beantwoord

Mail naar Ziggo en Casema mailadressen worden door Ziggo geblokkeerd

• 24 april 2017
  • 10 reacties
  • 1574 keer bekeken

Ik heb voor mijn vereniging een emailaccount waarmee ik regelmatig mailings verstuur.
Sinds een paar weken wordt mijn mail naar ziggo en casema gebruikers geweigerd d.m.v onderstaande tekst
550 Message refused by spam filter (2017-04-24 07:35:54 node=mx13.tb.mail.iss.as9143.net msg-id=1d2WfC-0006FO-0Y)

Ik heb gekeken of mijn emailadres op de zwarte lijst staat, maar dat is niet het geval.

Waar moet ik zijn om dit opgelost te krijgen?
icon

Beste antwoord door Franzki 24 april 2017, 11:36

Dit is een bekend probleem... meer organisaties lopen er momenteel tegenaan dat Ziggo de SPAM-filters te strak heeft ingesteld.

Vermoedelijk zal Ziggo abuse dit moeten oplossen. Maar wellicht kan KPN/Telfort wat extra druk uitoefenen als er meer klanten zich melden met dit probleem.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Dit is een bekend probleem... meer organisaties lopen er momenteel tegenaan dat Ziggo de SPAM-filters te strak heeft ingesteld.

Vermoedelijk zal Ziggo abuse dit moeten oplossen. Maar wellicht kan KPN/Telfort wat extra druk uitoefenen als er meer klanten zich melden met dit probleem.
Ik heb al een mail naar Ziggo abuse gestuurd.
Even afwachten wanneer ze antwoord geven.
Het gekke is wel dat als ik met de zelfde laptop op een ander adres mail stuur, dat niet geweigerd wordt.
Checken ze op IP Adres??
Zo ja, dan zal ik toch bij de buren moeten gaan zitten om mijn mail vandaag de deur uit te krijgen
Reputatie 8
Badge +16
SPAM-filtering is best complex. Het kan een combinatie zijn van mail-inhoud, afzender en IP-adres waardoor je strafpunten krijgt en de e-mail uiteindelijk wordt geblokkeerd.
Dan is het bij mij afzender in combinatie met IP adres.
Want ik gebruik 2 verschillende emailadressen vanaf mijn huisadres. En bij beiden heb ik het probleem.
Als ik via webmail stuur heb ik het probleem niet.
Ik wacht af waar Ziggo mee komt (Zal wel even duren, ben ik bang)

Weet jij wat de kans is dat het weer terug komt als ik weet bulkmail ga versturen??
Tot nu toe nog geen reactie gehad van abuse@ziggo.nl
De gevolgen waren groter dan gedacht.
Ongeveer 10% van mijn verstuurde mail was dus niet aangekomen en zondag zijn minstens 10 mensen niet op komen dagen als vrijwilliger. Daardoor zijn er wel wat dingen misgegaan bij de wedstrijd.
Ben hier (uiteraard) niet echt blij mee.
Vooral ook omdat het (volgens mij) niet mogelijk is om meer aandacht bij Ziggo te vragen voor mijn mail
Nog geen reactie van abuse@ziggo.nl gehad. Dus nog maar eens 32 mailtjes vanaf 2 verschillende emailadressen verstuurd. De 64 bouncemeldingen in een nieuwe mail Nasr abuse gestuurd met als toelichting dat het vanuit de webmail wel lukt. En aangegeven dat ik af en toe groupmail gebruik om onze leden (zo'n 400) met een standaard mail op de hoogte houdt van verenigings zaken. Urgentie op hoog gezet en ontvangst en lees bevestiging aan. Afwachten maar weer

Ons evenement afgelopen zondag werd overschaduwd door afwezigheid van zo'n 10 vrijwilligers die de mail niet gehad hadden
Netjes een bericht van Abuse van Ziggi gehad dat het probleem opgelost zou zijn.
En inderdaad kan ik met beide emailaccounts vanaf mijn PC weer mailen naar Ziggo en casema klanten.
Helaas was de schade toen al opgelopen.
Nu nog zien dat het probleem niet opnieuw optreedt als ik weer een mail via Groupmail verstuur.
We wachten af
Reputatie 8
Badge +16
Fijn dat Ziggo Abuse uiteindelijk toch heeft gereageerd.

Misschien kun je (als test) een bericht sturen via de Groupmail om iedereen te informeren dat er e-mail problemen zijn geweest? Dan heb je in elk geval tijdig een goed beeld of alles weer werkt.
Bedankt voor de tip. Was ik ook al van plan.
Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden

Reageer