beantwoord

mailbox

• 23 maart 2017
  • 6 reacties
  • 617 keer bekeken

Hoi
kreeg laatst geen email's meer bleek dat mijn mailbox vol was
is er geen manier dat deze zich zelf leegt bij een bepaalde hoeveelheid email's
icon

Beste antwoord door jimny 23 maart 2017, 19:55

Via je webmail inloggen en daar handmatig de mails verwijderen, zodat je weer ruimte krijgt, een andere optie is dat je op een pc via bv outlook je mailadres aanmaakt en dan kun je op een gegeven moment invullen dat alle mail van de server wordt opgehaald en er geen kopie achterblijft op je server van Telfort
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Via je webmail inloggen en daar handmatig de mails verwijderen, zodat je weer ruimte krijgt, een andere optie is dat je op een pc via bv outlook je mailadres aanmaakt en dan kun je op een gegeven moment invullen dat alle mail van de server wordt opgehaald en er geen kopie achterblijft op je server van Telfort
Hoi
Ja klopt dat heb ik gedaan maar dacht misschien is er een makkelijker manier
Ik heb een iMac geen outlook

Dank u
Reputatie 8
Badge +18
Hoi

Dank u

Heb aan mijn reactie nog een optie toegevoegd
Reputatie 8
Badge +10
Hoi

Als je op je PC/laptop een apart email-programma (Outlook, Thunderbird of whatever) gebruikt kan je hiermee instellen dat er geen kopie op de server bewaard moet blijven.
Als je dan een e-mail binnenhaalt op je PC dan wordt deze vanzelf uit de webmail verwijderd.
Op deze manier raakt je webmailbox nooit vol, maar heb je ook geen backup van je e-mails.
Het heeft dus zijn voordelen én nadelen...

[Edit: ik zie dat jimny zijn reactie heeft aangepast met dezelfde oplossing... ;)]
Reputatie 8
Badge +18
Als je in de webmail inlogt kun je bij instellingen een kopie naar bv gmail of hotmail door laten sturen zodat je op je phone of tablet ten alle tijde het mailtje daar op blijft staan ook al leeg je de webmail of via de server
Reputatie 8
Badge +10
Als je in de webmail inlogt kun je bij instellingen een kopie naar bv gmail of hotmail door laten sturen zodat je op je phone of tablet ten alle tijde het mailtje daar op blijft staan ook al leeg je de webmail of via de server
Kijk, prima oplossing..! 😉

Reageer