beantwoord

Minder mailbox ruimte bij een overstap naar Telfort alles-in-1?

  • 26 januari 2019
  • 31 reacties
  • 724 keer bekeken

Ik ben al klant bij Telfort voor internet en vast bellen en nu heb ik een aanvraag uit staan voor alles-in-een (dus inclusief TV). Klopt het dat ik dan “terug” zou moeten naar 50 MB mailbox grootte? De ruimte die ik nu heb is 1 GB ?

vr.gr.
M. Vlak
icon

Beste antwoord door M. Vlak 7 februari 2019, 20:30

Dank Alex,

Ik heb inderdaad vastgesteld dat alles weer naar behoren werkt. Wat mij aangaat kan dit item dus als afgehandeld beschouwd worden. Ik ben niet zo vaak op dit forum actief, dus ik weet ook niet hoe je, als starter van een topic , dit ook weer zelf zou kunnen afsluiten. Gaarne nog even vermelden hoe dit gaat. Maar voor nu, spreek ik graag mijn dank uit naar alle medewerkers van Telfort die er voor gezorgd hebben dat alles (ook de telefoon......) weer werkt.

NB.: Het zal overigens nog wel even duren voordat ik met de afstandbediening (interactieve TV) van Telfort uit de voeten kan........Zou graag nog even willen vernemen waar ik (eventueel) een handleiding zou kunnen terugvinden.

vr. gr.
M. Vlak
Bekijk reactie

31 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Ik weet niet waar je hebt gehoord of gelezen dat de mailboxen teruggezet zouden worden naar 50 MB maar volgens onderstaande meest recente informatie van de Telfort website is en blijft dat gewoon 1 GB.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/instellingen-webmail-wijzigen.htm
De tekst waar ik mij op baseer komt van een vergelijkingssite die ik via de consumentenbond heb benadert.
Reputatie 5
Badge +8
Hi M. Vlak. Zoals Enterprise aangeeft is dit niet het geval. Je blijft de 1 Gb behouden, mijn vermoeden is dat de informatie op die website flink verouderd is. In een verleden wat dit inderdaad het geval. 🙂
Dank Alex, ik neem aan dat je namens Telfort spreekt? Ik ben in ieder geval blij dat dit dan is opgehelderd. Ik heb de overgang naar Telfort alles-in-1 nl. al in gang gezet. Zodra ik hier een bevestiging van heb zal ik zelf afscheid nemen van Ziggo. Vr.gr. M. Vlak
Reputatie 5
Badge +8
Ik spreek inderdaad namens Telfort. Fijn dat alles nu duidelijk is. 🙂
Ik heb het idee dat er ergens met mijn aanvraag iets niet goed is gegaan.
Ik krijg nl. een bevestigingsbericht van mijn aanvraag waarin wordt aangegeven:
"U heeft uw pakket gewijzigd naar DSL Internet + Interactieve TV"

en verder

Dit heeft u opgezegd
Bellen Onbeperkt Vast
Dit telefoonnummer vervalt
***


Dit is echter niet de bedoeling. Ik wil mijn abonnement uitbreiden met interactieve
TV en ik heb het idee dat ik dat ook heb aangevraagd.

Omdat er verder in het bevestigingsbericht staat: "De wijziging gaat in per 29 januari 2019"
wil ik even langs deze weg aan de bel trekken. Omdat ik de indruk heb dat er kennelijk iets
fout gaat.
Ik hoop dat iemand dit leest en het wijzigingsproces nog kan corrigeren.

vr. gr.
M. Vlak

Admin: nummer naar profiel verplaatst i.v.m. privacy
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @M. Vlak, ik heb het telefoonnummer even naar je profielpagina verplaatst, in verband met privacy.
Dat het nummer bij je abonnement verwijderd gaat worden is niet de bedoeling natuurlijk! Ik zie de wijziging waarbij dat gebeurt ook staan, ik kon deze zelf niet terugdraaien, daarom heb ik dit meteen doorgezet naar iemand die dit wel kan. Zodra daar een reactie op is delen we het meteen met je!
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb hier net een antwoord op gekregen, das was helaas niet het antwoord waar ik op hoopte. De wijziging is al te ver doorgelopen om deze nog tegen te houden, daardoor wordt het nummer nu wel verwijderd. De wijziging kan op die moment ook niet gewijzigd worden doordat er tv-ontvangers gestuurd worden, zodra die geleverd zijn zal het telefoonnummer opnieuw toegevoegd kunnen worden. De specialisten zullen dit voor ons in de gaten houden en zodra het nummer opnieuw geactiveerd kan worden doen zij dit meteen.
Hallo Jasper,

