beantwoord

ontbrekende email accountgegevens voor pop3/smtp.telfortglasvezel.nl na overgang XMS -> telfort

  • 30 september 2014
  • 9 reacties
  • 7472 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Ik ben net tussen 13:37 en 14:24 overgezet naar Telfort. (In de brief stond tussen 9 - 12 uur)

Natuurlijk kan ik nu geen emails meer via de smtpserver van XMS versturen.
Hierdoor kunnen bijvoorbeeld mijn router en mijn NAS hun statusmails voorlopig niet meer kwijt.

Maar helaas heb nog geen accountgegevens van Telfort ontvangen.

Ik hoop dat ik per ommegaande een mail via mijn XMS hoofdaccount ontvang met de
benodigde gegevens. - De webmail van XMS werkt nog.
icon

Beste antwoord door morenoralfo 7 oktober 2014, 14:08

Net van een technische medewerker van Telfort ontvangen:
(Voor zoveel ik weet nog niet op de website te vinden)

Geachte heer of mevrouw,
Bij deze de gegevens om de SMTP via SSL in te stellen.
Uitgaande e-mail (SMTP met SSL)

Uitgaande emailserver = smtp.xmsnet.nl
Uitgaande serverpoort = 587
SSL = aan
TLS = aan
Beveiligd wachtwoord verificatie = uit !
Gebruikersnaam: Gelijk aan die voor inkomende e-mail
Wachtwoord: Gelijk aan die voor inkomende e-mail

Soortgelijke instellingen kunnen ook voor @glasvezel.telfort.nl gebruikt worden.
Helaas nog geen beveiligde wachtwoord verificatie.
Draadje gesloten wat mij betreft.
Bekijk reactie

9 reacties

Badge +1
Die gegevens ontvang je gebruikelijk per post.
Heb je die brief niet ontvangen? Dat is wel slordig dan van Telfort.

Kleine kans, maar heb je al geprobeerd om bij je oude account de smtp aan te passen naar smtp.telfortglasvezel.nl ?
Kun je inloggen op "Mijn Telfort" ? Daar kun je misschien de gegevens vinden ?
Reputatie 3
Badge +1
Die gegevens ontvang je gebruikelijk per post.
Heb je die brief niet ontvangen? Dat is wel slordig dan van Telfort.

Kleine kans, maar heb je al geprobeerd om bij je oude account de smtp aan te passen naar smtp.telfortglasvezel.nl ?
Kun je inloggen op "Mijn Telfort" ? Daar kun je misschien de gegevens vinden ?


Voor van rechtswegen overgenomen/overgezette klanten gelden blijkbaar andere
administratieve procedures, welke helaas niet zo goed bedacht zijn en/of werken.
Ik heb helaas nog geen brief en natuurlijk ook geen "Mijn Telfort" gegevens ontvangen.
In de brief dd. 28 augustus met de aankondiging van de overzetting stond alleen een (foutief) overzicht
XMS vs. Telfort (U heeft nu - U krijgt straks) zonder accountgegevens.

Ik zou over enkele dagen! nog een bevestigingsbrief krijgen.
Ik hoop maar dat de ontbrekende gegeven hierin vermeld staan.

De smtp server veranderen helpt niet - authenticatie fout.
Ik heb toch echt de accountgegevens nodig.

In de tussentijd stuur ik mijn statusmails wel naar gmail,
hier is tenminste het mailtransport beveiligd.
Reputatie 3
Badge +1
Ondanks de ontbrekende accountgegevens van mijn nog niet bevestigd "Alles-In-1 Glasvezel abonnement"
is het mij net gelukt een test-statusmail vanaf mijn router te versturen
via smtp.telfortglasvezel.nl port 587 met StartTLS/SSL.

Ik heb als emailnaam mijn initialen + het kenmerk uit de brief dd. 28 augustus (6 cijfers) gebruikt.
Ik hoop dat dit klopt en de echte mails niet aan iemand anders gaan.

Helaas kan ik de mail niet benaderen om dit te checken omdat ik de accountgegevens
m.n. het wachtwoord nog steeds niet heb ontvangen.:@

Trouwens vreemd dat het versturen blijkbaar zonder wachtwoordverificatie mogelijk lijkt te zijn.
Ik heb outlook op mijn thuis PC. Nog steeds gebruik ik mijn email op xmsnet.nl domein. Sinds de overgang van XMS naar Telfort kan ik geen uitgaande email sturen via Outlook. Ik heb alle mogelijk smtp en port combinaties geprobeerd maar lukt het mij niet om een test email te sturen.
Het email sturen via webmail.xmsnet.nl werkt wel. Heel vervelende situatie. Telfort bellen kost mij elke keer 50+ cent en ben ik al enkele euros kwijt.
Wie kan mij helpen?

