beantwoord

Mail van oude reeds opgeheven account adslxxxxxx@telfort.nl nog ophalen

• 15 juni 2020
  • 5 reacties
  • 86 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties

Kan ik van mijn oude reeds opgeheven account adslxxxxxx@telfort.nl de mail nog ophalen?

icon

Beste antwoord door JanD 15 juni 2020, 16:26

Hallo @fah als dat langer dan een x aantal maanden is, niet meer, dan wordt het oude e-mailadres weer vrijgegeven voor iemand anders.

Daarom is het ook verstandig belangrijke e-mails op je eigen computer op te slaan en eventueel uit te printen en/of een onafhankelijk e-mail account te nemen dat je niet kwijt bent als je naar een andere provider overstapt, bijvoorbeeld GMail van Google, of OutlookMail van Microsoft (het vroegere Hotmail), of een mail account bij Strato voor een paar euro per jaar.

Bekijk reactie

5 reacties

Hallo @fah , als je de inloggegevens nog hebt zou je dat via de webmail kunnen proberen, maar ik geef je weinig kans.

@JanD, had ik inderdaad al geprobeerd maar helaas zonder resultaat / niet bekend. Mijn zoon heeft een apple-id met nog een heel oud tiscali-mailadres, waarvan hij geen inloggegevens meer heeft. Ik hoop via mijn oude adsl@telfort account de gekoppelde mail nog op te kunnen halen.

Kan een oud gedeactiveerd account eventueel tijdelijk weer geactiveerd worden?

Hallo @fah als dat langer dan een x aantal maanden is, niet meer, dan wordt het oude e-mailadres weer vrijgegeven voor iemand anders.

Daarom is het ook verstandig belangrijke e-mails op je eigen computer op te slaan en eventueel uit te printen en/of een onafhankelijk e-mail account te nemen dat je niet kwijt bent als je naar een andere provider overstapt, bijvoorbeeld GMail van Google, of OutlookMail van Microsoft (het vroegere Hotmail), of een mail account bij Strato voor een paar euro per jaar.

Bedankt Jand, duidelijk. Hij zal het op een andere manier moeten oplossen.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @fah, als je gegevens in het e-mailadres ontvangt kan ik me goed voorstellen dat je daar nog op wilt kunnen inloggen. Als het e-mailadres al is verwijderd is dat niet meer ongedaan te maken, de account is dan volledig opgeheven. Bij een opzegging gebeurt dit direct. Daarna is het adres een tijdje bevroren zoals Jan al noemt, om te voorkomen dat iemand anders het adres aanmaakt. Je wilt niet dat mailtjes die voor jou bedoeld zijn bij iemand anders komen natuurlijk. 

Hopelijk lukt het om op een andere manier toegang te krijgen tot het Apple ID, op deze pagina van Apple Support worden een aantal opties gegeven. Hopelijk lukt het daarmee.

Reageer