beantwoord

[Melding] Problemen met e-mail versturen/ontvangen via POP3

• 24 september 2019
  • 90 reacties
  • 7100 keer bekeken

Toon het eerste bericht

90 reacties

@Alexandra - Telfort

Is dit een grap of meen je dit nu serieus?

Ik zou je willen vragen om nogmaals (dit keer aandachtig) te lezen wat ik heb geschreven! Als je dat gedaan zou hebben, zou je me niet vragen of ik mijn account al opnieuw heb ingesteld !

Bovendien is dat geen afbeelding van de instellingen op een iPhone.
Dat formaat past niet eens op een scherm van een iPhone...of welke andere telefoon dan ook.
Je ziet toch dat het zo goed als vierkant is? Of was dat je nog niet opgevallen?

Voor de rest maakt het niet uit wat voor een apparaat of MERK je met internet wil verbinden, het gaat om gegevens en protocollen. En ja bij sommige apparaten gaat dat makkelijker dan de ander.
Maar wat hier gebeurd is de afgelopen week ligt toch echt bij Telfort/KPN, of wil je soms beweren dat alle mensen hier het aan hun zelf te danken hebben, en dachten.... laten we vandaag de instelling van de mail eens veranderen?

Maar voor als het je echt interesseert of ik mijn account opnieuw heb ingesteld, vanaf vorige week maandag, elke dag en in totaal pas een keer of 45. Dat wil zeggen, account verwijderd, daarna herstart van de computer zodat alle gegevens van het account echt verwijderd worden, en daarna opnieuw account aangemaakt met de bijbehorende gegevens die ik van Telfort op papier heb gekregen.

En je oplossing van Tuut-Tuut voor een iPhone toepassen op een MacBook? Serieus ?
Dan kan ik net zo goed een oplossing gaan zoeken in een kookboek!

Ik heb maandag ook contact gehad met "Klantenservice" maar als ze het niet weten wat ze ermee moeten, verbreken ze gewoon de verbinding. Echt schandalig.

Sorry hoor maar ik vraag me echt af of je me nou "probeert" te helpen, of bericht je me voor je pictogram spaarprogramma....😉
En als jij goed gelezen had, was dit bericht ook niet nodig geweest, maar je lokt het zelf uit!

Oh ja nog even dit..... een onveilige verbinding = No go
Reputatie 1
@HWouda Ik begrijp dat je gebruik maakt van een iPhone. Helpt het als je deze tip van Tuut-Tuut uitprobeert?

Ja en nee. Omdat ik mijn oude account niet had weggegooid, kon ik de tip van Tuut-Tuut daarop loslaten. En die werkt!
In deze draad heb ik het advies gelezen, je oude account te verwijderen. NIET DOEN DUS. Gebruik de methode van Tuut-Tuut. Als je een nieuwe account aanmaakt, dan krijg je het IMAP waar je niet om had gevraagd en Tuut-Tuut kan dat ook niet voor je verhelpen.
Reputatie 1
@Alexandra - Telfort

En je oplossing van Tuut-Tuut voor een iPhone toepassen op een MacBook? Serieus ?
Dan kan ik net zo goed een oplossing gaan zoeken in een kookboek!

Maar het werkt met een beetje doordenken wel. Gesteld dat je Apple Mail gebruikt: Voorkeuren - account in kwestie selecteren - tab Geavanceerd - bij Identiteitscontrole "POP met identiteitscontrole" omzetten naar "Wachtwoord".
Mijn verklaring is dat de IMAP server, die we nu hebben, wel POP3 verzoeken in behandeling neemt zolang je client-instellingen POP3 zijn (gebleven) maar dat protocol niet van de server wordt gevraagd.
Ik ben het dus wel met je eens dat Telfort hier raar bezig is.
Reputatie 8
Badge +9
@Mike.e Klopt, ik kon er inderdaad niet goed uit opmaken wat voor apparaat je gebruikt. Dat neemt niet weg dat ik mijn best doe om je te helpen, op een correcte en vriendelijke manier. Ik verwacht andersom hetzelfde: dat we op een vriendelijke manier met elkaar communiceren.

