beantwoord

Mailserver telfort / nokia 7.1

Reputatie 1
De vriend van mijn moeder heeft een Nokia 7.1 gekocht. Het lukt ons niet om de email op de telefoon installeren voor het telfort-account. Melding: kan geen verbinding met de server maken.
(mijn account (gmail) werkt overigens wel op zijn mobiele telefoon; dus aan de mobiele telefoon kan het niet liggen)

inkomende mail
imap.telfort.nl
993

uitgaande mail
smtp.telfort.nl
587
Zou volgens telfort gewoon moeten werken

Vervolgens geprobeerd met pop3, helaas

Ook in de telfort winkel konden ze het probleem niet oplossen.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 10 december 2018, 19:51

Hi ehupje, goed dat je de vriend van je moeder helpt hiermee. Ik ga voor jullie kijken of ik jullie ook kan helpen. De bovengenoemde instellingen kloppen inderdaad, maar wat nog niet genoemd is zijn de inloggegevens. Heb je bij beide servers (IMAP en smtp) ook de gebruikersgegevens ingevoerd? Op deze pagina staan alle instellingen voor e-mail beschreven, op de gebruikersgegevens na heb je alles al juist ingevuld zo te zien. Ik hoor graag van je of het daarmee lukt!
Als het daarmee niet lukt kan je het e-mailadres ook proberen op de webmail, daarmee kan je proberen of de inloggegevens wel juist zijn.

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +19
ehupje schreef:

inkomende mail
imap.telfort.nl
993

uitgaande mail
smtp.telfort.nl
587

Heb je de juiste beveiligingstypen gekozen, dus:

Voor de IMAP-server SSL
Voor de smtp-server (start)TLS
Reputatie 1
Dank voor het mee-denkwerk; helaas SSL en TLS ook goed ingesteld.
Reputatie 7
Badge +9
Hi ehupje, goed dat je de vriend van je moeder helpt hiermee. Ik ga voor jullie kijken of ik jullie ook kan helpen. De bovengenoemde instellingen kloppen inderdaad, maar wat nog niet genoemd is zijn de inloggegevens. Heb je bij beide servers (IMAP en smtp) ook de gebruikersgegevens ingevoerd? Op deze pagina staan alle instellingen voor e-mail beschreven, op de gebruikersgegevens na heb je alles al juist ingevuld zo te zien. Ik hoor graag van je of het daarmee lukt!
Als het daarmee niet lukt kan je het e-mailadres ook proberen op de webmail, daarmee kan je proberen of de inloggegevens wel juist zijn.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @ehupje, ik heb nog geen reactie van je gezien. Is het nog gelukt om het e-mailadres in te stellen?
Reputatie 1
In de kerstvakantie ga ik het wachtwoord van de email wijzigen zodat ik zeker ben dat ik het juiste wachtwoord gebruik; daarna de email app nogmaals installeren. Ik zal laat weten of dit het probleem heeft opgelost.
Reputatie 1
probleem inmiddels opgelost

andere mail app en uitgaande mail 465 ipv 587

NB: een nieuw wachtwoord instellen lukte niet, omdat de mail kennelijk niet aan het account is toegevoegd. Dit probleem deed zich ook voor bij een andere telfort-gebruikers, zo bleek na een google zoekactie; de beheerder moest dit handmatig toevoegen. Gelukkig was het door mij gebruikte wachtwoord juist!!
Reputatie 8
Badge +19
ehupje schreef:

probleem inmiddels opgelost

andere mail app en uitgaande mail 465 ipv 587

NB: een nieuw wachtwoord instellen lukte niet, omdat de mail kennelijk niet aan het account is toegevoegd Dit probleem is ook de andere telfort-gebruikers gemeld en beheerder moest dit handmatig toevoegen. Gelukkig was het wachtwoord juist!!

Mooi... goed om te lezen dat het probleem alsnog is opgelost. 👍
Reputatie 7
Badge +9
Goed om te lezen dat het gelukt is inderdaad! Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer