mails naar planet, kpnmail en hetnet: Delivery Status Notification

  • 24 april 2013
  • 17 reacties
  • 8207 keer bekeken

Badge
Dag allemaal,

sinds dit weekend kan ik gene mails meer versturen aan mensen met een hetnet, kpnmail en planet adres. Naar alle andere providers lijkt prima te werken, de mails komen voor zove rik kan nagaan verder allemaal aan. Ik krijg na 12 uur een e-amil met de volgende melding:

Delivery Status Notification (Failure)
This is an automatically generated Delivery Status Notification.Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.

Na 48 uur volgt dezelfde melding met in plaats van Delay een failure melding. Verder lijkt alles hier redelijk prima te werken. Weet iemand waar dit aaa kan liggen?

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Dit is een probleem wat door Telfort opgepakt moet worden. Er staat wat fout in de e-mail relay op de server waardoor de mail niet doorgestuurd wordt naar het maildomein van de geadresseerde. Kan ook zijn dat er een wachtrij is volgelopen of vergeten open te zetten door de migratie Even wachten dus op een reactie van Hugo of Henk dat ze dit oppakken.
Badge
Dit is een probleem wat door Telfort opgepakt moet worden. Er staat wat fout in de e-mail relay op de server waardoor de mail niet doorgestuurd wordt naar het maildomein van de geadresseerde. Kan ook zijn dat er een wachtrij is volgelopen of vergeten open te zetten door de migratie Even wachten dus op een reactie van Hugo of Henk dat ze dit oppakken.


Dank voor je snelle reactie, ik wacht de reactie van Hugo of Henk af. het is behoorlijk irritant, er zijn nu al enkele besprkeingne geweest waar een aantal aanwezigen de benodigde stukken niet had ontvangen....
Reputatie 4
Badge +3
@Frits77,

Bedankt voor deze melding, ik ga dit meteen doorgeven!

Ik hou je op de hoogte en excuses voor het ongemak.

Henk
Badge
@Frits77,

Bedankt voor deze melding, ik ga dit meteen doorgeven!

Ik hou je op de hoogte en excuses voor het ongemak.

Henk


Inmiddels al enkele tientallen mailtjes teruggekregen de afgelopen 24 uur.... Hoelijk lukt het dit op te lossen.
Badge
Het begint nu echt dramatische vormen aan te nemen, weer 8 mailtjes teruggekregen, het leek even goed te gaan. Is het mogelijk dat er ook terugkoppeling komt van telfort over dit probleem?
Badge
Probleem blijft doorgaan. Ben er inmiddels achter dat de mails wel aankomen op de server van kpnxchange, die geeft ook de foutmelding (van [email]postmaster@kpnxchange.com[/email]):

Reporting-MTA: dns;CPEXBE-EML33.kpnsp.local
Received-From-MTA: dns;cpsmtpi-eml04.kpnxchange.com
Arrival-Date: Mon, 22 Apr 2013 12:39:40 +0200

Final-Recipient: rfc822;@kpnmail.nl
Action: failed
Status: 4.4.7
X-Display-Name: @kpnmail.nl

Dit gebeurt alleen als ik de mail verstuur via de uitgaand emailserver van telfort (smtp.telfort.nl) en via webmail. Stuur ik 'm vanaf mijn werk via een andere mailserver naar dezelfde adressen, komen alle mailtjes wel goed aan. Voor de volledigheid de complete header van de teruggekomen mail