Ik kreeg vanmorgen al van jouw collega (Egbert) een mailtje met gelijke strekking. Ik hoop dat ik "uiteindelijk" mijn oude nummer wel terug krijg omdat ik anders overal bij familie, vrienden en instanties een wijziging zou moeten doorgeven. Hier zit ik uiteraard niet op te wachten. Bovendien had ik zelf al geconstateerd dat het "voice" -lampje op mijn modem niet meer brandt en hierdoor had ik al de conclusie uit getrokken dat mijn nummer (in ieder geval tijdelijk) uit de lucht was.Ik neem overigens aan dat lopende het hele proces mijn oude nummer niet weer het recycle-circuit in gaat? Hiermee bedoel ik dat het nummer geblokkeerd blijft voor heruitgifte. Ik ben nl. niet op de hoogte van het hele proces dat hier achter zit. Ik zou mij voor kunnen stellen dat er tenminste een aantal maanden tussen moeten zitten alvorens een vrijgekomen nummer weer beschikbaar komt. De strekking van jouw 2e antwoord , "doordat er tv-ontvangers gestuurd worden" zou er op (kunnen) duiden dat er toch nog iets anders mis gegaan is, Ik heb nl. in een eerder stadium mijn abonnement proberen uit te breiden door in "Mijn Telfort" via het Tabblad "abonnement" geprobeerd de uitbreiding gerealiseerd te krijgen. (We weten inmiddels allemaal hoe dit heeft uitgepakt). Toen ik in een later stadium (maandag 29-01-2019 om 21:31 het mailtje kreeg waarin gewag werd gemaakt van "opzegging en vervallen" wist ik eigenlijk al dat er iets mis gegaan moest zijn Ik heb toen nog wel geprobeerd of er ook een andere manier is/was om dan wèl het gewenste resultaat (uitbreiding) te bewerkstelligen en die wijze meen ik te hebben gevonden.

Diezelfde avond trof ik nog een bevestiging aan van deze bestelling in de mail:

Bedankt voor uw bestelling! Wij gaan voor u aan de slag.
De volgende dingen zijn alvast handig om te weten:
Uw contract zit binnen 2 werkdagen in uw mail
In het contract staat de definitieve startdatum van uw pakket, plus informatie over uw bestelling en overstap. Goed om door te lezen!
In deze e-mail vindt u ook een link om uw Mijn Telfort te activeren.
Wij houden u op de hoogte van uw bestelling
In Mijn Telfort checkt u eenvoudig de status van uw bestelling. Als we uw installatiepakket verstuurd hebben, krijgt u nog een e-mail en sms met de Track & Trace code.
Wij wensen u alvast heel veel plezier met uw Telfort pakket!
Met vriendelijke groet,

Ik neem aan dat dit een standaard bericht is wat men bij een bestelling binnen de website van Telfort krijgt maar ik zit natuurlijk ook weer niet te wachten op 2 tv-ontvangers. Gaarne voor de zekerheid nog even nakijken of dit inderdaad het geval is.

Ook wil ik nog weten hoe je op dit forum een privé-sessie op kunt zetten.
vr.gr.
M. Vlak
Even 1 ding ophelderen ik lees de term uitbreiden dit kan niet als er sprake is van een lopend internet en bellen contract. Je gaat dan ten alle tijden een nieuw contract aan omdat je een compleet ander product gaat afnemen te weten Internet&Tv uitgebreid met telefonie, deze laatste is namelijk de enige uitbreidings optie binnen het huidige assortiment. In feite zijn er nu 2 producten Internet of Internet en TV beide uitbreidbaar met telefonie. Er wordt nog wel Internet TV en Bellen als optie gegeven maar dit is in feite optie 2 met bellen aan.

Het is in dit geval dus misgegaan dat bij de 1e aanvraag geen vink is gezet bij neem bestaand nummer mee en daar het nummer in kwestie ingevuld.

Je besteld toch TV dus het is mij onduidelijk waarom je geen TV ontvangers wilt in het antwoord van Jasper gaat het om de ontvangers die bij de 1e aanvraag zijn besteld.

