beantwoord

Mailserver pop3.telfort.nl antwoordde: Authentication failed.

• 5 november 2019
  • 3 reacties
  • 135 keer bekeken

Reputatie 1

Het e-mail account wordt door Telfort vanaf mijn drie laptops niet geaccepteerd, Heb al een paar dagen allerlei instellingen geprobeerd, niets helpt echter. Steeds weer de melding:

<Verzending van wachtwoord voor gebruiker sp725153@telfort.nl is niet gelukt. Mailserver pop3.telfort.nl antwoordde: Authentication failed. >

Ik kan wel mail versturen maar niet ontvangen.

Het vreemde is dat het op mijn Iphone 6 met dezelfde instellingen wel gaat, zowel in- als uitgaande mail.

pop3.telfort.nl

smtp.telfort.nl

Het heeft met mijn al zeer oude internetgebruikersnaam (xx725153@telfort.nl) altijd gewerkt en daarmee werkt het nu nog steeds op mijn Iphone.

Ook de IMAP instelling werkt niet.

Ik denk dat het probleem bij Telfort moet liggen, misschien dat mijn oude e-mail adres wat nog stamt uit de speedlinq.nl tijd een oorzaak is.

Maar voor kort werkte het nog en nu nog steeds op de Iphone.

icon

Beste antwoord door Copperconnections 5 november 2019, 19:15

Authenticatie fouten die voorkomen in mail programmas zie je over het algemeen bij de in fouten of niet geaccepteerde wachtwoord/gebruikersnamen 

Mijn tip;

Maak een nieuw wachtwoord aan voor het hoofd adres van uw mail in mijn telfort en voer deze vervolgens in op uw apparaten (techniek blijft veranderen achter de programmas en daar hoeft u zoals u zelf al zegt niet iets voor te doen - verklaring voor het nog steeds kunnen gebruiken van uw mail op de telefoon dat zal waarschijnlijk zijn omdat het mailprogramma waar u mee werkt nog gebruik maakt van een oude software versie).

Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 1

Authenticatie fouten die voorkomen in mail programmas zie je over het algemeen bij de in fouten of niet geaccepteerde wachtwoord/gebruikersnamen 

Mijn tip;

Maak een nieuw wachtwoord aan voor het hoofd adres van uw mail in mijn telfort en voer deze vervolgens in op uw apparaten (techniek blijft veranderen achter de programmas en daar hoeft u zoals u zelf al zegt niet iets voor te doen - verklaring voor het nog steeds kunnen gebruiken van uw mail op de telefoon dat zal waarschijnlijk zijn omdat het mailprogramma waar u mee werkt nog gebruik maakt van een oude software versie).

Reputatie 1

Heb nieuwe wachtwoorden aangemaakt en ziedaar ik kan weer mail ophalen op mijn laptop,, zo eenvoudig, dank u wel.

Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden, is dat bij dezen voldoende?

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @HendrikChristiaanMartinus, welkom hier. En ik zie zelfs dat je het antwoord al gevonden hebt. Helemaal top. 

Mochten we nog een keer weer iets voor je kunnen betekenen, dan horen wij dat uiteraard graag. Fijne avond. 

Reageer