beantwoord

Mail komt als 'plain text' aan in plaats van HTML op Telfort e-mailadres

  • 18 oktober 2019
  • 14 reacties
  • 401 keer bekeken

Reputatie 1

Mijn werkadres levert de mail af met “Plain text” format aan het telfort adres, terwijl dit “HTML” moet zijn.

(De afbeeldingen en opmaak van mijn werkadres zijn alleen te zien in “HTML” format. In een Plain text format worden alle mails in een Windows.dat bestand gezet. Dit is ongeveer hetzelfde als een .zip bestand binnen windows. Dat gebeurt dus nu.).

In de office365 logs is te zien dat het mailtje wel als HTML aangeboden wordt aan de telfort mailserver.

Ook als er gemaild wordt van mijn werkadres naar een niet-telfort mailadres, komt deze mail wel als HTML format binnen.

rara hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 16 november 2019, 17:23

Hoi @Joek, dankjewel voor het versturen van de test! Ik heb terugkoppeling ontvangen van een van de specialisten en deel dit graag met je:

 De e-mail komt in de mailbox van de specialisten aan zoals je het wilt hebben/verwacht: in HTML en met een Word attachment. De e-mail komt dus in de juiste opmaak aan.

Dat je in je eigen mailbox de e-mail ontvangt in plain text met een winmail.dat bijlage, wordt veroorzaakt door het e-mailprogramma dat je gebruikt. Je kan dit testen door onder je Telfort mailbox een extra e-mailadres (alias) aan te maken, en dezelfde e-mail daarheen te sturen. Als je de mail dan naar het nieuwe Telfort e-mailadres stuurt, zal deze binnen komen zoals je het verwacht: in HTML met de Word bijlage.

Zij hebben me deze en deze links ook meegegeven en verwachten dat je met behulp van die pagina's het probleem voor je bestaande e-mailadres kan oplossen.

Ik hoor graag of het is gelukt en laat het ook gerust weten als je vragen hebt!

Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 1

Goedemorgen Alexandra, oplossing via https://www.lifewire.com/prevent-sending-winmail-dat-attachments-1173717

Alles ok nu :grinning:

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @Joek, dankjewel voor het doen van al deze tests en het delen van de uitkomst hiervan. Het gaat dus echt specifiek mis met HTML format e-mails die van je werk e-mailadres naar jouw Telfort e-mailadres gaan. Nu we dit helemaal helder hebben, heb ik dit voorgelegd aan een specialist met de vraag hoe we dit kunnen oplossen. Zo gauw ik nieuws heb, laat ik het je weten!

Reputatie 1

Beste Allen,

De mail wordt gestuurd van mijn werkmail (Outlook Client) naar de Telfort webmail (mps.telfort.nl).

In de telfort webmail staan geen instellingen voor het weergeven van ontvangen mails in Plain Text, behalve de optie: "Verstuur berichten als HTML”. Deze optie heeft ook geen effect op het probleem.

Waar staat in de Telfort webmail de optie voor ‘ontvangen mails’ (in outlook zou deze optie ‘lezen’ heten)
 

Reputatie 8
Badge +10

Hi @Joek, ik heb terugkoppeling gekregen van de specialisten en zij vragen om een test uit te voeren door een mail naar ze te sturen. Ik stuur je de details toe in een privébericht.

Reputatie 8
Badge +16

Ik ben geen e-mail expert… maar volgens mij is het de e-mail client die bepaalt of een e-mail in html-opmaak of plaintext wordt weergegeven. De hamvraag is dus: welke e-mail client gebruik je en hoe is deze ingesteld?

Reputatie 1

Beste Alexandra, dank voor jouw opmerkingen/vragen. 