Voor een prive gesprek op het forum hoewel ongevraagd niet wenselijk met een muis ga je naar de naam of profiel foto niet dubbelklikken dan krijg je een uitval venster rechts boven zie je een enveloppe met een + klik hierop en een priveconversatie wordt gestart


Ter onderbouwing van bovenstaande afbeelding bijgevoegd. Noot voor Telfort je kan zo alleen TV pakketten toevoegen of bellen niet zoals hier gesuggereerd itv toevoegen tenzij je contract vrij bent.

Hallo Galdor68,

Ik ben van mening dat ik bij het invullen van stap 3 wèl heb ingevuld dat er sprake is van nummerbehoud maar ik kan dit natuurlijk niet meer bewijzen. Ik ben overigens van mening dat je hier niets mee op zou schieten wanneer het uiteindelijk dan toch fout gaat (zoals in mijn geval).

Ik hou voorlopig nog hoop op een goede afloop (met slechts 1 TV-ontvanger!).

vr. gr.
M. Vlak
Afgaande op het bevestigings bericht met het vervallen nummer is dit het punt waar het fout kan gaan en mogelijk ik herhaal mogelijk mis is gegaan. Gezien het eerste bericht van Jasper was hem dit ook opgevallen maar was de bestelling zover dat het niet geannulleerd kan worden. Dit op zich is al raar gezien de 14 dagen bedenktijd die ook of juist van toepassing moet zijn.

Die 50Mb uit het startbericht sloeg dat niet op de instap snelheid? Anders moet de consumenten bond of die benaderde vergelijkings site hun gegevens nodig aanpassen.
Ik baseerde mij openingstopic op de informatie van een vergelijkingssite (pricewise) die ik via de consumentenbond heb benadert.

Er is/was al vastgesteld dat de vergelijkingssite kennelijk achterhaalde informatie presenteert.

Ben het overigens wel eens met jouw opmerking van "14 dagen bedenktijd". Het geeft te denken dat men mij al zo snel omgezet kan hebben. Ik zit immers nu al zonder vaste telefoonlijn..........daar zijn ze dan wel snel mee.
Zoals gezegd, ik heb een goede hoop dat e.e.a. snel kan worden opgelost.

vr.gr.
M. Vlak
Hallo Jasper (of andere Telfort-mdw.),

Ik heb gisteren (via mijn buren) een pakket ontvangen van Telfort. Hier zat o.a. 1 TV-ontvanger in maar geen (nieuw) modem. Nu heb ik op dit moment al een modem van Telfort in gebruik (Experia Box v8)maar in het voorbeeld van het instructiefilmpje (telfort.nl/ehbi) vind uitleg plaats aan de hand van een Experia Box v10A. Ik ga er gemakshalve vanuit dat er geen instellingen in mijn Experia Box v8 ontbreken die de functionaliteit in de weg kunnen zitten maar ik wil dit voordat ik aan de slag ga met installeren toch ook even van Telfort horen. Overigens moet ik hier toch nog even mee wachten omdat ik de brief (of het mailtje) waarin mijn abonnementsnummer en tv-pincode zou moeten zitten nog niet heb ontvangen.

vr. gr.
M. Vlak
Behalve de tv ontvanger verandert er niks de aansluit methode van de TVontvanger is voor elk model Experia gelijk. Die code en pin hoort bij het bevestigings mailtje te zitten in een bijlage.
Hallo Galdor68,

Dank voor de toelichting, maar om problemen te voorkomen wil ik dit toch nog even van een Telfort-mdw. zelf horen. Zoals gezegd, ik heb nog geen mailtje met code en pin ontvangen. Het is dus sowieso nog een kwestie van geduld.


Vr.gr.
M. Vlak
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @M. Vlak ,
als je reeds een goed modem hebt is er voor Telfort geen reden om je een ander modem te sturen, behalve wanneer deze defect is of geen IPTV kan doorgeven.
Zat er bij dat eerder genoemde bevestigings bericht geen bijlage? Dat had toch echt gemoeten. Ik snap dat je bevestiging vanuit Telfort verwacht je mag gerust aannemen dat dit het modem beleid is.

De pincode en abonnee nummer zijn alleen voor de tv app en bepaalde instellingen als het kinderslot van belang. Normaal gesproken moet de ontvanger het meteen doen.
Hallo JanD,

Er moet toch een reden zijn dat men overgaat tot levering van een andere versie Experia modem?
Anders zouden ze toch net zo goed (ook bij nieuwe klanten) de Experia Box v8 kunnen leveren?

