beantwoord

Mail werkt niet meer

• 3 augustus 2020
  • 20 reacties
  • 687 keer bekeken

Reputatie 1

Admin edit, september 2020

Werkt je e-mail ineens niet meer? We zijn bezig met het vernieuwen van e-mail. Het is belangrijk dat je voortaan je volledige e-mailadres als gebruikersnaam instelt in de instellingen van jouw e-mailprogramma. Werkt het daarna nog niet, stel dan je wachtwoord opnieuw in. Zie ook ons topic voor meer informatie. 

Hallo,

Na het wijzigen van mijn wachtwoord werkt mijn mail in Outlook op pc (Windows 10) niet meer.

Webmail, email op de tablet en telefoon werken wel.

Ik heb alle gegevens op pc volgens de Telfort stappen ingevuld

en vervolgens krijg ik deze melding

icon

Beste antwoord door monika 14 augustus 2020, 11:36

Ik heb op internet een oplossing gevonden:

Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

20 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hallo Monika,

Bij Versleutelingsmethode moet je kiezen voor StartTLS en niet voor SSL/TLS.

Reputatie 1

Ik heb alleen maar SSL/TLS

Reputatie 2

Hi,

Hier een soortgelijk probleem, 

We kunnen met onze accounts sinds een dag geen mail meer versturen, vanuit Apple Mail, wel ontvangen. Dit alles na dreigende mailtjes van Telfort dat wachtwoorden moeten worden gewijzigd ivm. de komende KPN fusering. Nieuwe wachtwoorden gemaakt volgens de gestelde eisen. Ingevoerd in de accountinstellingen, na opslaan gaat de server controleren, en blijft dat op mijn iPhone eeuwig doen. Op mijn MacBook krijg ik na verloop van tijd de melding: “unable to verify account name or password”.
“Telfort wordt KPN, er verandert niets, u hoeft niets te doen”, ja, ja.
Overigens werkt webmail (XMSnet) met de nieuw aangemaakte wachtwoorden wel.
Bij mij is de keuze van versleutelingsmethode op mijn Macbook ook alleen SSL/TLS. Op onze iPhones alleen SSL, nieuwe modellen, laatste IOS versies.

Wat nu?

Telefortuna 

Update:
Tot mijn stomme verbazing werkt alles na urenlang gehannes met de accountinstellingen weer als voorheen. Blijkbaar zijn nieuw ingevoerde wachtwoorden lastig verteerbaar...

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb diverse outlook versies waarbij ik dat wel kan kiezen, welke versie heb jij?

Wat je nog kan proberen is het vinkje weghalen bij Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen.

Reputatie 1

Ik heb outlook 2016, alles geprobeerd met het vinkje aan/uit en helaas…

heb wel starttls, sorry niet goed gekeken (:

Reputatie 3
Badge +1

Je hebt een @ i.p.v. een . na imap in imap.telfortglasvezel.nl staan in je laatste screenshots.

En dat gaat zeker niet werken.

Reputatie 1

oeps inderdaad :) ik kan nu mailen verzenden maar niet ontvangen, mijn instellingen: allebei starttls 

Reputatie 3
Badge +1

Als je hier kijkt (Instellen IMAP Outlook 2016) zie je dat voor Outlook 2016 het imap gedeelte juist wel op SSL ingesteld moet worden, als je dat doet werkt het dan wel?

Reputatie 1

Dit heb ik al geprobeerd, het werkt nog steeds niet 

Reputatie 8
Badge +16

Er moet .nl achter Telfortglasvezel

Reputatie 1

ik kan wel mail verzenden, ik zie de mail in de verzonden items maar er komt geen mail binnen in postvak in

het vinkje aan/uit zetten bij inkomende mail geeft geen resultaat.

dit zijn mijn instellingen

Reputatie 8
Badge +12

En met het vinkje aan voor de beveiliging? Werkt het dan @monika? Anders kan je ook nog smtp.telfort.nl proberen. 

Reputatie 1

Met het vinkje aan werkt niet en smtp werkt ook niet voor het ontvangen van emails

Reputatie 8
Badge +12

Inkomende mailserver (IMAP): imap.telfortglasvezel.nl (poort: 993)

TLS vereist: Ja (deze optie aanvinken/selecteren)

Authenticatie vereist? Ja (deze optie aanvinken/selecteren)

Gebruikersnaam: Je Telfort (glasvezel) e-mailadres 

Wachtwoord: Het wachtwoord van je Telfort (glasvezel) e-mailadres
Wachtwoord vergeten? Vraag hier je wachtwoord op.

Dat moet ingevuld zijn. 

Zou je het eens opnieuw willen proberen. En anders bellen met 0900-9596 en vragen of mijn collega mee wil kijken naar de instellingen? Het zit daar namelijk toch ergens verkeerd.

Reputatie 1

zie mijn instellingen voor inkomende email, alles is volgens Telfort handleiding ingevuld, 

Reputatie 8
Badge +12

Dat staat helemaal goed. Dus in theorie moet het werken. Maar dat is nog niet het geval begrijp ik? 

Als je er: imap.telfort.nl (poort: 993) van maakt dan? Dan wel?

Zo niet, krijg je ook nog iets van een foutmelding of dergelijke?

Reputatie 1

geprobeerd en ik krijg geen foutmelding maar het verzenden en ontvangen werkt dan niet

Reputatie 8
Badge +12

Heel vreemd waardoor het niet werkt. Ik kan het zo niet verklaren. Zou je eens willen bellen met 0900-9596. Mijn collega kan dan meekijken naar de instellingen. Ik vermoed toch echt dat het daar in zit namelijk.

Reputatie 1

Ik heb op internet een oplossing gevonden:

Reputatie 8
Badge +12

Dat heeft geholpen begrijp ik. Dat is fijn!