beantwoord

Mail geweigerd door provider van ontvanger


Reputatie 1
Beste mensen
Weet iemand wat het onderstaande te beteken heeft, erg vervelend want het is een mail naar een van mijn beste vrienden
Ik denk dat dit komt omdat ik in een email naar een hotmail.com-adres een link naar een website meegestuurd heb en nu daar op de zwarte lijst sta met mijn email adres.
Wat nu te doen?
Groeten Jan Willem

code:
This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

leonvaniersel@hotmail.com
host hotmail-com.olc.protection.outlook.com [104.47.42.33]
SMTP error from remote mail server after pipelined MAIL FROM: SIZE=2271:
550 5.7.1 Unfortunately, messages from [213.197.30.125] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [BY2NAM03FT015.eop-NAM03.prod.protection.outlook.com]


code:
Reporting-MTA: dns; smtp-2.concepts.nl

Action: failed
Final-Recipient: rfc822;leonvaniersel@hotmail.com
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; hotmail-com.olc.protection.outlook.com
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [213.197.30.125] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [BY2NAM03FT015.eop-NAM03.prod.protection.outlook.com]
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 20 december 2018, 11:44

Hoi Jan Willem, tijd voor een update 🙂 Ik heb reactie van de specialisten gekregen!

Zij hebben onderzoek gedaan, en zien dat de laatste meldingen van 12 december zijn. Zij geven daarom aan dat het nu goed lijkt te gaan, dus mijn vraag aan jou is: Klopt dat? Lukt het nu wel je vriend een mail te sturen? Zo niet, laat het me dan ook vooral weten. Dan koppel ik dit aan hen terug en zullen zij het verder onderzoeken.

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hoe verstuur je je email? Dus met wat voor account en via welke e-mail server?
Reputatie 1
Ik werk met Thunderbird en als server pop3.telfortglasvezel.nl
Reputatie 5
Badge +7
Goedemorgen Jan Willem, wat een rare melding, en niet fijn dat je een van je beste vrienden nu niet kan mailen! Goed dat je bij ons op het forum aanklopt, ik help je graag op weg 🙂

Ik begrijp dat je een mail met een link naar een website naar hem hebt gemaild. Krijg je sinds dien deze foutmelding terug? Ook als je nu een 'simpel' mailtje met alleen tekst naar hem stuurt? En gaat mailen naar anderen wel goed? Ik ga intussen alvast op onderzoek uit, of ik meer kan vinden over deze foutmelding. Zo gauw ik nieuws heb, laat ik het je weten.
Reputatie 8
Badge +16
Jan Willem8 schreef:

Ik werk met Thunderbird en als server pop3.telfortglasvezel.nl



Maar welke mail-server gebruik je uitgaand? Pop3 heeft betrekking op de inkomende mail. Maar je vraag gaat over mail die je verstuurt.
Reputatie 1
ik verstuur met smtp.telfortglasvezel.nl
vesturen doe ik onder hoofdadres janwillem@telfortglasvezel( hierna TG), alwaar ik ook aliassen heb.
De eerste mail verzonden zonder internet-link doet het nog wel, zo gauw ik met een link verstuur wordt het eerst volgende mailje gewijgerd.Denk ik
Dan gebruik ik een alias onder het zelde hoofdaccount janwillem@TG, bv opreis22@TG
Die doet het dan een keer en daarna word Ik als afzender wordt geblokkeerd
code:
Het vreemde is dat dit alleen gebeurt bij dit ene email-adres leonvaniersel@hotmail.com


Als ik met het account van mijn vrouw verstuur, ook met smtp.telfortglasvezel.nl, naar de zelfde ontvanger gaat het wel goed.
O ja, mijn Thunderbird email draait onder Ubuntu/Linux maar of dat er iets mee te maken heeft.
Reputatie 5
Badge +7
Hi Jan Willem, dankjewel voor de extra informatie! Ik had al een advies gekregen over het gebruiken van de Telfort smtp server, maar dat gaat helaas niet op met een telfortglasvezel e-mailadres. Ik heb de vraag nu doorgespeeld naar een ander team met specialisten voor verder onderzoek. Zo gauw ik iets van ze hoor of een oplossing voor je heb, laat ik het je weten!
Reputatie 5
Badge +7
Hoi Jan Willem, tijd voor een update 🙂 Ik heb reactie van de specialisten gekregen!

Zij hebben onderzoek gedaan, en zien dat de laatste meldingen van 12 december zijn. Zij geven daarom aan dat het nu goed lijkt te gaan, dus mijn vraag aan jou is: Klopt dat? Lukt het nu wel je vriend een mail te sturen? Zo niet, laat het me dan ook vooral weten. Dan koppel ik dit aan hen terug en zullen zij het verder onderzoeken.
Reputatie 5
Badge +7
Hi Jan Willem, ik hoop dat het feit dat ik nog geen nieuw berichtje van je heb gezien, een goed teken is! Laat het anders vooral weten, dan ga ik er achter aan. Ik wens je fijne feestdagen toe.
Reputatie 1
Op 30 december nog een keer met de ontvanger van de mail overlegd, het probleem is nu opgelost.
Dank
Reputatie 5
Badge +7
Fijn dat het opgelost is, dankjewel dat je ons dit laat weten 🙂 Je weet ons te vinden mochten we iets voor je kunnen doen.

Reageer