[Melding] Spam op E-mail

• 1 september 2017
  • 28 reacties
  • 4781 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +13

Onderwerp: Spam op @Telfort.nl mail

Beschrijving: Op het moment komen er signalen binnen van verschillende klanten dat er veel spam ontvangen wordt op hun e-mail. Dit gaat over de @telfort.nl ,@wolmail.nl, @worldonline.nl, @tiscali.nl, @wish.net, @wishmail.net, @tip.nl, @speedlinq.nl, @12move.nl, @wish.nl, @tiscalimail.nl, @worldmail.nl, @noknok.nl, @open.net, @consuwijzer.nl e-mailadressen.

Wat kun je zelf doen? Stuur de spamberichten als bijlage naar valse-email@kpn.com. Deze voorbeelden zullen gebruikt worden om het spamfilter beter in te stellen.

Datum van oplossing: 1 maart 2018

Melders: Ruberg, BenoitSvB

Deze melding is los aangemaakt, omdat het mailsysteem van Telfort Glasvezel en Telfort Koper nog gescheiden zijn. Controleer hierboven het domein. Staat deze er niet tussen? Controleer dan dit topic

28 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen. Ik hoor het graag over een aantal dagen. Ik hoop echt op verbetering.
Reputatie 1
Badge
Nou ja, Bart, leuk is anders hoor.
Leuk is als je een s;echt werkend spamfilter gewoon uit kan zetten
Reputatie 8
Badge +11
Dat vind ik een leuk plan. Ik ben dan ook heel erg benieuwd. Wil je mij op de hoogte houden? Ik hoor het graag.
Reputatie 1
Badge
Ik zal een tijdje het webmailinterface als mijn standaard gebruiken en kijken of het spamfilter leert van wat ik aan correcties aanklik.
Reputatie 8
Badge +11
Dat kan ik begrijpen. Helaas kan de spamfilter niet uit, excuses. Daarom wil ik graag verder op onderzoek zodat wij hopelijk snel de oorzaak kunnen vinden en van daar uit de oplossing. Zou je mijn vragen daarvoor willen beantwoorden?
Reputatie 1
Badge
Ik maak alleen bij uitzondering gebruik van webmail.

Het enige wat ik graag wil is het slecht werkende Telfort spamfilter uit zetten.
Reputatie 8
Badge +11
Dat klopt helaas. Helaas is dat nu niet meer aan de orde, maar loopt het helemaal mis. Ik ben nu benieuwd of je de mails waarop je zat te wachten hebt gemarkeerd als geen spam, is dat het geval en blijven ze in de spambox komen? En de spam die wel doorkomt, heb je die gemarkeerd als spam? Geeft dat nog iets van verbetering? Het is mij namelijk nog niet duidelijk of je dat gedaan hebt. Ik hoor het graag zodat ik verder kan met het onderzoek.
Reputatie 1
Badge
Er was een tijd dat het Telfort spamfilter niets deed: geen verschil of het aan stond of niet, alle spam kwam door. Bij mij werd in het geheel geen spam gemarkeerd, terwijl het filter aan stond. Ik filterde zelf de spam uit met Spamasssin optie in mijn Thunderbird client.

Recentelijk miste ik een aantal mails, waarop ik zat te wachten: met POP3 (op mijn desktop) kwamen ze niet binnen.
Mijn IMAP clients hadden moeite met verbinden.

Webmail bood inzicht: ineens zat de spam-map vol; daar vond ik ook de lang verwachte emails. Overigens komen er ook nog notoire spammails ondanks het Telfort spamfilter in mijn POP3 inbox.

Omdat het lastig is telkens met Webmail te controleren of er geen reguliere email als met [spam] wordt gemarkeerd en in de spam folder wordt geplaatst, probeerde ik het Telfort filter uit te zetten: dat kan niet meer.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi BenoitSvB, ik neem het even over van Wieger. 🙂 Je geeft aan dat je de spamfilter zo maar aan is gegaan? Deze stond nooit aan? Er wordt in ieder geval voortdurend aan gewerkt om deze te verbeteren. Maar bij gaat het dus niet helemaal goed. Hierbij maakt het dus ook nog verschil hoe de instellingen staan. Begrijp ik dat bij beide instellen de notoire spam nog wel doorkomt? Of ook alleen bij IMAP?
Reputatie 1
Badge
Dag Wieger,

Zo maar opeens zonder aankondiging is er een [spam]-filter gaan werken: nogal wat Niet-Spam (bv. burgernet, het forum van mijn bank) worden als [spam] gekenmerkt en in een aparte map gezet; met POP3 komen ze niet meer binnen en met IMAP moet ik nu 2 mappen raadplegen. Verder wordt notoire spam (voor traplifte, e-bikes, tv's etc) nog steeds niet als [spam] herkend. Uitzetten kan al helemaal niet (meer?).
geKNOEI! FOEI
Reputatie 7
Badge +13
Super dat je het al doorgestuurd hebt, bedankt! 😳 Beide mailadressen komen inderdaad bij dezelfde collega's uit. We proberen met @telfort.nl en @kpn.com een scheiding te houden tussen welke provider het betreft. 😳
Reputatie 1
Badge
Ik had die mail al doorgestuurd naar valse-email@kpn.com, wat overigens niet op deze pagina staat.
Wel is het doorsturen dankbaar ontvangen, en is me verteld dat valse-email@telfort.nl ook mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Isaak, op deze pagina vind je meer over phishing berichten en valse e-mail. Daar staat ook uitgelegd hoe je dit kan melden. 🙂
Reputatie 1
Badge
Ik krijg sinds kort regelmatig spam vermomd als Telfort-mail, met een link waarvan mijn browser alarm slaat.
Niet klikken tenzij je grondig beveiligd bent:

[i]Uit veiligheidsoverwegingen link verwijderd[/url]
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Jamessteffen, dat lijkt op een phishing bericht. Hier kan je de bekende phishing berichten vinden en eventueel nieuwe berichten aan ons melden.
Reputatie 1
goede dag

ik heb een valse mail gehad van

is dit juist deze kom niet van jullie vandaan heb ook geblokte. dit is ook tweede op een dag.

U hebt een nieuw bericht
14/02/2018 - 15:22
Telfort (yvon.simier@nordnet.fr)

+31703334444, heeft een bericht op uw antwoordapparaat geplaatst.
U kunt dit bericht lezen, klik hier

vriendelijke groet

jr steffen
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Geno, bedankt dat je dit doorgeeft! Dit kan je vaak ook zien aan de afzender, als je naar het verzendende mailadres kijkt. Zou je dit phishing mailtje misschien kunnen doorsturen naar abuse@telfort.com met daarbij de toevoeging dat je dit mailtje hebt ontvangen? Mijn collega's kunnen dit dan nog verder najagen voor je.
Badge
Heb vandaag ook een mailtje gekregen van "Telfort NV" met de melding dat ik een ongelezen bericht heb. Blijkt dus ook een link te bevatten naar "ow.ly/xcp...." enz.

Blijkt ook een spamsite te zijn. Site blijkt "momenteel niet bereikbaar".

Dus even voor de goede orde: dit is dus geen bericht van Telfort zelf, maar van totaal iets anders.
Reputatie 3
Badge
Hey hallo Wiegerrrrrrrrrrrrrrrrrrr lang niet gesproken :)

Ik ben niet weggeweest hoor, ik hou jullie in de gaten jaja 😛 maar weet je Wieger als ik geen vragen of problemen heb weet ik niet wat ik moet schrijven, ik kan niet altijd en alleen maar DOL TOPICS openen zoals met de zonnebrillen haha🆒

En hulp bieden zoals vele forumleden doen, en jullie, ik ben eerlijk, zo technisch ben ik niet :8

Ik ben ook voorzichtig Wieger vandaar dat ik het voor de zekerheid even navroeg :$

En @Enterprise jaja 15.000 reacties, veel he 😳 Jij en vele andere wijze forumleden en de moderators, zijn onze steun en hulp in de donkere dagen als we met vragen zitten, zoals bijv ik 😛
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Chicka, welkom terug. Het is inderdaad geen mailtje dat van Telfort afkomstig is. Op onze pagina over valse e-mail vind je ook een aantal tips over hoe je phishing mailtjes kan herkennen. Wees dus altijd erg voorzichtig en bij twijfel, vraag het even na! 😉
Reputatie 8
Badge +19

15001 Reactie,s van je oei oei, je bent geen Telfort medewerker, voor mij met je reactie,s en wijze raad en adviezen hoor je er wel bij 😳, zit ik dan met 87 reactie,s, wat meer hulp als advies vragen zijn, ik ben en blijf echt blond, heb jullie hulp soms hard nodig 🆒

Nogmaals dank je wel Enterprise:)

Graag gedaan hoor, en ik bedank ook de andere vaste bezoekers die altijd graag hulp bieden..!
Nou je het zegt... 15.000 stuks in twaalf en een half jaar, het is wat hè... ;)
Maar het helpen is uiteindelijk het enige waar het om draait, niet iedereen is even 'thuis' in de ingewikkelde wereld van het internet en de techniek en kennis die daar bij komt kijken.
En daarom ben ik er...
Reputatie 3
Badge
Ja dat ging ook gelijk door m,n gedachten, ik heb nog nooi een mail gehad met Telfort NV en geachte relatie, vandaar dus even m,n vraag, maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr de mail is nu weg :)

15001 Reactie,s van je oei oei, je bent geen Telfort medewerker, voor mij met je reactie,s en wijze raad en adviezen hoor je er wel bij 😳, zit ik dan met 87 reactie,s, wat meer hulp als advies vragen zijn, ik ben en blijf echt blond, heb jullie hulp soms hard nodig 🆒

Nogmaals dank je wel Enterprise:)
Reputatie 8
Badge +19
Graag gedaan.
Zo'n spam-mail is vaak al makkelijk te herkennen.
Ten eerste is Telfort geen NV maar een BV.
En Telfort schrijft (als ze al een mail sturen) je altijd aan met je naam en niet met 'geachte relatie'.
Als je een mail waar dan ook vandaan krijgt met 'geachte relatie' in de aanhef dan moet je al gelijk gaan twijfelen... 😉
Reputatie 3
Badge
Heyyyyyyyyyyyyyyyyyy Enterprise, grote vriend :$

Dank je wel, hij staat bij mijn ongewenste mail, en ga hem nu verwijderen 🆒

Dank dank dank voor je reactie 😳 en nog wel je 15000e, knap en toppie hoor:D
Reputatie 8
Badge +19
Hallooooooooooooooo luitjes🆒

Ik heb even een vraag, ik kreeg vandaag/net een mail van Telfort NV, dat ik een ongelezen bericht heb

Er staat in de openingszin in mij postvak, Geachte relatie, er staat een ongelezen bericht voor u klaar, druk op deze link, kan het kloppen dat er weer met spam word gestrooid nu Sinterklaas in aantocht is🆒

Ik durf hem ook niet te openen, de afz is Telfort NV

Groetjesssssssssssssssssssss van mij :$

Weggooien Chicka..!
Is de zoveelste spam... 😉

Reageer