beantwoord

Mail onterecht in spam Telfort Webmail

• 22 november 2018
  • 9 reacties
  • 590 keer bekeken

Hoewel er al meer over geschreven is in dit forum wil ik het weer ter sprake brengen. Ik vind het onvoorstelbaar dat je als klant niet zelf kunt bepalen wat spam is. Kort geleden kwam mijn vrouw erachter dat belangrijke mailtjes door Telfort als spam werden beschouwd. Hierop ben ik naar mijn webmail gegaan en zag dat er meer dan 900 mailtjes in de spambox zaten van Telfort. Het gros hiervan was totaal geen spam, er zaten zelfs mailtjes tussen die voor mij heel belangrijk waren. Met dank aan de amateuristische filtering van Telfort heb ik die gemist. Blijkbaar bepaalt Telfort voor mij wat spam is of niet. Toen ik mij aanmeldde op dit forum moest ik mijn account activeren via mail. Als je geen mail had ontvangen moest je op een link klikken wat ik een paar keer heb gedaan. Na nog steeds geen mail te hebben ontvangen ben ik maar weer eens naar mijn webmail gegaan en daar zaten deze mailtjes in de spambox. Dit zijn mailtjes die Telfort zelf verzonden heeft en zelfs die worden als spam behandeld. Het wordt tijd dat Telfort hierin eens stappen onderneemt en de klant de gelegenheid geeft om zelf een spamfilter te genereren want de programmeurs van Telfort hebben hier duidelijk geen kaas van gegeten. Als je een emailadres hebt ga je niet nog eens elke keer naar je webmail. Je verwacht dat mail wordt doorgestuurd en niet om onbekende redenen wordt tegengehouden.

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 23 november 2018, 10:52

Dag @HansKalkhove, van harte welkom hier op het Forum. Ik lees dat je tegen een aantal zaken aan loopt wat betreft je Telfort e-mail. Heel lastig dat veel e-mails ten onrechte in je 'Spam' map terechtkomen. Het uitzetten van het spamfilter is niet mogelijk. Aan onze kant zal er altijd spamfiltering plaatsvinden, om zo onze klanten en ons netwerk te kunnen beschermen tegen onder andere virussen. Wel kan je in Webmail een of meerdere e-mails markeren als 'Geen spam'. Heb je dat al geprobeerd? Als je dat veelvuldig doet dan onthoudt het spamfilter dat. Gaat het daarna wel goed? Anders wil ik je vragen om dit eens voor te leggen aan onze Abusedesk. Het is daarbij altijd goed om voorbeelden van de spamberichten als bijlage mee te sturen. Die voorbeelden helpen ons om het spamfilter beter in te stellen. Verder: wil je voor de volledigheid jouw profiel aanvullen met je postcode en huisnummer of klantnummer en de naam van de contracthouder? Alvast dank!
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Dag @HansKalkhove, van harte welkom hier op het Forum. Ik lees dat je tegen een aantal zaken aan loopt wat betreft je Telfort e-mail. Heel lastig dat veel e-mails ten onrechte in je 'Spam' map terechtkomen. Het uitzetten van het spamfilter is niet mogelijk. Aan onze kant zal er altijd spamfiltering plaatsvinden, om zo onze klanten en ons netwerk te kunnen beschermen tegen onder andere virussen. Wel kan je in Webmail een of meerdere e-mails markeren als 'Geen spam'. Heb je dat al geprobeerd? Als je dat veelvuldig doet dan onthoudt het spamfilter dat. Gaat het daarna wel goed? Anders wil ik je vragen om dit eens voor te leggen aan onze Abusedesk. Het is daarbij altijd goed om voorbeelden van de spamberichten als bijlage mee te sturen. Die voorbeelden helpen ons om het spamfilter beter in te stellen. Verder: wil je voor de volledigheid jouw profiel aanvullen met je postcode en huisnummer of klantnummer en de naam van de contracthouder? Alvast dank!
Reputatie 7
Badge +4
Hallo @HansKalkhove en @Natasja - Telfort ,
in MijnTelfort kun je je eigen spaminstellingen beheren.
Je kunt kiezen voor SPAM aan, dan bepaalt Telfort wat spam is en komt dan in de spam-bak terecht of je kunt kiezen voor door Telfort gemarkeerde spam berichten doorsturen naar je e-mail postvak in met de vermelding SPAM en dan kun je als klant alsnog kiezen of het spam is of niet.
Beste JanD, bedankt voor je reactie. Ik heb het even nagekeken maar bij al mijn emailadressen stond deze optie al aan. Ik heb het opnieuw ingesteld en zal afwachten of dit nu wel gaat werken. Het blijft toch vreemd dat een bevestigingsmail van Telfort zelf in de Spambox terecht komt. Dit geeft al aan dat hun spamfilter niet goed werkt. Het is jammer dat Telfort hier helemaal niet op ingaat. Als oud IT-manager komt dit op mij wel heel erg amateuristisch over.
Reputatie 1
Badge
Het viel mij ook op dat er de laatste maanden mails in mijn spambox kwamen. Heel vreemd want dat had ik ervoor eigenlijk nooit en ook erg lastig.
Ik bepaal ook liever zelf wat spam is en heb daar eigenlijk eerder vrijwel geen last van gehad.
Hoop ook idd dat Telfort hier binnenkort iets aan gaat doen want het is ook pas van de laatste tijd (bij mij) en dan denk ik 'waarom nu ineens', wat is er veranderd...
Reputatie 6
Badge +8
Dag @j.andringa. Welkom op het Forum. Ik begrijp je irritatie. Je wilt gewoon de e-mails ontvangen in je Postvak In zonder dat je moet controleren of er belangrijke mailtjes in je spam zijn beland. Heb je gekeken naar de opties die @JanD in dit topic beschrijft?

Als het spamfilter niet voldoet, raad ik je aan om het probleem eens voor te leggen aan de Abusedesk, zoals ik ook eerder in dit topic vermeld. Dit is de afdeling die het spamfilter beheert. Onze collega's daar kunnen kijken kijken wat er misgaat en daarop actie ondernemen.
Reputatie 1
Badge
Beste Natasja, natuurlijk heb ik die opties bekeken en ik heb weinig andere keus dan hoe het staat. Of ze gaan meteen de spam bak in of ze worden doorgestuurd naar mijn email als spam waar ik juist van afwil want ik krijg geen spam.
u verwijst mij naar de site 'Abusedesk' maar als ik daar op klik kom ik op de site met

Wat doet de Abusedesk?

Daar kan ik mijn probleem niet aan voorleggen.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi @j.andringa. Je hebt gelijk. Je moet inderdaad vanaf die pagina doorklikken om bij het e-mailadres terecht te komen. Op deze pagina vind je het e-mailadres van de Abusedesk en leggen we uit wat je mee moet sturen. Laat je het weten als je contact hebt gehad?
Reputatie 6
Badge +8
Dag @j.andringa. Ik heb geen reactie meer van je ontvangen. Is er inmiddels al contact geweest met de Abusedesk? Ik ben benieuwd naar de uitkomst. 🙂
Reputatie 1
Badge
ik heb nog geen contact gezocht met de abusedesk, nog geen tijd voor gehad. Ik wacht nog even af.

Reageer