beantwoord

Oude emailadressen uit de suggestielijst verwijderen

• 12 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 112 keer bekeken

In de webmail vanTelfort worden in het to-veld suggesties gedaan voor een emailadres. Deze suggesties vinden plaats op basis van eerder gebruikte email-bestemmingen, het betreft dus niet de contactenlijst. Deze suggestielijst wordt blijkbaar doorTelfort bijgehouden en niet tijdig gewist.

Een eerder topic hierover gaf als eindconclusie aan dat Telfort hier niets aan kan doen.
Naast dat dit soms erg vervelend is, omdat de suggesties verouderde of onjuiste emailadressen kunnen zijn, is dit in strijd met de AVG / GDPR. Telfort houdt namelijk langer dan toegestaan is bij met welke personen(emailadressen) iemand contact heeft gehad.

Waarom kan Telfort deze lijst niet wissen na een vastgestelde periode?
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 12 augustus 2019, 17:27

Die wordt bijgehouden in je browser.

Begin de naam te typen en zodra er een suggestie getoond wordt, plaats dan je muisaanwijzer er op en druk op het toetsenbord op "delete"
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @erikm39, welkom bij ons op het Forum.

Ik lees dat je graag af wilt van de suggesties. De worden inderdaad niet in de browser onthouden, maar in webmail. Nu is het zo dat er gewerkt wordt aan een nieuwe omgeving voor webmail. Ik durf nog niet te zeggen wanneer deze komt, maar als deze er is zal dit niet meer voorkomen.
Beste Kees-Jan,

Dank voor jouw antwoord, maar dat is niet het issue dat ik bedoel.

Deze adressen worden bij Telfort intern ergens bewaard, gekoppeld aan een emailadres. De browser bewaart deze data in dit geval niet, ik zie het trouwens op iedere willekeurige browser/computer.
Reputatie 8
Badge +17
Die wordt bijgehouden in je browser.

Begin de naam te typen en zodra er een suggestie getoond wordt, plaats dan je muisaanwijzer er op en druk op het toetsenbord op "delete"

Reageer