beantwoord

Moe van jullie spam filter

  • 26 oktober 2018
  • 18 reacties
  • 644 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
2016-2017 en deels 2018 ging goed, ik ontving zo goed als wekelijks mails van onlineveilingmeester.
Op gegeven moment niet meer. Gelukkig als ik elders ben, check in mijn mail via webmail.
En ja hoor daar stonden de mails van onlineveilingmeester gemarkeerd als SPAM😡
Ik vink ze aan en bevestig = dit is geen spam.
Maar nu werd ik alert en ja hoor tijde later alweer.
Contact met Telfort via Facebook = geen oplossing
Telefonisch contact met Telfort..ook geen oplossing, de jonge wist niet hoe iets verandert moet worden.
Zo ruim 2 week geleden naar Groningen gereden naar de Telfort winkel. Een van de jongens heeft wat verandert bij de instellingen en het zou goed zijn.
NEE dus! Daar staan alweer de mails van onlinveilingmeester in mijn inbox of webmail opnieuw gemarkeerd als SPAM.
Ik wordt hier echt moe van. Ik bepaal of iets spam is of niet en krijg nooit spam in mijn telfort mail.
Als jullie, Telfort, dit niet veranderen en moet steeds via internet inloggen voor mijn mail dan ga ik andere provider zoeken.
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 29 oktober 2018, 22:29

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/geblokkeerd-door-abuse.htm

Het e-mailadres van de Abusedesk is: abuse@telfort.nl
Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Hoi Falco, wat irritant zegt dat deze specifieke mail steeds in de spammap terecht komt. Ik kan mij goed voorstellen dat je dat niet wilt. Nu zijn er al wat pogingen geweest om het goed te krijgen, alleen allemaal zonder succes. Dat is jammer. Wat ik je wil aanraden is om even contact te zoeken met de Abusedesk hierover. Zij kunnen je meer vertellen over hoe en wat met de spam. Handig hierbij is om een mailtje van onlineveilingmeester op te slaan en deze toe te voegen als bijlage zodat ze deze meteen kunnen analyseren.
Zelfde oorzaak?
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/voicemail-78651/index1.html#post653114
Reputatie 1
Badge
Hoi Bart,
Dank je voor je antwoord, het is idd mega irritant.. Hoe neem ik contact op met Abusedesk? Als ik op je link klik krijg ik deze venster (zie foto). En hoe verder?

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/geblokkeerd-door-abuse.htm

Het e-mailadres van de Abusedesk is: abuse@telfort.nl
Reputatie 8
Badge +12
Ik zie dat nelly jacoba het e-mailadres al heeft gestuurd. Op de website lees je wat ze graag allemaal willen ontvangen.
Reputatie 8
Badge +12
Heb je inmiddels contact gehad? Is daar al wat uitgekomen? Ik hoor het graag.
Reputatie 1
Badge
Sorry ik heb niet gezien het bericht van Jacoba..
Ik had inmiddels contact met de abuse team. Qua idee beetje vreemd het was geen sprake van misbruik maar foute instellingen van Telfort zelf.
Van abuse kreeg ik op 31 oktober de volgende instructies:
1. Login op Webmail (https://webmail.telfort.nl)
2. Klik bij de folders (aan de linkerkant) op ‘Spam’
3. Selecteer het bewuste bericht
4. Klik op de knop ‘doorsturen’ en kies voor de optie ‘als bijlage’
5. Vul bij aan het e-mailadres 'samples@kpnmail.nl' in en verstuur het bericht door op de knop ‘versturen’ te klikken.

Dat heb ik dus gedaan.
Op 31 oktober kreeg ik nog het volgende mail van Elmo van de abuse team:
"Geachte heer,
Bedankt voor uw bevestiging. Wij hebben het door u doorgestuurde bericht inmiddels aangemeld bij onze anti-spam leverancier. De filters van onze leverancier zullen binnen 24 uur worden bijgewerkt."

