beantwoord

Mail ontvangen webmail

• 23 mei 2018
  • 20 reacties
  • 487 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een e-mail ontvangen die ik op mijn Android-telefoon met de mail app gewoon kan lezen. Als ik dezelfde mail via webmail op mijn PC (IE) of iPad (Safari) wil bekijken staat er alleen maar MAX_LENGTH_EXCEEDED in de body. Ook de bijlage ontbreekt.

Het moet denk ik aan de webmail liggen want op mijn telefoon is het dus wel goed.

Hoe kan ik dit nu oplossen?

Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 15 juni 2018, 16:01

Even een update van mijn kant. Gisteren heb ik gesproken met mijn collega's die werken aan het optimaliseren van de mailserver. Zij gaven aan dat dit probleem met deze foutmelding vanaf nu verholpen zou moeten zijn. Zou je willen kijken of je de melding nog steeds krijgt @Undutchable? Ik hoor het graag van je!
Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hi Undutchable,

Wat vervelend dat het niet lukt om deze mail te bekijken! De melding die je krijgt geeft aan dat de maximum grootte is overschreden van wat je Windows server kan ontvangen. In dit geval is dus ook de bijlage niet zichtbaar wanneer je deze mail op een Windows PC opent. Ik ben geen expert op dit gebied, maar er zijn erg slimme mensen op dit forum, waaronder @Kees-Jan, @Enterprise & @Babylonia. Hebben jullie nog tips om dit te omzeilen?
Reputatie 1
Dag Rozemarijn, dank voor je reactie.

Echter, wat je zegt klopt volgens mij niet. In de mail app op mijn telefoon - waarin ik de mail dus wel kan lezen - kan ik zien dat de grootte 1.1 MB is. Ik heb mails in mijn webmail die veel groter zijn. En daarbij, webmail is browser based, heeft niets met maximale grootte van mijn windows PC mail client te maken. Als ik met mijn Android telefoon browser naar webmail ga dan krijg ik dezelfde foutmelding.

Het moet echt iets zijn met jullie webmail applicatie.
Reputatie 8
Badge +17
als je die mail via je mail app op je telefoon eens doorstuurd (forward) naar jezelf, gaat dat wel en kan je de mail dan wél lezen?
Reputatie 8
Badge +17
https://docs.telerik.com/devtools/aspnet-ajax/controls/treeview/troubleshooting/maximum-length-exceeded-error-in-webservice-data-binding

is wat ik kan vinden. lijkt een instelling op de server, @Rozemarijn - Telfort en geen klant probleem.
Reputatie 8
webmail is browser based, heeft niets met maximale grootte van mijn windows PC mail client te maken.
Of met andere woorden, probeer eens een andere browser op je PC.
Reputatie 3
Badge +4
Pardon, ik had inderdaad niet helemaal de juiste informatie, @Undutchable. :8 Zou je de tips van @Babylonia & @Kees-Jan willen proberen? Zolang we dingen uitproberen kunnen we achterhalen waar de oorzaak ligt. Ik hoor het graag van je!
Reputatie 1
@Kees-Jan
Forwarden naar mezelf vanuit de android app verandert niets. In de app kan ik de geforwarde e-mail gewoon lezen, in de webmail nog steeds MAX_LENGTH_EXCEEDED.

@Babylonia
Andere browser heb ik al geprobeerd. Safari op ios. Dus andere browser en ook ander OS dan windows. Lijkt me een aanwijzing dat het aan de Telfort server ligt, zoals Kees-Jan ook al meldt in zijn tweede post.

Overigens, Telfort = KPN en daar is het problem ook gemeld:

https://forum.kpn.com/e-mail-10/inhoud-e-mail-niet-te-zien-429840
Reputatie 8
@Babylonia
Andere browser heb ik al geprobeerd. Safari op ios.

Je gebruik nu net browsers die wel vaker problemen opleveren.
Probeer eens de jongste versies Firefox en bijv. Google Chrome.
(En dan wel de 64 bit versies ervan, mocht je tegenwoordig nog een 32 bit versie willen installeren).

EDIT / aanvulling:
Laatste bericht bij de KPN forumdraad geeft aan dat die reeds Chorme gebruikte.
Dus dat schiet ook niet op. Het lijkt dan eerder een programmeerfout in de webmail interface van Telfort / KPN te zitten.

(Zelf gebruik ik al jaren mijn eigen web domeinen en e-mail bij een externe hosting provider).
Reputatie 3
Badge +4
@Undutchable ik ben dit probleem momenteel aan het doornemen met een collega van de technische dienst. Het kan zijn dat we het voorbeeld nodig hebben, wanneer dit het geval is zal ik je een privébericht sturen met een e-mailadres waar je het naar kunt sturen.

Dank jullie wel voor de hulp, @Babylonia & @Kees-Jan 🙂 Het is mogelijk dat dit te maken heeft met een programmeerfout, dus we gaan dit onderzoeken!
Reputatie 1
Dat is goed. Ik zie het dan wel.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Undutchable,

Net heb ik je een privé bericht gestuurd met het e-mailadres waar je de mail naartoe kunt sturen. Ik hoor het graag van je!
Reputatie 1
Ik heb de mail verstuurd.
Reputatie 3
Badge +4
Dank je wel! We gaan onderzoeken waarom de mail niet juist laadt in de browser. Wanneer ik een terugkoppeling heb, hoor je dit uiteraard van me!
Reputatie 3
Badge +4
Even een update van mijn kant. Gisteren heb ik gesproken met mijn collega's die werken aan het optimaliseren van de mailserver. Zij gaven aan dat dit probleem met deze foutmelding vanaf nu verholpen zou moeten zijn. Zou je willen kijken of je de melding nog steeds krijgt @Undutchable? Ik hoor het graag van je!
Reputatie 1
@Rozemarijn, mijn WIndows PC met IE11 is in reparatie dus ik heb het even met m'n iPad (safari) geprobeerd. Ik krijg daar nog steeds de MAX_LENGTH_EXCEEDED foutmelding.

Ik heb het als volgt getest: via de app op mijn telefoon - waarin ik de foutmelding niet krijg en de mail gewoon leesbaar is - heb ik de mail geforward naar mezelf. Als ik hem dan in webmail open krijf=g ik de foutmelding.

Het is dus nog niet opgelost.
Reputatie 3
Badge +4
Dank je wel voor je antwoord, Undutchable! Wat vervelend dat het alsnog niet blijkt te zijn opgelost. Ik heb dit besproken met mijn collega's en er zijn inderdaad toch nog problemen met deze melding. Ik verwacht binnen enkele dagen meer informatie te hebben over de oplostermijn. Zodra ik deze weet hoor je het van me!
Reputatie 3
Badge +4
Hi @Undutchable, de afdeling Mail hosting is ermee bezig om het op te lossen. Ik heb hier helaas nog geen termijn voor. Het is helaas een kwestie van afwachten, omdat de oorzaak van de foutmelding nog niet volledig getraceerd is. Ik verwacht hier wel binnenkort een update van, dus zodra ik deze heb zal ik dit melden!
Reputatie 1
Is hier al een update van?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Undutchable, ik neem het even over. Ik durf het zo niet te zeggen. Ik ga het even voor je navragen. Ik hoop je hierover deze week een antwoord te kunnen geven. 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Ik krijg weer te horen dat het opgelost zou moeten zijn. Al begin juli. Er zit nog steeds wel een limitiet op de maximale grote, maar daar zou je bijna niet meer tegenaan moeten lopen.

Reageer