beantwoord

Mobiel e-mail versturen lukt niet

• 27 november 2017
  • 4 reacties
  • 1039 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Beste Telfort medewerkers,

ik heb een probleem met het instellen van email op mijn Samsung S6.
Ik heb zowel Thuis internet van Telfort als Mobiel internet van Telfort.

Ik volg de stappen van jullie site: https://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Toestelhulp-mobiel.htm#/device/samsung/galaxy-s6-sm-g920f-android-nougat/topic/e-mail/handmatig-instellen/choice/telfort/1

Email ontvangen werkt prima, zowel via wifi verbonden met Thuis internet als via Mibiel internet.
Email verzenden werkt echter uitsluitend als ik via wifi verbonden ben met mijn Thuis internet. Zodra in de wifi uitschakel en dus verbonden ben met mijn Mobiel internet, krijg ik de melding dat het verzenden van de Email is mislukt.

Mijn smtp instellingen zijn conform jullie stappenplan, te weten:
smtp-server: smtp.telfort.nl
Beveiligingstype: TLS
Poort 587
Verificatie vereist voor verzenden van email: Aan
gebruikersnaam: mijn complete email adres inclusief @telfort.nl
wachtwoord: mijn wachtwoord

Kunnen jullie mij verder helpen waar het fout gaat?
Alvast bedankt
Martin
icon

Beste antwoord door mpd 30 november 2017, 13:33

Beste Deborah,

nog even terugkomend op mijn probleem met het versturen van email via mobiel internet.
Ik heb het probleem kunnen traceren waar het fout gaat, en daardoor mijn probleem kunnen oplossen.

Voor jullie informatie: Het probleem heeft te maken met het wachtwoord welke ik had toegekend aan mijn email adres. Ik had een zwak wachtwoord aan mijn email adres gekoppeld. Via een wifi verbinding was dat blijkbaar geen probleem om emails te verzenden, maar bij het verzenden van emails via mobiel internet kwam de verzending dus niet door de verificatie heen.
Nu heb ik het wachtwoord van mijn email adres gewijzigd naar een sterk wachtwoord, en het versturen van emails gaat goed voor zowel met wifi verbinding als met mobiel internet.

Het probleem heb ik dus bij deze opgelost, en daarmee is dit topic dus solved.

Echter, ik vind het wel zeer tegenstrijdig van Telfort dat men wel bij een wifi verbinding een zwak wachtwoord accepteert, maar niet bij een verbinding met mobiel internet. Geef dan op zijn minst een foutmelding waaruit dit blijkt!

Wellicht ook raadzaam om bij jullie toestelhulp voor het instellen van email ergens een vermelding te maken dat men verplicht een sterk wachtwoord dient te hebben, daar men anders geen emails via mobiel internet kan verzenden.

Maar in ieder geval dank voor het meedenken!

Groeten
Martin
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hoi mpd, welkom op het forum. Dat is bijzonder! Om je te helpen, heb ik een aantal vragen. Welke Android versie heb je? Gebruik je een mailclient app voor je mail of de standaard mail app van Samsung? Helpt het als je je account verwijdert, opnieuw instelt en je telefoon daarna opnieuw opstart? Hoor het graag van je.
Beste Deborah,

dank voor je antwoord. Ja ik vind het ook heel bijzonder 🙂
Hierbij wat antwoorden op jouw vragen:

- Android 7.0
- Ik gebruik de standaard app van Samsung

Ik heb ook het telfort account verwijderd binnen mail en deze opnieuw aangemaakt zoals je aan mij vroeg.
Deze keer heb k getracht het mail account aan te maken zonder wifi, dus rechtstreeks via het mobiele internet.
Exact bovenstaande instellingen ingevuld en conform jullie website (zie ook bovenstaande link in mijn oorspronkelijk bericht).
Ik had bij gebruikersnaam mijn volledige emailadres ingevuld (dus inclusief @telfort.nl Bij controle kreeg ik deze foutmelding:
Kan het account niet instellen - Er is een onjuiste gebruikersnaam of een onjuist wachtwoord ingevoerd of POP3/IMAP toegang is niet ingeschakeld voor dit account. Controleer uw accountinstellingen of neem contact op met uw serviceprovider
Vervolgens de gebruikersnaam gewijzigd zonder @telfort.nl en krijg ik de volgende foutmelding:
Kan accountgegevens niet verifiëren - De emailserver (smtp.telfort.nl) reageert niet. U kunt het instelproces voortzetten, maar u kunt pas emails verzenden en ontvangen nadat uw account is geverifieerd door de server
Als ik dan het instelproces voortzet zonder dat het account geverifieerd is, kan ik ook met wifi geen mails verzenden (lijkt me logisch omdat het account niet geverifieerd is).
Als ik daarna het account met wifi verbinding corrigeer (accountnaam weer volledig conform mijn email adres invul, dus inclusief @telfort.nl) en daarna mijn account laat verifieren, krijg ik totaal geen enkele foutmelding (dus nu wifi verbinding actief).
Verstuur ik hier een email met wifi verbinding, dan wordt die netjes verstuurd.
Verstuur ik daarna een email met mobiel internet, dan krijg ik wederom de melding het het verzenden van email is mislukt.......

Snap jij het nog? Ik niet meer 😛

Groeten
Martin
Beste Deborah,

nog even terugkomend op mijn probleem met het versturen van email via mobiel internet.
Ik heb het probleem kunnen traceren waar het fout gaat, en daardoor mijn probleem kunnen oplossen.

Voor jullie informatie: Het probleem heeft te maken met het wachtwoord welke ik had toegekend aan mijn email adres. Ik had een zwak wachtwoord aan mijn email adres gekoppeld. Via een wifi verbinding was dat blijkbaar geen probleem om emails te verzenden, maar bij het verzenden van emails via mobiel internet kwam de verzending dus niet door de verificatie heen.
Nu heb ik het wachtwoord van mijn email adres gewijzigd naar een sterk wachtwoord, en het versturen van emails gaat goed voor zowel met wifi verbinding als met mobiel internet.

Het probleem heb ik dus bij deze opgelost, en daarmee is dit topic dus solved.

Echter, ik vind het wel zeer tegenstrijdig van Telfort dat men wel bij een wifi verbinding een zwak wachtwoord accepteert, maar niet bij een verbinding met mobiel internet. Geef dan op zijn minst een foutmelding waaruit dit blijkt!

Wellicht ook raadzaam om bij jullie toestelhulp voor het instellen van email ergens een vermelding te maken dat men verplicht een sterk wachtwoord dient te hebben, daar men anders geen emails via mobiel internet kan verzenden.

Maar in ieder geval dank voor het meedenken!

Groeten
Martin
Reputatie 8
Badge +11
En ik heb weer wat geleerd 🙂 Bedankt voor het melden van de oplossing.

Reageer