Ik heb jouw eerdere bericht samengevoegd met dit centrale topic waar meerdere mensen in hebben gereageerd omdat ze hetzelfde probleem hebben. We bundelen gelijksoortige vragen in zo'n situatie. Zo kunnen we meer mensen helpen en gemakkelijker informatie delen met iedereen voor wie dit relevant is. Naast dat je hier updates ontvangt over het probleem met e-mail, kan je ook tips krijgen van andere forumgebruikers die het bijvoorbeeld al hebben opgelost. Dit is hoe dit forum werkt.

Zoals je misschien al hebt gelezen in dit topic, kun je de problemen met e-mail oplossen door ervoor te zorgen dat je e-mailprogramma bijgewerkt is naar de nieuwste versie, en om je e-mailaccount opnieuw in te stellen. Hierdoor worden de benodigde e-mailcertificaten opgehaald, hiermee bewijst een mailserver zijn identiteit, daarom is dit een belangrijke stap.
De tip van @Tuut-Tuut is inderdaad voor iPhones. Ik heb 'm met je gedeeld in de hoop dat je het probleem daarmee kunt oplossen. Mocht dit alles niet geholpen hebben, dan heb ik deze tip nog voor je: Hier kun je het ‘root certificaat’ downloaden: http://crt.comodoca.com/USERTrustRSACertificationAuthority.crt. Open dit bestand na downloaden en kies voor “certificaat installeren”. Herstart vervolgens je e-mailprogramma.

@HWouda Fijn dat je geholpen bent met de tip van Tuut-Tuut 🙂
De feedback van Alexandra is echt apekool. Ik werk hier vrolijk met Outlook 2016 en met nieuwste updates. En dat certificaat installeren hielp ook niks.

Bovendien: ik heb 2 email-accounts van Telfort met exact dezelfde email-instellingen. Bij het ene account werkt het probleemloos, bij de ander niet. Schiet mij maar lek!

Nu dacht ik: ik ga maar eens bellen. En wat schetst mijn verbazing: ik kom lekker in de fuik van het websiteforum!

Ik wil gewoon persoonlijk geholpen en geen bot-stemmetje horen Telfort!

Denk ook serieus aan overstappen. Dit is gewoon waardeloze service.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @LoCo, ik begrijp dat je verschillende dingen hebt geprobeerd maar dat het niet heeft geholpen, en dat je daar gefrustreerd door raakt. Toen je vervolgens contact wilde opnemen met de klantenservice lukte ook dat niet. Dat is niet fijn. We helpen je op het forum graag verder om dit op te lossen.

Ik zie dat je Bart ook gesproken hebt in een ander topic over e-mail. Hij heeft je daar een advies gegeven voor de instellingen. Laat je hem daar weten of het is gelukt en of het heeft geholpen? Dan helpen we je waar nodig graag verder.

Ben vanuit kpn-forum naar hier verwezen. Maar zoals ik hier zie kom ik ook niet verder.

Mijn ‘probleem’ begon op 21 september rond de middag. Van een moment op de ander komen geen e-mails meer binnen, en geen mogelijkheid om te versturen. Ja, ik heb een oudere computer met MacOS 10.6.8 en het programma Mail 4.6 dat ik niet verder upgraden kan. Heb alle mogelijke instellingen geprobeerd, certificaat (zoals eerder genoemd onveilig!!) vervangen, maar nog geen werkende e-mail. Wil ook weten wie bij KPN op het lumineuze idee kwam om de mailinstellingen (als het dat was) zo te moeten veranderen dat wij als klant oplossingen moeten zoeken...

Reputatie 8
Badge +9

@freed Wat rot dat het nog niet opgelost is, ondanks dat je al van alles hebt geprobeerd. Ik denk en zoek graag met je mee naar de oplossing.

Ik ben benieuwd of het wel werkt als je inlogt op Webmail? Je hebt zowel de instellingen als de certificaten nagekeken en vernieuwd, dat is top. Had je je e-mailaccount ook al verwijderd en opnieuw toegevoegd aan je mailprogramma? Je zou ten slotte nog kunnen testen of het werkt als je (eventueel tijdelijk) een ander e-mailprogramma installeert en jouw e-mailaccount daarop instelt. Thunderbird is gratis te installeren, ook voor Mac.