Hierbij verduidelijking:

  1. een mail (plus bijlage) verstuurd van mijn werk pc met mijn werkmail (outlook client) naar de telfort webmail wordt zowel op mijn werk pc als op een andere pc in  “Plain text” format afgeleverd
  2. een mail (plus bijlage) verstuurd  van mijn werk pc met mijn werkmail (outlook client) naar een andere pc met outlook client (dus niet werk pc) wordt in HTML format afgeleverd
  3. een mail (plus bijlage) verstuurd van een andere pc met outlook client  (dus niet mijn werk pc) naar de telfort webmail wordt op mijn werk pc in HTML format afgeleverd
Reputatie 3
Badge +1

volgens mij is het de e-mail client die bepaalt of een e-mail in html-opmaak of plaintext wordt weergegeven.

 

Dat is snel te bekijken, door de mail via webmail te bekijken.

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @Joek, de link voor webmail die je noemt zegt me zo niets, maak je gebruik van Webmail via deze pagina? Zo niet, wil je het eens proberen door daar in te loggen?

HTML hoort in Webmail geen probleem te zijn. Via welke browser log je in? Maakt het verschil als je inlogt op Webmail via een andere browser (bijvoorbeeld Google Chrome of Firefox)? Gaat het met mails waarin HTML opmaak wordt gebruikt van andere afzenders wel goed?

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @Joek, dankjewel voor het versturen van de test! Ik heb terugkoppeling ontvangen van een van de specialisten en deel dit graag met je:

 De e-mail komt in de mailbox van de specialisten aan zoals je het wilt hebben/verwacht: in HTML en met een Word attachment. De e-mail komt dus in de juiste opmaak aan.

Dat je in je eigen mailbox de e-mail ontvangt in plain text met een winmail.dat bijlage, wordt veroorzaakt door het e-mailprogramma dat je gebruikt. Je kan dit testen door onder je Telfort mailbox een extra e-mailadres (alias) aan te maken, en dezelfde e-mail daarheen te sturen. Als je de mail dan naar het nieuwe Telfort e-mailadres stuurt, zal deze binnen komen zoals je het verwacht: in HTML met de Word bijlage.

Zij hebben me deze en deze links ook meegegeven en verwachten dat je met behulp van die pagina's het probleem voor je bestaande e-mailadres kan oplossen.

Ik hoor graag of het is gelukt en laat het ook gerust weten als je vragen hebt!

volgens mij is het de e-mail client die bepaalt of een e-mail in html-opmaak of plaintext wordt weergegeven.

 

Dat is snel te bekijken, door de mail via webmail te bekijken.


Zie bijgaande afbeelding, waarbij je een vinkje moet zetten ‘alle berichten als tekst zonder opmaak weergeven’, misschien staat er in het betreffende programma dat vinkje aan.:

 

Reputatie 1

Beste Alexandra,

Nav jouw bovenstaande vragen:

  1. Ik log in op https://webmail.telfort.nl. Ja dus
  2. via Google Chrome. Ook via Edge geprobeerd. Echter zelfde probleem.
  3. De mails waarin HTML opmaak wordt gebruikt van andere afzenders gaat wel goed. Ook als dezelfde mail naar andere partijen wordt gestuurd werkt deze gewoon.

    Alleen bij de Telfort webmail werkt deze niet.  

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @Joek, welkom op het Telfort forum.

Je hebt last van een gek probleem met de format van e-mail, als je ze naar je Telfort e-mailadres stuurt/daar ontvangt, begrijp ik. Ik zie dat je al een paar tips van onze behulpzame forumgebruikers gekregen hebt, dat is fijn :slight_smile: Laat je ons weten wat je hebt geprobeerd en wat het effect ervan was?

Reputatie 8
Badge +10

Hi @Joek, dankjewel, dan is dat duidelijk. De link is goed en verschillende browsers maakt dus geen verschil. Maakt het nog verschil als je Webmail opent vanaf een ander apparaat? Hoe gaat het bij mails van andere afzenders met HTML opmaak die je zelf ontvangt? Nieuwsbrieven die je ontvangt bijvoorbeeld, worden die wel juist weergegeven?

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @Joek, super, fijn om te horen! :smiley: Je weet ons te vinden op het forum, als we iets voor je kunnen doen.

Reageer