Vandaag, 9 dagen later heb ik net ingelogd op webmail. Bingo, niets bijgewerkt (zie bijlage). De nieuwste mail van onlineveilingmeester zit alweer in de spam map! Ik ben er klaar mee, ga volgende week op zoek naar andere provider 😡


Goed weekend allemaal!
Reputatie 8
Badge +12
Goed dat er inmiddels contact is geweest. Er staat dus ergens een instelling niet goed aan onze kant. Dit zou aangepast worden, maar is helaas niet het geval. Dat is niet fijn, excuses hiervoor. Heb je nog weer gereageerd op de laatste mail dat het niet aangepast is? Want de Abusedesk is de juiste afdelding die hier verandering in kan brengen.
Reputatie 1
Badge
Hallo Bart,
Helaas komen de mails van onlineveilinmeester nog steeds in het spam map op telfort webmail.
Heb opnieuw melding gedaan zowel bij samples kpn als bij abuse. Van abuse heb ik op dinsdag 13/11 het volgende bericht gekregen =
"Wij hebben de betreffende mail opnieuw bij onze anti-spam leverancier aangemeld. Het filter wordt hier wederom op aangepast, echter blijkt dat een aanzienlijk deel van de ontvangers de mail als spam ervaart. Het is dan ook niet ondenkbaar dat de mailing opnieuw als spam zal worden aangemerkt indien de verzender geen adequate maatregelen neemt."

Ik heb ook contact gezocht met onlineveilingmeester over dit en...als test hun mail doorgestuurd naar mijn yahoo en hotmail. Opmerkelijk, bij yahoo en hotmail komt het mail gewoon, netjes, in postvak in.
Het moet aan het filter van samples kpn liggen... Wel makkelijk om het fout af te schuiven naar verzender 😉. De nieuwste mail van onlineveilingmeester van donderdag 15/11 lag opnieuw in het spam mapje bij telfort webmail. Als ik het doorstuur naar yahoo mail niets aan de hand, komt netjes in inbox.
Ik krijg het gevoel dat bij kpn samples amateurs werken of (zoals bij andere ict bedrijven) oost europeanen.
Ik wacht nog een week af, het nieuwsbrief van week 47 van onlineveilinmeester. Mocht dit opnieuw als spam worden beschouwd dan verhuis ik naar tele2.
Reputatie 8
Badge +12
Wat ontzettend jammer zeg. Ik begrijp dat je er van baalt. Abuse geeft dus aan er aan gewerkt wordt. Zij zijn de de partij voor dit probleem om het op te lossen. Ze geven ook aan dat het aangepast gaan worden.

Daarbij geef je aan dat als je de mail doorstuurt dat deze in de Postvak In komt van zowel hotmail als yahoo. Deze stuur je dan door via jouw telfortmailadres. Deze komen niet rechtstreeks van onlineveilingmeester toch? Heb je dat ook al getest? Komen ze dan ook rechtstreeks in de Postvak IN. Want als dat het geval is, dan kan het wel zo zijn dat er bij onlineveilingmeester iets mis gaat.
Reputatie 1
Badge
Beste Bart, abuse heeft het doorgegeven aan samples kpn, dus daar zit HET fout.
Om jou tegemoet te komen heb ik mijn gegevens bij onlineveilinmeester aangepast en een yahoo mail ingevuld. Hun wekelijkse nieuwsbrief komt normaal donderdag, ben benieuwd.

Maar omdat we toch bezig waren heb ik net ingelogd op Telfort webmail. Verassing!! Nu vond ik een mail van andere vertrouwde afzender in mijn spam map 😡 Nogmaals = jullie filters deugen voor geen meter en ik vraag me af waarom filters? Ik kan toch zelf bepalen wat ik als spam beschouw..

Dat je ziet hoe erg in de war zijn jullie (samples/kpn filters) geef ik je hier een screen-shot. Het is in feite een dubbele. Op de bovenste helft zie je deel van mail in mijn Microsoft Outlook. Het is van vandaag di 20-11-2018 11:07. Op de onderste helft zie je mail van gisteren 19-11-2018 11:03 dat bij Telfort Webmail in mijn Spam folder zit!! Van hetzelfde afzender!!!
Leg dit eens uit!! Welke amateurs werken bij samples/kpn? Of werken jullie ook met ITers uit verweggistan?

