beantwoord

melding in outlook 2016

• 11 maart 2017
  • 38 reacties
  • 2991 keer bekeken

we krijgen sinds een paar dagen deze melding:De IMAP-server waarschuwt u voor het volgende: Filesystem notification initialization error -- contact your mail administrator (check for configuration errors with the FAM/Gamin library). Telfort gebeld en die weten niet wat het is. Hebben ingelogd en komen er niet uit. Wie helpt mij??
icon

Beste antwoord door Wieger DB 26 oktober 2017, 15:23

Het is een late reactie vanuit onze kant. Het incident dat Michael eerder heeft aangemaakt is opgelost door wat aanpassingen aan onze kant. De melding komt niet meer voor. Mocht je wel problemen ervaren met het instellen van je e-mailaccount? Kijk dan is bij onze tips voor het instellen van e-mail.
Bekijk reactie

38 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Gebruik je Linux?

google is your friend: https://www.faqforge.com/linux/fix-for-courier-imap-error-check-for-configuration-errors-with-the-famgamin-library/
ik gebruik windows 10 met een office programma microsoft 365. gebruik dit al langer, maar sinds een paar dagen krijg ik deze melding. Geen idee hoe het kan. Ben ook niet zo handig met computers en baal dat het niet werkt
Reputatie 8
Badge +17
Dan lijkt het er op dat er iets met je mailbox op de Telfort mailserver is.

Daar moet de serverbeheerder naar kijken...
we hebben al contact gehad met telfort en die konden het niet oplossen, hebben ingelogd op de computer en kwamen er niet uit. moest office eraf gooien en opnieuw instaleren, maar dat hielp ook niet. maandag maar weer bellen
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Mieke,

Welkom op het forum van Telfort!

Jammer dat Outlook ineens faalt in het ophalen van je e-mail. Wil je eens checken of je wel kunt mailen via webmail? Mocht het hier wél werken, dan weet je in ieder geval dat het zou moeten kunnen werken.

Hoor graag het resultaat.
de mail komt wel gewoon binnen, maar ook de waarschuwing dat er iets is met de imap. ik heb nu de account verwijderd en opnieuw ingestelt maar dan met pop3, nu is de melding er niet meer.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Mieke,

Dat is vreemd. Kun je bevestigen dat dit probleem zich ook voordoet in webmail? Of heb je het alleen nogmaals gecheckt in Outlook?

En, nog een vraag: denk je uit de voeten te kunnen met POP3? :)

Lees graag je reactie.
het probleem is er niet in webmail, op de ipad/ iphone geeft hij de melding niet...de mail komt met pop3 op de laptop gewoon binnen en zal wel los lopen toch...
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Mieke,

Het ding is met IMAP dat je de mail 'direct van de server leest'. Met POP3 'download' je een kopie van de mail. Het resultaat is met POP dat de mail 'gelezen' op de server blijft staan en niet meer op een eventuele andere locatie nog een keer kan worden opgehaald. Ik wil je adviseren om een kopie achter te laten op server, zodat je de mail ook op andere apparaten nog binnen kunt halen.

Vragen? Stel ze gerust.
Hallo,
Ik denk niet dat het probleem bij Mieke ligt, maar bij de combinatie Outlook /Telfort.
Ook ik krijg op al mijn PC's met Outlook sinds een paar dagen deze melding (er is niet (bewust) iets aan Outlook gewijzigd):
---------------------------
Microsoft Outlook
Your IMAP server wants to alert you to the following: Filesystem notification initialization error -- contact your mail administrator (check for configuration errors with the FAM/Gamin library)
OK

De mail komt overigens wel gewoon (via IMAP) binnen.
Aangezien Telfort de mail administrator in deze is....
Reputatie 8
Badge +2
Hoi rv102,

het is uiteraard niet onmogelijk dat andere gebruikers hier ook last van hebben, maar ik heb het niet veel vaker langs zien komen.

