beantwoord

Op 4G geen Telfort mail kunnen verzenden

• 26 februari 2020
  • 15 reacties
  • 346 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Beste,

2 vragen voor de kenners:wink:

Vraag 1

Als ik een mail wil verzenden en/of ontvangen vanuit de mail app van de iPhone, werkt dit niet op 4G.
Als ik thuis op de WiFi zit werkt het weer wel.
Het gaat dan om de …..@telfort.nl mailadres, de @hotmail.com account werkt wel zonder enige problemen op 4G en Wifi
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Vraag 2

Ik heb sinds een week ongeveer het probleem dat ik gebeld wordt maar deze oproep helemaal niet door krijg. Ik krijg alleen een paar tellen later een sms met  “2 gemiste oproep(en) van +316xxxxxxx. 
Laatste oproep: 17:22 uur 25/02/2020.”

Mijn telefoon is niet afgeweest, zo heb dus behoorlijk wat belangrijke gesprekken gemist. 
Als ik probeer te bellen hoor eerst heel lang niets en dan ongeveer na 30 seconden hoor ik pas de kiestoon van overgaan. 

Het gaat om een IPhone XS aangeschaft in Juni 2019 geloof ik. De telefoon is een paar keer gereset, dit zonder succes. 

Graag hoop ik dat er iemand mij verder kan helpen. Bij voorbaat dank alvast. 

Gr.

icon

Beste antwoord door angela 28 februari 2020, 21:06

Als ik gewoon via webmail inlog ervaar ik dit probleem niet. Ik ga nu proberen het opnieuw in te stellen. 

update @Galdor68  opnieuw ingesteld en het werkt nu gewoon op 4g ook

Nieuwe Sim geeft op het moment ook geen problemen.

Voor nu zijn al mijn issues opgelost, iedereen bedankt voor het meedenken 

Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Iemand een idee? Of webcare?

Reputatie 8
Badge +18

Via 4g mail verzenden lukt niet omdat dit alleen werkt via je modem thuis via je Telfort netwerk  en heb je de voice mail ingesteld omdat je geen gesprekken binnenkrijgt 

Reputatie 2
Badge +1

Ok dat van de mail wist ik niet. Dacht dat deze buiten je modem ook gewoon werkte. Jammer

ik heb geen voicemail instellingen ingesteld, ik hoop eigenlijk dat misschien iemand van webcare    mijn Sim of iets dergelijks kan resetten. 

Misschien dat dat helpt, vandaag ben ik ook weer gebeld maar de gesprekken komen niet door. 

gr. 

Email moet gewoon via een 4G data verbinding te versturen en ontvangen zijn.  Ooit was dat mogelijk anders.

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/topic/e-mail/handmatig-instellen/device/apple/iphone-xs-met-ios-13-model-a1920/os-selection

Reputatie 8
Badge +18

Ok dat van de mail wist ik niet. Dacht dat deze buiten je modem ook gewoon werkte. Jammer

ik heb geen voicemail instellingen ingesteld, ik hoop eigenlijk dat misschien iemand van webcare    mijn Sim of iets dergelijks kan resetten. 

Misschien dat dat helpt, vandaag ben ik ook weer gebeld maar de gesprekken komen niet door. 

gr. 

Vanaf 26 januari moet je bij KPN zijn omdat toen je mobiel abo is overgezet naar KPN, TEL 0800 0402 

Reputatie 2
Badge +1

Ok want als ik nu mijn voicemail uitzet. Krijgt de beller gelijk te horen dit mobiele telefoonnummer is niet bereikbaar. 
Zet ik hem aan dan gaat hij gelijk op voicemail. 

help

Reputatie 2
Badge +1

Ik krijg nu een nieuwe Sim opgestuurd. Hopelijk lost het dit op

Reputatie 8
Badge +18

Ik krijg nu een nieuwe Sim opgestuurd. Hopelijk lost het dit op

naar ik aanneem heb je daarvoor contact gehad met de klantenservice van KPN 

Reputatie 2
Badge +1

Ja klopt kpn gesproken. Volgens hun zou een nieuwe Sim het probleem moeten oplossen. Laten we hopen. 

Nog even en Telfort is helemaal uit de picture 

Reputatie 2
Badge +1

En qua mail, ik kan wel mailtjes ontvangen op 4g maar verzenden niet op 4g.
Verzenden kan enkel op mijn eigen WiFi, heel apart. 

Reputatie 8
Badge +18

Wellicht heeft het te maken dat het mobiel abo van Telfort op 26 januari is overgezet naar KPN mobiel en je mail adres nog Telfort is en het daarom niet lukt, ben benieuwd of een nieuwe simkaart dit probleem gaat tackelen

Reputatie 2
Badge +1

Nee dat van de mail is altijd al geweest. 

Nee dat van de mail is altijd al geweest. 

Heb je al geprobeerd om de email client helemaal opnieuw in te stellen.

Als je via webmail inlogt heb je dan dezelfde problemen?

https://webmail.telfort.nl/mail/main

Reputatie 2
Badge +1

Als ik gewoon via webmail inlog ervaar ik dit probleem niet. Ik ga nu proberen het opnieuw in te stellen. 

update @Galdor68  opnieuw ingesteld en het werkt nu gewoon op 4g ook

Nieuwe Sim geeft op het moment ook geen problemen.

Voor nu zijn al mijn issues opgelost, iedereen bedankt voor het meedenken 

Reputatie 8
Badge +10

Dag @angela. Van harte welkom hier. Ik zie dat de problemen met het verzenden van e-mail via 4G en gebeld worden zijn opgelost met de hulp van @jimny en @Galdor68. Heel fijn! :slight_smile: Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag. 

Reageer