Naar ander e-mailadres doorsturen

• 14 juni 2017
  • 14 reacties
  • 1236 keer bekeken

Ik heb nu meerdere malen een e-mailadres aangemaakt met verschillende namen ook, maar niet 1(!) ervan werkt, niks wordt er doorgestuurd. Heel soms komt er een mail aan in de telfort mailbox, maar dus niet op het door mij gekozen doorstuur adres. (En voor de slimmeriken, ook niet in de SPAM)

14 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Ik neem aan dat je het doorstuuradres op je webmailpagina hebt ingesteld..?
Via MijnTelfort kan ik een e-mailadres aanmaken, dan staat er: Wil je de berichten van het e-mailadres naar een ander e-mailadres doorsturen? Ik kies de optie JA. Dan invullen het doorstuur adres. Dan staat er Onderstaand e-mailadres wordt toegevoegd
......@telfort.nl
Doorstuuradres
......@gmail.com
Mer uitleg staat er niet, en ik neem aan dat het dan zou moeten werken?
Reputatie 8
Badge +19
Ik wist niet eens dat die doorstuuroptie (tegenwoordig?) tijdens het aanmaken van een mailadres al gelijk mogelijk was.
Maar ik heb dan ook al in jaren geen nieuw adres aan hoeven te maken... ;)
Je zou op je webmailpagina alsnog eens kunnen checken of er bij de aangemaakte adressen ook inderdaad een doorstuuradres staat vermeldt.
Maar zoals je het nu hebt gedaan zou het gewoon moeten werken, dat klopt.
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag van Telfort!!!!!!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi DvB024, sorry dat je zo lang op een antwoord van ons hebt gewacht :S. Het forum is een plek waar klanten andere klanten kunnen helpen. Mocht je er niet uitkomen met een antwoord van een andere klant, dan help ik je natuurlijk graag. Om je verder te helpen, heb ik een paar vragen. Begrijp ik goed dat je de e-mails van je Gmail automatisch doorgestuurd wil hebben naar je Telfort e-mail? Of andersom? Ik hoor het graag van je.
Nee andersom. Aangemaakt Telfort e-mailadres naar Gmail doorsturen
Reputatie 8
Badge +17
Zoals je het hebt ingesteld, met als doorstuur mailadres bij gmail.com staat het goed.

Ik heb het ook zo ingesteld en alle mails die binnenkomen op m'n telfort mailadres komen gewoon aan op mijn gmail mailbox.
Reputatie 4
Badge +10
Bedankt voor je reactie DvB024 🙂. Ontvang je in je Telfort mailbox een bericht dat de e-mail niet kon worden bezorgd? Heb je het hoofd e-mailadres in Mijn Telfort opgegeven of de allias? Mijn advies is om de gegevens van het doorsturen in Mijn Telfort te verwijderen, daarna de allias te verwijderen, de allias opnieuw aanmaken en het doorsturen opnieuw instellen. Hoor graag of dat heeft geholpen!
Beste Deborah,

Dit heb ik al 2 keer eerder gedaan. Maar zojuist dus nogmaals. Dit werkt niet, de mail komt gewoon aan in de webmailbox. Ook daar bij de instellingen aangegeven dat al de mail moet worden doorgestuurd naar Gmail. Maar zonder resultaat.
Reputatie 4
Badge +10
Jammer dat het niet heeft geholpen :?. Op dit moment weet ik even niet wat je nog meer kunt proberen. Ik ga het daarom voor je navragen en het laten uitzoeken. Zodra ik meer weet, neem ik contact met je op. Het is mogelijk dat ik tussendoor nog extra vragen heb.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi DvB024, voor het onderzoek heb ik nog een aantal vragen. Als je vanuit je Telfort mail een normale e-mail naar je Gmail stuurt, komt het dan wel aan? Eventueel in de spam box. Heeft het eerder wel goed gewerkt? Alvast bedankt voor je antwoorden!
Hoi, sorry voor de late reactie. Had geen notificatie ontvangen. Nee er komt geen mail aan bij Gmail, ook niet ik de spam. En het heeft nog niet eerder gewerkt.
Groet
Dave
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Dave, Deborah is er even niet. Ik neem het over. Omdat het nog steeds niet werkt en ik niet precies kan zien waarom niet, wil ik een melding maken voor onze beheerders. Vermoedelijk gaat er 'onderwater' iets niet helemaal lekker. Kun je het doorstuuradres in een privébericht melden? Ik pak het dan verder op voor je. Mijn dank alvast voor je reactie.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Dave, dank voor je berichtje. Zojuist heb ik een melding gemaakt van feit dat de mail niet goed wordt doorgestuurd. Ga ervan uit dat dit deze week wordt behandeld. Als er iets terug te koppelen valt, zal ik een update plaatsen in dit topic. Bedankt voor je geduld!

Reageer