Beste antwoord door Alexandra - Telfort
Onderwerp: Problemen met verzenden en/of ontvangen van e-mail
Beschrijving: Gisteravond is er een storing met e-mail geweest. Deze storing is inmiddels opgelost, maar toch ondervinden klanten nog problemen met e-mail. Je kan een foutmelding te zien krijgen waarin staat dat de server niet reageert, dat er niet geauthenticeerd of gesynchroniseerd kan worden en/of dat hun gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt. Webmail werkt wel. Het lijkt vooral te gaan om apparaten met oudere software of onjuiste instellingen.
Wat kun je zelf doen? Zorg ervoor dat het apparaat helemaal bijgewerkt is en alle mogelijke updates gedaan zijn. Stel vervolgens het e-mailaccount helemaal opnieuw in en verwijder daarna het oude account uit je e-mailprogramma. Door het opnieuw instellen van het e-mailaccount, zoekt het e-mailprogramma naar de benodigde en juiste certificaten. Dit zorgt ervoor dat e-mail weer werkt. Je kunt de e-mailinstellingen hier vinden.
Mocht het nog niet lukken, dan heb ik nog een paar tips:
- Als het nog niet werkt kun je hier het ‘root certificaat’ downloaden: http://crt.comodoca.com/USERTrustRSACertificationAuthority.crt. Open dit bestand na downloaden en kies voor “certificaat installeren”. Herstart vervolgens je e-mailprogramma.
- Zorg dat er géén vinkje staat bij “Aanmelding via beveiligd wachtwoordverificatie”
- Kies voor TLS als versleutelingstype (of SSL/TLS, STARTTLS)
- Heb je een iPhone? Dan kan deze tip van Tuut-Tuut de oplossing zijn.
Ook op onze website kan je deze tips terugvinden.
Verwachte datum van oplossing:Niet van toepassing. Storing is opgelost.