beantwoord

[Melding] Problemen met e-mail versturen/ontvangen via POP3

• 24 september 2019
  • 90 reacties
  • 7100 keer bekeken

Ik kan sinds gisteravond geen mail meer ontvangen, enkel nog versturen. Op zowel iPad als laptop. Mail is enkel zichtbaar in webmail. Alles gereset zonder resultaat. Probleem blijft.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 24 september 2019, 20:05

Onderwerp: Problemen met verzenden en/of ontvangen van e-mail

Beschrijving: Gisteravond is er een storing met e-mail geweest. Deze storing is inmiddels opgelost, maar toch ondervinden klanten nog problemen met e-mail. Je kan een foutmelding te zien krijgen waarin staat dat de server niet reageert, dat er niet geauthenticeerd of gesynchroniseerd kan worden en/of dat hun gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt. Webmail werkt wel. Het lijkt vooral te gaan om apparaten met oudere software of onjuiste instellingen.

Wat kun je zelf doen? Zorg ervoor dat het apparaat helemaal bijgewerkt is en alle mogelijke updates gedaan zijn. Stel vervolgens het e-mailaccount helemaal opnieuw in en verwijder daarna het oude account uit je e-mailprogramma. Door het opnieuw instellen van het e-mailaccount, zoekt het e-mailprogramma naar de benodigde en juiste certificaten. Dit zorgt ervoor dat e-mail weer werkt. Je kunt de e-mailinstellingen hier vinden.
Mocht het nog niet lukken, dan heb ik nog een paar tips:
Ook op onze website kan je deze tips terugvinden.

Verwachte datum van oplossing:Niet van toepassing. Storing is opgelost.
Bekijk reactie

90 reacties

Ik heb sinds gisterenavond 23 sept hetzelfde probleem en nu 24 sept is het er nog steeds.
Webmail doet het wel.

Thunderbird, Linux, op een andere computer hetzelfde probleem.

Ligt dit probleem bij Telfort en moet ik gewoon wachten voordat ik ga sleutelen aan m'n instellingen?
Ik heb gedaan wat de boodschap in het venster vraagt,

changing to 'Password, transmitted insecurely' as the 'Authentication method' in the 'Account Settings | Server settings'

En dan werkt het weer.

Alleen maak ik me zorgen om de laatste regel,

If it used to work and now suddenly fails, this is a common scenario how someone could steal your password.

Wordt nu mijn password gestolen?
Reputatie 8
Badge +7
welkom op het forum. We hebben eerder vanavond een korte verstoring van de mailservers gehad, ik vermoed dat dit daar een gevolg van was. Dat je de mail op alle apparaten niet kon ophalen lijkt in ieder geval die kant op te wijzen. Zou je de bewuste apparaten eens kunnen herstarten en kijken of de mail daarmee wel weer binnenkomt?

Hallo @GerardZ , zie hierboven.
Goedemorgen, nee herstarten helpt niets.
Reputatie 1
Ik heb er sinds gister ook plotseling last van en nog geen herstel. Lijkt toch echt een algemener TELFORT probleem te zijn en zal er actie van die kant moeten komen!
Reputatie 1
Helaas, Jasper, herstarten helpt niet, opnieuw instellen(waarbij niets verandert) helpt niet, poort 995 helpt niet, poort 993(website) helpt ook niet. Toch vervelend dat na een "korte verstoring" bij de Telfortservers dit soort problemen optreden, met na een dag nog niet werkend. Allen overstappen op een niet beveiligd wachtwoord helpt, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Dus Telfort, los het op!
kan geen email meer ontvangen op mijn ipad ze komen wel binnen op mijn telefoon en laptop zelf niks veranderd zo van de 1 op de andere dag de fout melding is e-mailserver "pop3.telfort.nl'"
reageert niet
Reputatie 1
Sinds vandaag kan ik geen mail meer ophalen/versturen. Ik zit gewoon op m'n telfort wifi en kan gewoon op internet. Gisteren werkte het nog wel! Er is verder niets gewijzigd op mijn telefoon.
Graag een reactie.
Gr,
Bart
Ik heb hetzelfde probleem op mijn ipad.
Pop3.telfort.nl reageert niet meer om mijn email binnen te halen.
Versturen lukt wel.
Reputatie 8
Badge +9

