De laatste weken komen er tientallen spam mails binnen. De mails die door Telfort herkent worden als spam krijg ik niet meer nadat ik in MijnTelfort heb aangezet dat die weggegooid kunnen worden.
Er komen helaas nog veel mails binnen zonder die SPAM aanduiding.
Kan ik zelf hier iets aan doen? Of kan Telfort e.e.a. beter afvangen / weggooien?
Groet
Hans Penninx
Beste antwoord door Wieger DB
Onderwerp: Spam op glasvezel mail
Beschrijving: Op het moment komen er signalen binnen van diverse klanten dat zij veel spam ontvangen op hun e-mail. Dit gaat over @telfortglasvezel.nl, @concepts.nl, @concepts-ict.nl, @westbrabant.net, @ision.nl, @inn.nl, @knoware.nl, @lijbrandt.nl, @horizon.tv, @glazenkamp.net, @hooglanderveen.net, @vathorstnet.nl, @fo.nl, @xmsnet.nl, @xmsweb.nl, @kickmail.nl, @kickxl.nl, @wirehub.net, @wirehub.nl e-mailadressen.
Wat kun je zelf doen? Geef in dit topic aan dat je ook problemen ondervindt en vul je klantnummer in bij je profiel.
Verwachte datum van oplossing: Q1 2018.
Melders: hanspenninx, JosKlappe, Bill_nl
-------
Update #1: maandag 17 juni 2017 11:33: tweede melding komt binnen bij mailbeheerder, breder onderzoek wordt opgestart
Update #2: maandag 26 juni 2017 16:59: onderzoek loopt nog steeds. Hulpvraag gesteld aan teamleider
Update #3: maandag 3 juli 2017 15:11: het onderzoek loopt nog steeds. Hulpvraag geëscaleerd naar Security Officer
Update #4: maandag 10 juli 2017 15:00: het onderzoek is nog steeds gaande. Hulpvraag door Security Officer naar hoogste prioriteit gezet.
Update #5: woensdag 12 juli 2017 15:15: de definitieve oplossing wordt verwacht in het eerste kwartaal van 2018. Hiervoor moet namelijk het hele spamfilter opnieuw voor worden ingericht. Lees hier hoe je ons kan helpen om het spamfilter al in de tussentijd te verbeteren.
Update #6: vrijdag 21 juli 2017 13:: Komende weken worden er aanpassingen gedaan in de spamfiltering. Verwachting is dat de hoeveelheid inkomende spam afneemt. Dit is om de impact van de spam te verminderen. De definitieve oplossing wordt in het eerste kwartaal van 2018 verwacht.
Deze melding is los aangemaakt, omdat het mailsysteem van Telfort Glasvezel en Telfort Koper nog gescheiden zijn. Controleer hierboven het domein. Staat deze er niet tussen? Controleer dan dit topic