beantwoord

mailinstellingen foutcode 3011

  • 22 oktober 2018
  • 8 reacties
  • 260 keer bekeken

Reputatie 1
probleem is als ik NIET thuis ben kan ik geen mail met mn mobiel (samsung s7 edge) versturen. Ontvangen gaat wel.
Instellingen goed? ingesteld...
krijg foutcode 3011
Heb net met telfort gebeld en het lijkt erop dat alles goed ingesteld is...
Wie o wie kan hier zn licht op schijnen?
bij voorbaat dank!
Hans
icon

Beste antwoord door jacobus 23 oktober 2018, 14:18

Ik heb hetzelfde probleem en heb daarna na een tip de smtp server op smtp.kpnmail.nl gezet. poort 587 Start TLS authenticatie Wonderlijk nu werkt het gewoon weer.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 2
Vroegah kon je bij sommige providers alleen mail van hun versturen als je thuis was (ip adres van thuis). Geen idee of dat nog steeds zo is
Reputatie 1
ik heb hiermee wel kunnen versturen voorheen, als ik niet thuis was...
nu dus al n tijdje niet meer, dus waar zit t m in??
Reputatie 8
Badge +17
Deze ken je vast al wel:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/algemene-e-mailinstellingen-smtp-imap-pop.htm

maar, let op: gebruik TLS of STARTTLS bij de SMTP server instelling!
Reputatie 8
Badge +17
Vroegah kon je bij sommige providers alleen mail van hun versturen als je thuis was (ip adres van thuis). Geen idee of dat nog steeds zo is
Nee, als je autenticeert met een gebruikersnaam en wachtwoord dan kan je overal je mails verzenden.
Reputatie 1
kees-jan, bedankt, maar ik heb het geprobeerd zonder succes...
TLS of STARTTLS bij de SMTP server instelling, werkt niet bij mij...
heeft het te maken met het ip adres?
kan toch niet zo moeilijk zijn.
heeft iemand nog een goed idee?
Reputatie 8
Badge +10
Het heeft niets te maken met het IP-adres.
De juiste gegevens zijn en blijven:

smtp.telfort.nl
Poort 587
Beveiliging (start)TLS
Authenticatie vereist
Gebruikersnaam is je volledige email-adres
Je wachtwoord van dit email-adres.

De mogelijke oorzaak kan zitten in het wachtwoord, deze moet aan bepaalde eisen voldoen.
Als je nog een oud 'simpel' en zwak wachtwoord gebruikt dan wordt dit niet meer geaccepteerd.
Je kan in 'Mijn Telfort' een nieuw, sterker wachtwoord aanmaken.
Ik denk dat het probleem dan is opgelost.
Reputatie 2
Badge +4
Ik heb hetzelfde probleem en heb daarna na een tip de smtp server op smtp.kpnmail.nl gezet. poort 587 Start TLS authenticatie Wonderlijk nu werkt het gewoon weer.
Reputatie 1
eeeej Jacobus,
BINGO
jouw tip werkt!
bedankt!!

Reageer