beantwoord

mail wordt niet geaccepteerd door ontvangende server: bad sender reputation MTA

• 16 november 2017
  • 4 reacties
  • 254 keer bekeken

Reputatie 1
Your access to this mail system has been rejected due to the sending MTA's poor reputation.
Dit krijg ik deze weken diverse keren van provider Concepts.nl
Is het juist dat dit niet aan mijn speifieke mailadres ligt, a.b@xmsnet.nl, maar dat Concepts dit met alle mail van xmsnet doet? Kan ik daar iets aan doen? Ik heb abuse@concepts.nl geprobeerd, maar krijg geen antwoord.

mvg, Ron
icon

Beste antwoord door Wieger DB 24 november 2017, 18:58

Hoi Ko en Ron, excuses voor de late reactie. Er zijn door collega's van ons e-mailteam aanpassingen gedaan om misbruik van onze e-mailserver tegen te gaan. Dit gevolgen gehad voor het versturen van e-mails. Omdat dit kort gespeeld heeft, is er een korte periode geweest dat enkele andere mailaanbieder de mails weigerden. Mooi dat het weer werkt en nog excuses voor het ongemak.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ko en Ron, excuses voor de late reactie. Er zijn door collega's van ons e-mailteam aanpassingen gedaan om misbruik van onze e-mailserver tegen te gaan. Dit gevolgen gehad voor het versturen van e-mails. Omdat dit kort gespeeld heeft, is er een korte periode geweest dat enkele andere mailaanbieder de mails weigerden. Mooi dat het weer werkt en nog excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Zojuist heb ik het opnieuw geprobeerd en beide mailservers die mijn berichten eerst bounceten, accepteren de mails nu wél. Het lijkt erop dat Telfort/Concepts van de blacklist af is.
Reputatie 1
Voor de duidelijkheid: ik heb een mailadres bij concepts.nl en mijn mails naar anderen worden geweigerd 'due to the sending MTA's poor reputation'.
Dan lijkt het er voor mij op dat de 'schuld' bij concepts.nl zit.
Reputatie 1
Ik heb sinds zondag 12 november precies hetzelfde. En mijn mails aan abuse@concepts.nl worden niet beantwoord. Weer een fraai staaltje van slechte service!

Reageer