Onderwerp: Problemen met verzenden en/of ontvangen van e-mail

Beschrijving: Gisteravond is er een storing met e-mail geweest. Deze storing is inmiddels opgelost, maar toch ondervinden klanten nog problemen met e-mail. Je kan een foutmelding te zien krijgen waarin staat dat de server niet reageert, dat er niet geauthenticeerd of gesynchroniseerd kan worden en/of dat hun gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt. Webmail werkt wel. Het lijkt vooral te gaan om apparaten met oudere software of onjuiste instellingen.

Wat kun je zelf doen? Zorg ervoor dat het apparaat helemaal bijgewerkt is en alle mogelijke updates gedaan zijn. Stel vervolgens het e-mailaccount helemaal opnieuw in en verwijder daarna het oude account uit je e-mailprogramma. Door het opnieuw instellen van het e-mailaccount, zoekt het e-mailprogramma naar de benodigde en juiste certificaten. Dit zorgt ervoor dat e-mail weer werkt. Je kunt de e-mailinstellingen hier vinden.
Mocht het nog niet lukken, dan heb ik nog een paar tips:
Ook op onze website kan je deze tips terugvinden.

Verwachte datum van oplossing:Niet van toepassing. Storing is opgelost.
"...Het lijkt vooral te gaan om apparaten met oudere software of foutieve instellingen. ..." Was is de oudere software?

Ik heb al mijn instelling gecheckt en het staat goed en toch werkt het niet.

--------- gewijzigd -------------
voor anderen: in Mac Mail moet het vinkje "beheer verbindingsinstellingen automatisch" automatisch aanstaan

Kan sinds gistermorgen geen email onvangen, er staat e- mailserver pop 3 telfort reageerd niet, ben heel de morgen met telfort aan het bellen geweest, had ze tegen 12.00 uur eindelijk te pakken, ze zij dat er een storing is maar kon nog wel een paar dagen duren, maar op de site staat nergens dat er storing is,
Hallo,

Al ongeveer 24 uur kunnen wij geen mail meer ophalen op de Ipad en Iphone.
Krijg de melding/
E-mail ophalen mislukt
De emailserver pop3.telfort.nl reageert niet
Controleer etc..
Enfin wij hebben niets veranderd. En via windows werkt het nog wel, waardoor ik denk dat het een ios gerelateerd is.
Weet iemand wat er aan de hand is. Op twitter zag ik soortgelijke berichten.
https://twitter.com/rubenwoudsma/status/1176186939407511553

Alvast bedankt
Reputatie 1
Vanuit het niets heb ik problemen met de mail. Zowel in outlook als Mail van de Mac. Kan geen mails mee verzenden. Melding:

Er is een time-out opgetreden voor een bewerking op de server. De server is mogelijk niet beschikbaar of overbelast of er is te veel netwerkverkeer.