-----------------
Return-Path: <>
Original-Recipient: rfc822;@telfort.nl
Received: from cpxmta-msg10.kpnxchange.com (10.94.114.31) by cpxmbs-msg22.support.local (8.6.060.17)
        id 516D17A30010F708 for @telfort.nl; Wed, 24 Apr 2013 12:40:55 +0200
Received: from cpsmtpb-ews07.kpnxchange.com (213.75.39.10) by cpxmta-msg10.kpnxchange.com (8.6.060.14)
        id 51657810003B5FBA for @telfort.nl; Wed, 24 Apr 2013 12:40:55 +0200
Received: from cpsps-ews22.kpnxchange.com ([10.94.84.188]) by cpsmtpb-ews07.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(7.5.7601.17514);
     Wed, 24 Apr 2013 12:40:55 +0200
X-Brand: 7abm2Q==
Received: from CPSMTPM-EML10.kpnxchange.com ([213.75.39.89]) by cpsps-ews22.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(7.5.7601.17514);
     Wed, 24 Apr 2013 12:40:55 +0200
Received: from cpsmtp-rrs03.kpnxchange.com ([10.94.53.249]) by CPSMTPM-EML10.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(7.5.7601.17514);
     Wed, 24 Apr 2013 12:40:55 +0200
Received: from CPEXBE-EML33.kpnsp.local ([10.94.53.249]) by cpsmtp-rrs03.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(7.5.7601.17514);
     Wed, 24 Apr 2013 12:40:55 +0200
From: [email]postmaster@kpnxchange.com[/email]
To: @telfort.nl
Date: Wed, 24 Apr 2013 12:40:54 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/report; report-type=delivery-status;
    boundary="9B095B5ADSN=_01CE3B3F9872B8D00016F118CPEXBE?EML33.kpn"
X-DSNContext: 7ce717b1 - 1391 - 00000002 - C00402D1
Message-ID:
Subject: Delivery Status Notification (Failure)
X-OriginalArrivalTime: 24 Apr 2013 10:40:55.0406 (UTC) FILETIME=[330F08E0:01CE40D8]
X-RcptDomain: telfort.nl

--------------------
De headers die telfort erbij plakt kun je zien in onderstaande tekst (hoort niet bij bovenstaande headers!), via bcc aan mezelf:

Return-Path: @telfort.nl>
Original-Recipient: rfc822;@tiscali.nl
Received: from cpxmta-msg12.kpnxchange.com (10.94.114.33) by cpxmbs-msg22.support.local (8.6.060.17)
        id 516D17A30008BCA0 for @tiscali.nl; Mon, 22 Apr 2013 10:13:51 +0200
Received: from cpsmtpb-ews03.kpnxchange.com (213.75.39.6) by cpxmta-msg12.kpnxchange.com (8.6.060.14)
        id 51657892002FEA86 for @tiscali.nl; Mon, 22 Apr 2013 10:13:51 +0200
Received: from cpsps-ews04.kpnxchange.com ([10.94.84.171]) by cpsmtpb-ews03.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(7.5.7601.17514);
     Mon, 22 Apr 2013 10:13:51 +0200
X-Brand: /q/rzKX13g==
Received: from CPSMTPM-EML10.kpnxchange.com ([213.75.39.89]) by cpsps-ews04.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(7.5.7601.17514);
     Mon, 22 Apr 2013 10:13:51 +0200
Received: from cpxpres-msg11.support.local ([10.94.53.249]) by CPSMTPM-EML10.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(7.5.7601.17514);
     Mon, 22 Apr 2013 10:13:50 +0200
Message-ID: <5150864.2081366618431119.JavaMail.defaultUser@defaultHost>
From: mijn naam
Reply-To: mijnnaam
To: @kpnmail.nl
Subject: Re: vanavond
Cc: @tiscali.nl
In-Reply-To: <004301ce3f31$16713b70$4353b250$@@kpnmail.nl>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
    boundary="----=_Part_370_802881.1366618431109"
X-CP-REPLY-ALL-UID: 22444
X-CP-REPLY-ALL-PATH: INBOX
Importance: 3 (Normal)
References:  <004301ce3f31$16713b70$4353b250$@@kpnmail.nl>
X-Priority: 3 (Normal)
X-Client-IP: IPv4[62.212.156.33] Epoch[1366618431109]
X-OriginalArrivalTime: 22 Apr 2013 08:13:50.0724 (UTC) FILETIME=[524FEC40:01CE3F31]
Date: 22 Apr 2013 10:13:50 +0200
X-RcptDomain: tiscali.nl
Reputatie 4
Badge +3
@Frits77,

Bedankt voor de aanvullende gegevens. Ik zet tevens deze gegevens door voor nader onderzoek.

henk
Ook ik kan geen mail aan kpnmail.nl sturen . En dat al 5 dagen lang . Vele malen bellen met Telfort helpt niet .
Is wel heel irritant dat het zo verschikkelijk lang duurt voor er een oplossing is .

Kan iemand bij Telfort aangeven wanneer er een oplossing verwacht wordt ?