Vr. gr.
M. Vlak
Hallo Galdor68,

Van de eerste poging heb ik überhaupt geen bevestigingsmail gekregen en pas van de tweede poging wel. Daar zat toen geen bijlage bij. Volgens de bevestingsmail (zie tekst eerder door mij op dit forum geplaatst) die ik (op dinsdag) heb ontvangen zou er een contract binnen 2 werkdagen in mijn mail moeten zitten. De termijn verstrijkt vandaag. Nog even geduld dus.

Ik heb overigens ook geen mailtje met Track-Trace-code ontvangen maar dus wel inmiddels een pakket van Telfort. Ook al iets raars dus...........


Vr. gr.
M. Vlak
Dat je geennT&T code krijgt is bijna normaal ik heb die bij geen enkel pakket gekregen.
Dan moet die bevestigings mail inderdaad nog komen. Je kan de nummers ook terugvinden via Mijntelfort onder de tab instellingen daar tv pincodes je abonnee nummer is zichtbaar de pincode verborgen.
Dan moeten ze dat ook niet "beloven" (van die T&T-codes). Ik heb overigens ook op mijn Telfort gekeken over de codes daar al zichtbaar zijn maar dat is ook nog niet het geval.
Het abonneenummer is überhaupt niet zichtbaar en ook de (volgens jou verborgen pincode) kan ik nergens terug vinden. Er gebeurd overigens in het geheel niets wanneer ik op het tabblad van de instellingen op de knop Tv pincodes druk. (Bij de andere knoppen "telefonie instellingen & Privacy"
gebeurd dit wel).

https://

Vr. gr.
M. Vlak
Ik zie in een eerder bericht dat zowel de startdatum als de betreffende codes inderdaad nog moeten komen, dat verklaard ook dat deze nog niet zichtbaar zijn in MijnTefort het TV pakket is nog niet actief.
Uw contract zit binnen 2 werkdagen in uw mail
In het contract staat de definitieve startdatum van uw pakket, plus informatie over uw bestelling en overstap. Goed om door te lezen!


Van die track en trace ben ik wel mee eens slordig dat dit niet gestuurd is.
Nu is het aan @Jasper - Telfort om je de nodige bevestigingen te geven en kijken waarom het contract nog niet verstuurd is, dit kan met het telefoon deel te maken hebben.
Hallo Galdor68,

Geduld is een schone zaak! Alleen jammer dat ik nu al een aantal dagen zonder (vaste) telefoonaansluiting zit.
Ik hou nog steeds hoop op een goede afloop.

Vr. gr.
M. Vlak
Even een Update van de ontwikkelingen. Gisteravond (22:40) heb ik een mailtje van Telfort (noreply@telfort.com) ontvangen waarin wordt aangeven dat het helaas niet gaat lukken om binnen 2 werkdagen de contractgegevens aangepast te krijgen. Zo vertaal ik dat tenminste maar. Van de telfort-moderator Jasper heb ik (helaas) ook niets meer vernomen sinds 30-01. Van hem had ik toch op z’n minst nog een reactie verwacht op mijn opmerking dat er “wellicht nog meer mis was gegaan” , getuige zijn opmerking dat er “tv-ontvangers” onderweg zijn. Hier had ik de vraag gesteld “Hoezo ontvangers (meervoud)?” Ik heb inmiddels één ontvanger binnengekregen (ook op 30-01). De gewenste codes heb ik overigens nog steeds niet ontvangen.
Ik kan mij voorstellen dat er dingen mis gaan. Het is tenslotte allemaal mensenwerk. Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is het volgende. Ben ik nu nog steeds in afwachting van een 2e zending van hardware van Telfort? Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om dit te achterhalen. Ik neem aan dat ik ook nu nog het hele weekend zonder vaste telefoonaansluiting zal zitten. Is er enig zicht op wanneer dit weer voor mij weer beschikbaar is? Het bericht van telfort waarmee ik deze reactie opende sprak nu weer over 5 werkdagen. Ik zou er dus vanuit moeten/mogen gaan dat e.e.a. opgelost kan worden in de loop van de volgende week. Of kan ik hier ook niet op rekenen?

Wordt vervolgd………….


Vr. gr.
M. Vlak

Reageer