gaan gebruiken.
Dat is je eigen internetprovider en je betaalt voor deze dienst.
Reputatie 8
Badge +16
Al sinds 1987 vrijwel storingsvrij bij hen aangesloten

Overigens best wel knap... Ik ben voor het eerst met internet in aanraking gekomen rond 1996... en jij bent al 10 jaar eerder aangesloten?

Of bedoel je gewoon dat dit een ict-bedrijf is waar je diensten van afneemt sinds 1987?
Reputatie 8
Badge +10
Aangezien het voorheen blijkbaar zo lang probleemloos heeft gewerkt moet het mogelijk zijn (als sleeuw dit echt wil) om deze mailserver te blijven gebruiken.
De reeks IP-adressen van Primusinternet staan op de 'Policy Blacklist' en zij zeggen dat de oorzaak is (of kan zijn) dat er geen smtp-authenticatie wordt gebruikt.

http://www.spamhaus.org/faq/section/Spamhaus%2520PBL#183

Als sleeuw zijn instellingen even nakijkt en indien nodig zijn gebruikersnaam en wachtwoord van Primusinternet invult bij de smtp-server zou dit volgens Spamhaus voldoende moeten zijn.
Op voorwaarde dat hij die gegevens (nog) heeft natuurlijk...
Badge
Heb je eigenlijk wel een internetabonnement bij Telfort..?


Terechte vraag waarop het antwoord ja is.

Reageer