Zie jij dit euvel ook in webmail? 🙂
Hallo Michael,
Ik heb dat niet geprobeert, maar gezien de melding ('Your IMAP server...') heeft het iets met de (Telfort) IMAP server te maken en die wordt via Webmail niet aangesproken.
Webmail gaat gewoon goed, maar IMAP gaat zoals gezegd ook gewoon goed.
Het enige probleem is dat regelmatig (waarschijnlijk bij iedere IMAP sync) deze melding komt.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi rv102,

Webmail werkt wel degelijk ook met IMAP (imap.telfort.nl). Daarom ook het advies om het daar te proberen. Ik wil graag uitgesloten hebben of het met de dienst of met jouw specifieke account te maken heeft. Aan de hand daarvan kan ik gerichter te werk gaan.

Hoor het graag.
Hier ook hetzelfde probleem. Ook sinds een twee weken.
De melding komt volstrekt willekeurig binnen outlook na voren.
Via de webmail geen enkel probleem. Heb het account ook al een paar keer verwijderd en weer opnieuw erop gezet. Zonder resultaat.
Ik maak overigens gebruik van mijn lijbrandt account, en heb als dan ook imap.lijbrandt.nl als imap.telfortglasvezel.nl geprobeerd.
Ik kan verder wel gewoon mailen, en mail ontvangen. Maar om de paar minuten krijg ik een pop-up met de melding (windows 10),
Bij mijn IOS devices komt deze melding overigens niet....
Ik heb ook al twee weken hetzelfde probleem en ook alleen op mijn laptop en niet op mijn tablet. Volgens mij ligt het probleem toch echt bij Telfort. Ik hoop dat ze er nu toch echt naar gaan kijken.
Reputatie 8
Badge +2
Aangezien meerdere mensen hiermee lijken te kampen, moet dit inderdaad haast wel een probleem zijn die wij vanaf deze kant moeten oplossen. Graag ontvang ik van eenieder de postcode, huisnummer, 06-nummer en de laatste drie cijfers van je IBAN-nummer zodat ik dit intern kan uitzetten.

Bij voorbaat dank alvast!
@Michael, hoe wil je dat ontvangen?
@Michael, hoe wil je dat ontvangen?

Gezien de prive gegevens zou ik het via pb doen, met verwijzing naar dit topic.
Hoe wil je pb ontvangen als ik geen Facebook heb?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi raa,

Je mag een privébericht sturen met daarin de gevraagde gegevens. Ik ben dit vergeten in mijn vorige bericht.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi PietJanssen, jwboere en raa,

Het lijkt in eerste instantie een incident te zijn dat te maken heeft met 'lijbrandt.nl' adressen. Ik heb hier een melding van gemaakt en dit doorgezet naar de afdeling die deze zaken monitort.

Zodra ik hier meer over weet, zal ik dit direct laten weten.

NB:
Graag hoor ik het ook van eventuele anderen die nog last hebben van dit probleem. Stuur ik dat geval een privébericht met je postcode, huisnummer, 06-nummer en de laatste drie cijfers van je IBAN-nummer, dan zal ik dit ook voor jullie aanmelden.
Beste Michael,

Ook ik heb sinds een week of 6 last van deze melding.
Heb je een privébericht gestuurd met mijn gegevens.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Diep, bedankt voor het signaal. Ik heb voor jou ook een incident aangemaakt en deze laten koppelen aan een 'verzamelticket'. Het probleem lijkt zoals gezegd inderdaad bij meerdere gebruikers te spelen. Zodra er meer over bekend wordt, deel ik het mede.

Sorry voor het ongemak.
Bij mij is het opgelost...

De melding niet meer gehad na 15.00 vanmiddag...

Thnx
Reputatie 8
Badge +2
Hi raa, dat is goed nieuws! Ik houd het nog even in de gaten en hoop dat dit een permanente oplossing betreft.

Voor nu: hoera! 🙂

Reageer