Pim
Badge
Ik ben benieuwd wat er nu aan de hand is. De foutmeldingen/notifications zij er niet meer, maar de mails komen ook niet aan. Ook afleverbevestigingen krijg ik niet.... Misschien dat iemand van telfort nu wat meer informnatie kan geven.
Reputatie 4
Badge +3
@Frits77,

Ik heb zojuist een terugkoppeling gekregen dat het probleem verholpen behoort te zijn, maar mails komen in jouw geval dus nog niet aan.

Ik zet dit nogmaals door voor onderzoek, mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak.

Henk
Badge
@Henk, dank voor je terugkoppeling en je inzet.

Helaas, ik heb het bij meerdere mensen nagevraagd en ook na je bericht nog enkele mensen opnieuw gemaild. De meldingen komen ook niet meer, maar mails komen ook nu nog niet aan. net nog getest op planet.nl en kpnmail.nl...
Badge
De meldingen zijn weer terug na de tests van gisteravond

----------------
This is an automatically generated Delivery Status Notification.THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.Delivery to the following recipients has been delayed.

Original-Envelope-Id: <51815211.7050403@tiscali.nl>
Reporting-MTA: dns;CPEXBE-EML13.kpnsp.local
Received-From-MTA: dns;cpsmtpi-eml04.kpnxchange.com
Arrival-Date: Wed, 1 May 2013 19:30:40 +0200

Original-Recipient: rfc822;@planet.nl
Final-Recipient: rfc822;@planet.nl
Action: delayed
Status: 4.4.7
Will-Retry-Until: Thu, 2 May 2013 03:30:40 +0200
X-Display-Name: @planet.nl
Reputatie 4
Badge +3
@Frits77,

Bedankt voor het testen en de aanvullende gegevens, ik zet dit nogmaals door en houd je op de hoogte.

Henk
Badge
er lijkt iets gelukt te zijn, snel is het nog niet, er zit wat wachttijd op, maar er is een mailtje aangekomen. Status 2.0.0!!!!! Gelijk opnieuw getest, ik houd je op de hoogte

Original-Envelope-Id: <51815211.7050403@tiscali.nl>
Reporting-MTA: dns;CPEXBE-EML13.kpnsp.local
Received-From-MTA: dns;cpsmtpi-eml04.kpnxchange.com
Arrival-Date: Wed, 1 May 2013 19:30:40 +0200

Original-Recipient: rfc822;@planet.nl
Final-Recipient: rfc822;@planet.nl
Action: delivered
Status: 2.0.0
X-Display-Name: @planet.nl
Reputatie 4
Badge +3
@Frits77,

Bedankt voor de snelle terugkoppeling! Ik houd het nog even in de gaten en mochten er onverhoopt nog problemen optreden hoor ik dat uiteraard weer graag.

Henk
Badge
Vanmiddag weer enkele tests gedaan, ze lijken nu binnen enkele minuten binnen te komen, dus alles lijkt opgelost. Dankjewel. als er nieuws te melden is hoor je het.
Ik heb een probleem wat lijkt op bovenstaand probleem. ik gebruik een administratie programma van waaruit ik mails als facturen en loonstroken naar mijn klanten en personeel stuur. Nu komt bij totaal willekeurige personen de mail niet aan, ik krijg vervolgens in mijn junkmail in outlook. het volgende bericht:
Onbestelbaar: Salarisspecificatie
postmaster@cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.

dit is pas sinds kort, ik heb voorheen altijd naar deze mensen kunnen mailen. ook als ik mijn mail direct vanuit outlook naar deze mensen stuur komt hij wel aan.
Ik heb de leverancier van mijn boekhoud programma gebeld en hun zeggen dat het probleem bij de provider ligt telfort dus.
Vervolgens heb ik telfort gebeld zij zeggen dat het probleem bij de mail van mijn klanten ligt, maar dat lijkt mij stug aangezien ik altijd naar hun heb kunnen mailen. en mijn probleem lijkt volgens mij op bovenstaand topic en daar word toch gezegd dat het bij telfort ligt. Is er iemand die mij hiermee kan helpen. Het probleem begint uit de hand te lopen aangezien er klanten zijn die geen facturen krijgen.