beantwoord

Opeens veel Spam op @xmsnet.nl

• 15 november 2019
  • 10 reacties
  • 308 keer bekeken

Reputatie 2

Hoi,

Jarenlang geen spam gezien. Enkele maanden geleden kwamen de eerste berichten, met allemaal een spam waarschuwing vooraan in het onderwerp. Als dit van tevoren al duidelijk is - de berichten komen van absurde en duidelijke spamadressen - waarom wordt dit dan niet tegengehouden? De laatste dagen is er een behoorlijke toename. Hoe zet ik zelf bij xmsnet webmail een spamfilter aan?

telefortuna

icon

Beste antwoord door telefortuna 15 november 2019, 19:02

Hoi,

Even gezocht, via ‘Mijn Telfort’ kon ik een spamfilter aanzetten, nu maar afwachten of het ook werkt…

Telefortuna

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 2

Hoi,

Even gezocht, via ‘Mijn Telfort’ kon ik een spamfilter aanzetten, nu maar afwachten of het ook werkt…

Telefortuna

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @telefortuna, niet fijn dat je de laatste dagen ineens meer last hebt van spam! Ik lees dat je zelf al op onderzoek uit bent gegaan en dat je de spamfilter aan hebt gezet in Mijn Telfort. Dat lijkt me een hele goede stap :slight_smile:

Ik hoor graag hoe het nu verder gaat en laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

Reputatie 2

@Alexandra - Telfort 

Dank voor de reactie,

Zoals gezegd jarenlang geen spam gehad. Blijkbaar is deze zomer mijn emailadres (=mailboxnaam) ‘geharvest’. Hoe dat kan weet ik niet, ik gebruik uitsluitend aliassen. Omdat ik mijn mailboxnaam niet kan veranderen zonder dat ik de eraangekoppelde aliassen kwijt ben, was deze plotselinge spamtoename erg vervelend. Ik kan wel een nieuwe mailbox aanmaken, maar ik heb de ervaring dat je daarbij dan niet de oude aliassen weer kunt invoeren. (Of heb ik het mis? Laat het me dan a.u.b. weten.) In het verleden heb ik zoiets al eens ervaren,  je krijgt dan de melding dat die namen al in gebruik zijn terwijl je ze toch echt hebt gewist… Ik wil dat niet riskeren. 
Ik gebruik xmsnet webmail, op die site kun je geen filters instellen. Ik herinnerde me dat je bij ‘Mijn Telfort’  nieuwe mailboxen kunt aanmaken en wijzigingen kunt doen. Daar ben ik gaan snuffelen - kom er eigenlijk nooit - en zag ik dat bij mijn mailbox ‘spam markeren’ stond aangevinkt. Ik heb dat meteen veranderd in ‘spam verwijderen’. Alle gemarkeerde bagger gaat nu direct het riool in. Het vreemde is dat bij een andere mailbox - met een bij de xms-telfort migratie automatisch aangemaakt @telfortglasvezel adres - wat ik nog nooit gebruikt heb, ‘spam verwijderen’ al standaard staat aangevinkt. Dat heb ik nooit gedaan… Anyway, totdusver geen spamberichten meer gehad, wel is het nu natuurlijk zo dat een ten onrechte als spam gemarkeerd bericht mij dus nooit meer bereikt. Dat moet dan maar, helaas.

Telefortuna

Reputatie 1

Ook ik heb plotseling veel Spam op mijn XMSnet account. Sinds ongeveer een week 10-tallen berichjten per dag. Wat is de oplossing?

Reputatie 2

@Opasimon

Zijn die spam berichten bij jou als spam aangeduid in het onderwerpveld? (tussen accolades)

telefortuna

Reputatie 1

Inderdaad. Dat bleek ook de spam instelling te zijn. Ik heb dit gewijzigd in Spam verwijderen. Nu afwachten. 

Reputatie 1

"Spam verwijderen” instelling werkt gelukkig ! :relaxed:

Reputatie 2

@Opasimon 

Da’s fijn om te horen, bij mij komen nu ook geen als ‘spam’ aangemerkte berichten meer binnen. Maar zoals eerder gezegd kan deze instelling wel tot gevolg hebben dat ten onrechte als ‘spam’ aangemerkte mail je niet meer bereikt.

Dank voor je reactie!

Telefortuna

Reputatie 1

Ook ik heb ineens heel veel spam op mijn Xmsnet account. Heb nu ook de  SPAM op verwijderen staan. Ben benieuwd of de dames met hun erotische email nu ophouden met mijn inbox te vervuilen.

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @Opasimon @Senior, wat fijn dat jullie ook goed geholpen zijn met de uitleg en tips van @telefortuna :blush:  Zo helpen we elkaar hier op het forum, dat is super! Ik hoop dat de spam nu helemaal weg blijft. Plaats gerust een berichtje in het topic (zo lang het geen spam wordt:wink: ) als jullie nieuwe bevindingen of vragen hebben

Reageer