Ik hoor graag hoe het is gegaan!

Dag Alexandra, de enige manier hoe ik aan mijn e-mail kom op die computer is inderdaad webmail. Dat werkt dan gelukkig nog via de browsers (Safari, Firefox en Google Chrome, al worden die al lang niet meer ondersteund). Ik hou wel mijn hart vast als KPN op dezelfde manier webmail wil vernieuwen als nu gebeurd is met de mailserver.

Reputatie 8
Badge +9

@freed Het wijzigen of vernieuwen van Webmail staat los van de samengang met KPN, we doen daarbij ons best om het zo gemakkelijk mogelijk te maken. Ik begrijp wel dat je dat bruggetje maakt, goed dat je dat signaal geeft.

Fijn dat Webmail nog wel werkt, zodat je nog wel een manier hebt om het te kunnen bekijken. Is het nog gelukt met de e-mailinstellingen en eventueel een ander e-mailprogramma?

Reputatie 8
Badge +19

Allemaal goed en en wel, maar het is natuurlijk nogal knullig dat het vervangen/vernieuwen van servercertificaten tot zoveel problemen leidt bij de email-cliënts van de klanten... :thinking:

Reputatie 8
Badge +9

@Enterprise  Ik begrijp je punt, maar certificaten moeten af en toe vernieuwd worden als er iets veranderd aan de mailservers of de configuratie daarvan. We hebben dit keer gemerkt dat sommige (meestal oude(re), maar niet altijd) mailprogramma's daar niet goed mee omgaan. Door het opnieuw instellen worden de certificaten opnieuw gedownload en werkt het mailprogramma weer. Het is vervelend dat het even nodig is maar het is een noodzakelijke bijkomstigheid van beveiligde mailservers. We proberen dit zo min mogelijk te doen, omdat het natuurlijk niet de bedoeling is dat klanten hier last van hebben.

Reputatie 8
Badge +19

@Enterprise  Ik begrijp je punt, maar certificaten moeten af en toe vernieuwd worden als er iets veranderd aan de mailservers of de configuratie daarvan. We hebben dit keer gemerkt dat sommige (meestal oude(re), maar niet altijd) mailprogramma's daar niet goed mee omgaan. Door het opnieuw instellen worden de certificaten opnieuw gedownload en werkt het mailprogramma weer. Het is vervelend dat het even nodig is maar het is een noodzakelijke bijkomstigheid van beveiligde mailservers. We proberen dit zo min mogelijk te doen, omdat het natuurlijk niet de bedoeling is dat klanten hier last van hebben.

Ik heb het nieuwe certificaat voor de IMAP server geinstalleerd op Firefox maar blijf dezelfde foutmelding krijgen...

Reputatie 8
Badge +16

@Enterprise  Ik begrijp je punt, maar certificaten moeten af en toe vernieuwd worden als er iets veranderd aan de mailservers of de configuratie daarvan.

Een certificaat vernieuwen is 1 ding… maar dat je klanten hierdoor overlast ervaren is iets heel anders.

Ik heb bij mijn ouders het genoemde certificaat gedownload en geïnstalleerd in Windows maar het maakt geen verschil. Herinstalleren van het e-mail account durf ik niet aan omdat ik dan niet kan garanderen dat de aanwezige mail behouden blijft.

Ik vind dat je van een provider mag verwachten dat ze meer support bieden… bijvoorbeeld door het beschikbaar stellen van een script of tooltje waarmee een gebruiker zonder specifieke kennis het certificaat kan vervangen. Het herinstalleren van je e-mail client of e-mail account is geen klantvriendelijke oplossing.

Reputatie 8
Badge +9

@Enterprise Dat is niet fijn. Had je je account al helemaal opnieuw ingesteld met de nieuwste serverinstellingen? Het opnieuw instellen van het account lost de problemen vrijwel altijd op.

@Franzki Ik heb alle begrip voor de punten die je noemt. Als ik er iets anders van kon maken, dan had ik dat gedaan. De tips die in dit topic staan is wat ik je aan kan raden om het op te lossen.

Reageer