Uitgaande mail instellingen zouden niet meer correct zijn
Reputatie 1
Drama blijft het. Nieuwe accounts aangemaakt, zelfde resultaat! Dan wel ontvangen, dan weer niet. Verzenden lukt helemaal niet. Overname KPN Telfort ??? Lijkt ZIGGO toch een alternatief?
Reputatie 1
Ook bij ons dezelfde problemen, op alle devices en met alle telfort en tiscali mailadressen. Ze zijn gewoon aan het k****en. Trouwe gebruikers en klanten laten ze gewoon gaarkoken en koken doe ik inmiddels al...
Reputatie 1
Haha, oudere apparaten en verouderde software. Iphone XR met IOS 13 is kennelijk al outdated volgens Telfort. Stuur maar een Iphone 11 op en dan probeer ik het nog een keer, kijken of het dan wel werkt !?
Reputatie 1
Hahaha, en ze willen per mail communiceren! En die werkt niet 😂😂😂 Ziggo heeft leuke pakketten voor hetzelfde geld. Dan maar effe door de zure appel met wijzigen mailadressen.
Reputatie 1
Ben ik inmiddels ook serieus aan het overwegen. Waarschijnlijk heeft een enthousiaste medewerker alvast find en replace gedaan en Telfort vervangen door KPN. Onderhand ben ik weer klaar met het gekluns, dit is helaas niet de 1e keer.
Reputatie 1
Ik wil graag even reageren dat deze telefoon niet de oudste software bevat. Foutieve instellingen, dan zou het gisteren ook niet gewerkt hebben.
Ik vindt het antwoord van Telfort wel erg makkelijk. Alles opnieuw instellen. Waarom? Het stond goed. Wat gaat er dan nu fout? Waarom moet de klant altijd maar naar de oplossing zoeken terwijl het probleem bij de provider ligt?
Waarom moeten we zelf op forums zoeken wat het probleem KAN zijn, terwijl dit bij de provider ligt. Geef dan een melding op de site dat er een storing is geweest en dat je hiervan hinder kunt ondervinden.
Maar mijn vraag is nog altijd niet beantwoord. Ik ben ook niet van plan om alles maar opnieuw in te stellen.
Pop3 mailaccount werkt sinds 22-9 op Outlook 2010 niet meer. Van alles geprobeerd, maar niets werkt. Andere Telfort IMAP mailaccounts op dezelfde laptop werken wel.
Reputatie 1
ik heb maar nieuwe accounts in Thunderbird aangemaakt, ditmaal met IMAP. Mijn oude adres @WISH kan dan niet gebruikt worden, moet onder @telfort.nl. emails onder @wish worden wel ontvangen en naar het lijkt ook verstuurd onder @wish.Wel onhandig allemaal met het archiveren.
Reputatie 8
Badge +9
Hi allen goedemorgen. Ik heb jullie reacties verplaatst naar dit topic, omdat er meer signalen over problemen met e-mail voorbij komen. Hier kunnen we makkelijker alle informatie en antwoorden in een keer delen :)

De storing is ontstaan na werkzaamheden en de storing met e-mail is inmiddels opgelost. Echter kan het zijn dat je nog problemen met e-mail via POP3 ondervindt. Dit komt doordat oudere e-mailinstellingen sinds de werkzaamheden niet meer werken. Zorg er ook voor dat je apparaat helemaal up-to-date is, want oudere software kán ook voor problemen zorgen. Dit heeft alles te maken met de certificatie die het e-mailprogramma gebruikt. Deze moeten mogelijk vernieuwd worden en door je e-mailaccount opnieuw in te stellen, worden ze vernieuwd.
Mijn telfort-mail komt opeens niet meer binnen op mijn mobiel (geen verbinding mogelijk met de server), maar wel op mijn laptop. Mijn gmail werkt wel gewoon. Bij mijn man (die een mailadres op hetzelfde telfortaccount heeft) heeft precies hetzelfde probleem. Wat kan er aan de hand zijn? Het werkte voorheen gewoon goed en wij hebben niets veranderd aan de instellingen.

Admin: nieuwe topic samengevoegd met meldingstopic
Reputatie 8
Badge +16
Dit komt doordat oudere e-mailinstellingen sinds de werkzaamheden niet meer werken.

Niet handig om dit zomaar even uit te rollen zonder klanten mee te nemen in het proces. Mijn ouders hebben de nieuwste versie van Thunderbird op windows draaien en ervaren hetzelfde probleem.

Het advies om alles maar opnieuw te installeren vind ik een beetje flauw... dan kun je net zo goed adviseren om over te stappen naar een andere provider.

Is er geen workaround (scriptje ofzo) waarmee dit probleem eenvoudig verholpen kan worden?

Reageer