Reputatie 8
Badge +12
Dat zijn goede vragen. Ik wil de vragen dan ook graag beantwoorden, maar ik weet het fijne er niet precies van. Je kan de vragen beter stellen aan de Abusedesk. Zij zijn de afdeling die hier gespecialiseerd in zijn en kunnen deze vragen een stuk beter beantwoorden dan ik dat kan.
Reputatie 1
Ik ben het volledig eens met Falco!
Ook ik krijg onder meer de mails van onlineveilingmeester, een no-reply mailadres van de HRM afdeling van mijn werk in mijn spam folder evenals de mail voor de activering van mijn account voor dit forum!
Aangegeven dat ik dat niet wil (abuse@kpn.com, samples@kpn.mail, samples@kpnmail.nl, abuse@telfort.nl) maar is er nog geen verbetering.
Inmiddels bij Telfort webmail aangegeven dat deze mails GEEN spam zijn, maar ik heb weinig fiducie.
@Bart: goede vragen moeten bij een goede provider goed afgehandeld worden...
Reputatie 1
Badge
Bart..Bart..
Als ik rondkijk op internet, dus ook op het KPN forum, dan is het een puinhoop bij jullie anti-spam leverancier, dat samples@kpnmail.nl. Waar zit deze anti-spam leverancier? In Polen of zo? Werken amateurs daar?
We zijn nu al een maand bezig met =
  • ga maar in webmail kijken
  • stuur mail uit spam folder naar samples en abuse
Ik word langzaam behoorlijk zat van dit ritueel. Hoe vaak moet ik mails van onlineveilingmeester doorsturen naar dat samples? Zijn ze achterlijk of zo??
En dan van andere veilige afzenders waarvan ik al jaren mail krijg. Een keer komt wel door en andere keer niet. Dat gebeurt met MijnAutoOnderdelen en tegenwoordig met mails van Monsterboard.nl

Jullie moeten dat zogenaamde spam filter uitschakelen. In onze overeenkomst staat nergens dat jullie als 'postbode' (mail) bepalen wat ik wel of niet ontvang. Als ik ergens op geabonneerd ben dan verwacht ik dat post ook aankomt en dat ik niet naar 'postkantoor' (webmail) moet omdat post wordt achtergehouden.
Reputatie 1
En alweer slaat Falco de spijker op de kop!
Onbetrouwbare post kan ik zelf wel weggooien, daarvoor heb ik geen postbode of postkantoor nodig.
Inmiddels al diverse instellingen en instanties op de hoogte gebracht van dit ongewenste fenomeen, zoals de hierboven gemelde onlineveilingmeester, mijn HRM afdeling, en nog een paar andere.
Opvallend is dat er een aantal noreply mailadressen tussen zitten, dus dat was lastig om hen te informeren.
@ Bart of een andere moderator: Ik wil ook dat dit spamfilter (voor mij) uitgeschakeld wordt!
Misschien kun je dit filter nog slijten aan de Chinezen of Noord Koreanen gezien hun censuur op internet.
Reputatie 8
Badge +12
Ik begrijp de frustratie. dit is ook niet de leukste manier. Helaas wel de enige weg om samples te sturen naar Abuse zodat ze dit kunnen overleggen aan de ontwikkelaars van het spamfilter. Zij gaan dan kijken waarom deze tegengehouden worden. Het spamfilter uitzetten gaat echt niet gebeuren. Deze filter vangt zoveel spam af en zorgt voor veiligheid op ons en jullie netwerk. Zonder het spamfilter wordt het een grote chaos met ontzettend veel mails waar je niet op zit te wachten. Meer kan ik er zo niet over zeggen. Abuse kan jullie vragen beantwoorden.
Reputatie 1
Badge
Nogmaals de vraag = we ontvangen jaren lang netjes mail waar we op geabonneerd zijn, nooit spam, en waarom worden jullie instellingen verandert?
Nog belangrijker = waar zitten deze zogenaamde ontwikkelaars van jullie? In Polen, Zuid Europa of nog verder weg?
Dan suggereren jullie dat het zou aan de afzender liggen maar dat slaat nergens op! Ik heb tijdelijk mijn gegevens bij onlineveilingmeester verandert en hun wekelijkse mail kom wel netjes aan RECHTSTREEKS in mijn Yahoo mail. Zie foto, screen-shot.
Waarom kan men bij andere email programma's wel zelf bepalen wat spam is of niet en bij jullie niet?
Lijk wel communistische censuur maar dan in een ergere vorm.
Heb net nogmaals in mijn Telfort webmail gekeken, zie nog een bijlage.
Bart, we hebben iets beters te doen dan iedere dag webmail te checken om vervolgens mails rond te sturen naar sampleskpn en abuse. Na 1 maand tijd zijn jullie "ontwikkelaars"nog niet is staat om probleem op te lossen. Je mag toegeven dat jullie spam filter "ontwikkelaars" zijn amateurs..

Reputatie 8
Badge +12
Hoi Falco, hoe graag ik je de antwoorden ook wil geven. Ik kan ze niet zo goed beantwoorden als de Abusedesk. Als je de vragen daarheen stuurt zullen ze deze zeker willen beantwoorden. Want op deze manier komen we zo niet verder. Mocht je nog andere vragen hebben, dan hoor ik dat graag.

Reageer