Groet
Reputatie 3
Badge +1
Gisteren nacht kon mijn router voor de eerste keer sinds 30 september (de overgang XMS ->Telfort)
zijn statusmails weer bij smtp.xmsnet.nl kwijt.
Iemand bij Telfort/XMS is zo vriendelijk geweest de configuratie aan te passen, hoera!

Hiermee kunnen ik en andere overgezette XMS klanten voorlopig vooruit,
tenminste tot ik mijn volledige inloggegevens van Telfort heb ontvangen.

Alleen de webmail van XMS zou nu nog fatsoenlijk moeten werken, de servers lijken behoorlijk overbelast.
Na minuten wachttijd: FOUT: Verbinding verbroken door IMAP-server - etc. pp. ....
Antwoordtijden van 90 seconden en meer zijn de regel!

Ik vraag me ondertussen echt af wie de overgangsprocedure XMS -> Telfort in elkaar heeft gedraaid.
Reputatie 3
Badge +1
Net van een technische medewerker van Telfort ontvangen:
(Voor zoveel ik weet nog niet op de website te vinden)

Geachte heer of mevrouw,
Bij deze de gegevens om de SMTP via SSL in te stellen.
Uitgaande e-mail (SMTP met SSL)

Uitgaande emailserver = smtp.xmsnet.nl
Uitgaande serverpoort = 587
SSL = aan
TLS = aan
Beveiligd wachtwoord verificatie = uit !
Gebruikersnaam: Gelijk aan die voor inkomende e-mail
Wachtwoord: Gelijk aan die voor inkomende e-mail

Soortgelijke instellingen kunnen ook voor @glasvezel.telfort.nl gebruikt worden.
Helaas nog geen beveiligde wachtwoord verificatie.
Draadje gesloten wat mij betreft.
Sinds gisteren avond half 11 kon ik eindelijk ook email sturen vis smtp.xmsnet.nl.
Groet.
Reputatie 3
Badge +1
Net van een technische medewerker van Telfort ontvangen:
(Voor zoveel ik weet nog niet op de website te vinden)

Geachte heer of mevrouw,
Bij deze de gegevens om de SMTP via SSL in te stellen.
Uitgaande e-mail (SMTP met SSL)

Uitgaande emailserver = smtp.xmsnet.nl
Uitgaande serverpoort = 587
SSL = aan
TLS = aan
Beveiligd wachtwoord verificatie = uit !
Gebruikersnaam: Gelijk aan die voor inkomende e-mail
Wachtwoord: Gelijk aan die voor inkomende e-mail

Soortgelijke instellingen kunnen ook voor @glasvezel.telfort.nl gebruikt worden.
Helaas nog geen beveiligde wachtwoord verificatie.
Draadje gesloten wat mij betreft.


"Beveiligd wachtwoord verificatie" aka SPA is een Microsoft specifiek feature voor Exchange etc.
Dus de instructie is eigenlijk geënt op Microsoft clients. De opmerking hierboven: "Helaas . . . " vervalt
Reputatie 2
Net van een technische medewerker van Telfort ontvangen:
(Voor zoveel ik weet nog niet op de website te vinden)

Geachte heer of mevrouw,
Bij deze de gegevens om de SMTP via SSL in te stellen.
Uitgaande e-mail (SMTP met SSL)

Uitgaande emailserver = smtp.xmsnet.nl
Uitgaande serverpoort = 587
SSL = aan
TLS = aan
Beveiligd wachtwoord verificatie = uit !
Gebruikersnaam: Gelijk aan die voor inkomende e-mail
Wachtwoord: Gelijk aan die voor inkomende e-mail

Soortgelijke instellingen kunnen ook voor @glasvezel.telfort.nl gebruikt worden.
Helaas nog geen beveiligde wachtwoord verificatie.
Draadje gesloten wat mij betreft.


"Beveiligd wachtwoord verificatie" aka SPA is een Microsoft specifiek feature voor Exchange etc.
Dus de instructie is eigenlijk geënt op Microsoft clients. De opmerking hierboven: "Helaas . . . " vervalt


Heb ook een week geen mail kunnen verzenden... In de overstapbrief stond: "Uw XMS e-mail en de daarbij behorende instellingen blijven gelijk."
Niet dus, ik heb een week geen e-mail kunnen versturen. Nadat ik de brief met Telfort instellingen had ontvangen heb ik alleen de SMTP server gegevens in mijn mail programma (Apple Mail) gewijzigd van smtp.xmsnet.nl in smtp.telfortglasvezel.nl) Sindsdien kan in weer mail versturen.
Je hoeft dus verder niets te veranderen - maar tot wanneer blijft dat zo...?

Reageer