Mailbox vol na "succesvolle migratie Telfort"

• 21 april 2013
  • 14 reacties
  • 6787 keer bekeken

Badge
Hebben meer Telfort klanten last van een volle "Webmailbox" . Na controle -ik gebruik webmail eigenlijk nooit- blijkt dat alle emails sinds donderdag verviervoudigd zijn. D.w.z. alle emails zijn vier keer gekopieerd ? Dus krijg je een email van telfort dat de Mailbox van 50 MB vol zit. Ik zit inmiddels op 880 pagina's in de webmail (van de 925). Maar de Outlook client zelf haalt natuurlijik alles ook vier keer binnen. Dus die kan ik ook op gaan schonen.

14 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Je bent niet de enige hier precies hetzelfde en op de webmail staan bij mij helemaal geen mappen, we gaan er maar vanuit dat het over twee dagen gefixt is
Idem bij mij. Heb nu de hele mailbox geleegd en hij blijft aangeven dat ik 109MB in gebruik heb. Ergens op de achtergrond in het bepalen van het aantal gebruikte MBs gaat er iets mis.
same here! Online is mijn hele mailbox leeg (ja echt waar!), maar hij blijft aangeven dat ik 107% over mijn capaciteit zit. Al 3 dagen geen email meer kunne ontvangen. Los van het feit dat ik alle emails van de afgelopen 3 weken in 5-voud  handmatig uit mijn mailbos heb moeten verwijderen (2100 stuks) Fijn telfort!
OH jah, ik ben al lang klant bij telfort, want online waren plotseling verzonden emails uit 2007 zichtbaar! Dit kan echt niet!
krijg een mailtje van telfort:

"Beste TomE,

Hartelijk dank voor je registratie op Telfort Forum. We wensen je veel plezier op de site.

Tot snel,"

Veel plezier!!! Wat denken ze! Ik ben hier niet voor mij lol!
Reputatie 4
Badge +3
@All,

Mijn welgemeende excuses voor het uitblijven van een reactie. Ik had eerder op de verschillende topics moeten reageren, zoals jullie in groten getale hebben geconcludeerd zijn er problemen met het mail-platform. Onderstaande is de tekst van onze storingspagina, daar zullen ook de updates worden geplaatst.

Momenteel worden er werkzaamheden uitgevoerd aan het mail platform van Telfort. Wij doen er alles aan om eventuele hinder als gevolg hiervan tot een minimum te beperken.

Het is echter mogelijk dat u momenteel uw email niet kunt bereiken.

Wij zijn ons bewust van deze problemen en werken uiteraard aan een oplossing.

Update I: 22 April 2013
Het kan zijn dat u sinds dit weekend problemen ervaart met het ophalen van e-mail. Kenmerkend zijn de volgende problemen:

- E-mails meer dan eens ontvangen
- Foldernamen kunnen meer dan eens weergegeven worden

Hoewel de oorzaak van deze problemen is weggenomen, kan het zo zijn dat door de dubbel ontvangen e-mails de opslag limiet van uw mailbox is bereikt. In een dergelijk geval kunt u pas weer e-mail ontvangen zodra de mailbox is opgeschoond.

Wij werken momenteel hard aan een oplossing voor deze problemen. Houd voor de laatste updates deze storingspagina in de gaten.

Update II: 22 April 2013
Vanaf afgelopen weekend kan het zijn dat het niet meer mogelijk is om connectie te maken via de pop3.tiscali.nl server. Indien uw mail programma geen connectie kan maken op pop3.tiscali.nl adviseren wij u om pop3.telfort.nl in te stellen als server adres voor de inkomende email.

De instructies om de instellingen aan te passen vindt u hieronder:

Outlook 6 onder Windows XP
Outlook 2003 onder Windows
Windows e-mail instellen onder Windows Vista
Email instellen onder Mac OSx

We werken hard aan een oplossing van dit probleem. Tot die tijd kunt u ook inloggen op http://webmail.telfort.nl om uw email op te halen.

Nogmaals mijn excuses voor het uitblijven van een dergelijke reactie en het ervaren ongemak! We doen ons best dit zo snel mogelijk af te kunnen melden.

Henk
Badge
Hebben meer Telfort klanten last van een volle "Webmailbox" . Na controle -ik gebruik webmail eigenlijk nooit- blijkt dat alle emails sinds donderdag verviervoudigd zijn. D.w.z. alle emails zijn vier keer gekopieerd ? Dus krijg je een email van telfort dat de Mailbox van 50 MB vol zit. Ik zit inmiddels op 880 pagina's in de webmail (van de 925). Maar de Outlook client zelf haalt natuurlijik alles ook vier keer binnen. Dus die kan ik ook op gaan schonen.

Van de Helpdesk is -hoe vriendelijk ook- niets te verwachten. Zelf opschonen is het advies.
Ik heb het volgende gedaan, wellicht helpt dat anderen en scheelt het 10ct per minuut. Dat is overigens wel lekker verdienen. Groot probleem veroorzaken en ..:-)
In Webmail controleren dat ook alle submappen leeg zijn (en dus naar de prullen bak gaan). Dus verzonden items etc. Prullenbak vervolgens legen. Dan in je Client op de PC (Outlook / Express) aanvinken in je account dat je geen berichten op de server achterlaat. Eenmaal syncen. Controle dat de webmail leeg is én account wijzigen door vinkje weer aan te zetten (berichten op server achterlaten).
Badge +1
Zie bericht Telfort - Henk

https://forum.telfort.nl/overig-internet-272/storing-e-mail-platform-33659/
Ik heb het volgende probleem bij een klant van mij.
Deze heeft het email adres van tiscalli nog dus .....@tiscalli.nl
De mail wordt opgehaald door een Ipad ( deze laat de mail staan op de server ) en op een pc met outlook, waar optie uit staat dat er een kopie op de server moet blijven staan.
Nu is het vreemde dat de prullenmand in webmail vol raakt, zonder dat webmail wordt gebruikt. Alle andere mappen zijn wel leeg, met als gevolg dat je een melding krijgt dat de mailbox vol is.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

Gr. Sayhello
De klant van mij heeft het probleem van volle prullenbak (webmail) al veel langer, dan praat ik zeker over een half jaar.
In outlook staat ingesteld van de server verwijderen, op de Ipad laten staan.
Krijg je toch na een tijdje het bericht van een volle mailbox. Kijk ik dan via webmail, dan is de prullenmand vol, resterende mappen zijn netjes leeg.

Verwijder ik dan de berichten uit de prullenmand, dan kunnen ze er weer een maandje of 3 tegen aan en moet ik vervolgens weer hetzelfde doen.

Wie heeft de oplossing (svp geen andere provider!) 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Lokaal op de outlook bij instellingen het vinkje prullebak leegmaken na afsluiten en bij de instellingen van de mailaccount ook het vinkje aanzetten bij van server verwijderen bij leegmaken prullenbak
Prullenbak leegmaken heb ik niet aanstaan in outlook, maar daarintegen geen vinkje bij op de server laten staan. Deze optie werkt altijd (Behalve hier bij Telfort)

Ik zal jou opties eens proberen. Tuut-Tuut
Ik kreeg Ook bericht mail vol hoe kan dat nog nooit gehad
Reputatie 8
Badge +18
Ik kreeg Ook bericht mail vol hoe kan dat nog nooit gehad

Je post in een topic van 2 jaar oud ik raad je aan om een nieuw topic aan te maken
Waarschijnlijk zitten in de webmail je prullebak en spammap vol. Deze legen kan je weer jaren vooruit.

Reageer