beantwoord

Ongewenste mails

• 12 juli 2017
  • 5 reacties
  • 420 keer bekeken

Ik heb twee vragen over ongewenste mails. Die krijg ik de laatste tijd dagelijks binnen. Ze komen allemaal van twijfelachtige afzenders zoals ‘@hollandsedealsonpl.info’. Nu kun je bij Telfort mailadressen blokkeren. Maar mijn box met geblokkeerde afzender zit vol. Diverse malen bij Telfort geïnformeerd naar de capaciteit van deze box. Alle medewerkers die ik heb gesproken vinden dit een interessante vraag en gaan het uitzoeken. Antwoorden komen er echter nooit. Vandaag maar weer eens aangekaart en nu zei een Telfort medewerker dat dit onbeperkt is. Niet dus! Hoe kom ik achter de waarheid?
Vraag twee gaat over de parameters die Telfort hanteert bij het beoordelen of iets spam is of niet. De echte spam komt dus gewoon door, maar af en toe belanden reguliere mails van bijvoorbeeld de ANWB en TomTom (die normaal gewoon in de inbox komen) in de spam map. Weet iemand hoe dit kan en nog beter hoe dit kan worden voorkomen?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 21 september 2017, 20:33

Hoi Ruberg, in dit topic zal je de laatste informatie vinden. Er wordt nog steeds gewerkt aan een definitieve oplossing.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hallo Ruberg, welkom op het forum! Hartstikke lastig dat je mails krijgt die je niet in je inbox wilt krijgen. Ook ik vind het een interessante vraag en we komen er zeker op terug bij je. Zelf heb ik na vandaag vakantie, dus ik vraag een collega om je verder te helpen met het antwoord.
Bedankt. Ook het sinds kort plaatsen van gewenste mails in de spam map is voor mij als journalist erg lastig. Die mails worden namelijk niet meer doorgesluisd naar Outlook en dat is lastig werken voor mij...

Prettige vakantie.
Reputatie 7
Badge +7
Hey Ruberg, eerder hebben klanten melding gemaakt van veel spamberichten die binnen komen. Afgelopen week zijn er aanpassingen gedaan in het spamfilter. Het kan inderdaad voorvallen dat een aantal gewenste mails niet goed meer binnen komen. De voorwaarden staan dan vermoedelijk iets te scherp voor deze mails. Kan jij mij via een bericht enkele e-mailheaders doorsturen van de berichten die onterecht als spam gemarkeerd zijn? Hier vind je een uitleg hoe je e-mailheaders kan opvragen in Outlook. Ik begrijp dat de huidige situatie niet ideaal is en voor overlast zorgt. Er wordt hard gewerkt om zo snel mogelijk je mail weer spamvrij en goed werken aan te bieden.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ruberg, dankjewel voor de voorbeelden. Naar aanleiding van jouw melding en ook melding van andere klanten worden er nog aanpassingen in het spamfilter gemaakt. Ik verwacht dat binnen enkele dagen de berichten van Facebook niet meer als spam gezien worden. Kan je mij laten weten of er sprake is van verbetering?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ruberg, in dit topic zal je de laatste informatie vinden. Er wordt nog steeds gewerkt aan een definitieve oplossing.

Reageer