beantwoord

Mail forward via Antagonist

  • 8 juni 2016
  • 10 reacties
  • 476 keer bekeken

Reputatie 1
Beste forumleden,

Sinds kort heb ik een eigen domeinnaam bij Antagonist: www.mijnnaam.nl en e-mail adres: webmaster@mijnnaam.nl.
Nu wil ik deze mail forwarden naar mijn Telfort mail.
Dit kan ik instellen in het menu van Antagonist: webmaster@mijnnaam.nl -> webmaster@telfort.nl
Dit wordt echter door de server van Telfort (KPN) niet geaccepteerd.
Als ik het via Gmail probeer werkt het goed (webmaster@mijnnaam.nl -> webmaster@gmail.com).

Iemand enig idee of dit op te lossen is zodat de mail netjes geforward wordt naar mijn Telfort mail?

Dank... dank... dank. 😃
icon

Beste antwoord door D. Quichotte 8 juni 2016, 19:32

Het blijkt goed the werken als de mail wordt geforward naar een Telfort maar account maar niet te werken als de mail wordt doorgestuurd naar een alias (dus bijv. alias@telfort.nl).

Zie onderstaande foutmelding.

The mail system

(expanded from ): host
telfortmailin.kpnxchange.com[000.00.0.00] said: 550 5.1.0 Recipient
rejected. (in reply to RCPT TO command)

Final-Recipient: rfc822; alias@telfort.nl
Original-Recipient: rfc822;naam@mijndomein.nl
Action: failed
Status: 5.1.0
Remote-MTA: dns; telfortmailin.kpnxchange.com
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.1.0 Recipient rejected.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Het kan zijn dat jouw domein nog niet bekend is op alle DNS servers. Wellicht even een paar dagen wachten en dan opnieuw proberen.
Reputatie 1
Het kan zijn dat jouw domein nog niet bekend is op alle DNS servers. Wellicht even een paar dagen wachten en dan opnieuw proberen.
Tuut-tuut dat is snel :)
Bedankt voor je reactie.
Mocht dit het probleem oplossen dan zal ik dat hier meedelen.

Kan het dan overigens wel gewoon zijn dat de DNS servers van Gmail dit wel snel 'oppakken'?
Reputatie 8
Badge +17
Hmm, DNS heeft hier weinig mee te maken, vrees ik. (kan je bijvoorbeeld hier checken: https://cachecheck.opendns.com/?d= )

heb jij de mailadressen "webmaster@gmail.com" en "webmaster@telfort.nl"?

of zijn dit fake namen en dus eigenlijk zoiets: "jan.jansen@gmail.com" en "jan.jansen@telfort.nl"?

want dit zou gewoon moeten werken...
Reputatie 1
Hmm, DNS heeft hier weinig mee te maken, vrees ik. (kan je bijvoorbeeld hier checken: https://cachecheck.opendns.com/?d= )

heb jij de mailadressen "webmaster@gmail.com" en "webmaster@telfort.nl"?

of zijn dit fake namen en dus eigenlijk zoiets: "jan.jansen@gmail.com" en "jan.jansen@telfort.nl"?

want dit zou gewoon moeten werken...

Beste Kees-Jan,
Jij ook bedankt voor de snelle reactie.
Zijn idd. fake namen (maar de 'echte' adressen bestaan / zijn aangemaakt).

Waar ik zelf aan zit de denken is dat mailservers van Telfort / KPN sommige domeinnamen weigeren om spam te voorkomen.
Mogelijk zou een medewerker van Telfort dit kunnen bevestigen / ontkrachten.
Dit zou namelijk wel kunnen verklaren waarom het bij het Gmail adres wel werkt.

Een tweede reden die ik vanavond wil uitsluiten zou kunnen zijn dat ik verwijs naar een alias i.p.v. een mail adres.
Wat ik doe is dus:
webmaster@mijnnaam.nl -> alias-van-webmaster@telfort.nl die op zijn beurt weer 'wijst' naar: webmaster@telfort.nl.
Reputatie 8
Badge +17
dit kan je testen:

type:
telnet telfortmailin.kpnxchange.com 25
mail from: jouw.mailadres@jouwdomein.nl
rcpt to: jouwmail.alias@telfort.nl
data
blalalalalala

.

die laatste daarmee verstuur je je testmail en is dus belangrijk

wat voor melding(en) krijg je dan?
Reputatie 8
Badge +17
het kan nog zijn dat antagonist een SPF, DMARC of DKIM record heeft ingesteld op jouw domein, maar dat verwacht ik niet.

dan kan je navragen, natuurlijk
Reputatie 1
Het blijkt goed the werken als de mail wordt geforward naar een Telfort maar account maar niet te werken als de mail wordt doorgestuurd naar een alias (dus bijv. alias@telfort.nl).

Zie onderstaande foutmelding.

The mail system

(expanded from ): host
telfortmailin.kpnxchange.com[000.00.0.00] said: 550 5.1.0 Recipient
rejected. (in reply to RCPT TO command)

Final-Recipient: rfc822; alias@telfort.nl
Original-Recipient: rfc822;naam@mijndomein.nl
Action: failed
Status: 5.1.0
Remote-MTA: dns; telfortmailin.kpnxchange.com
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.1.0 Recipient rejected.
Reputatie 1
Kan ik ergens een vinkje plaatsen 'opgelost'? :?
Reputatie 8
Badge +17
Je kan volgens mij ergens een "beste antwoord" geven...
Reputatie 8
Badge +2
Hoi D. Quichotte,

Goed om te horen dat het nu verholpen is. Ik heb je reactie als antwoord gemarkeerd, ik ben de moeilijkste niet. :)

Mocht je nog een vraag hebben, wil je deze dan stellen in een nieuw topic?

Dit topic gaat bij dezen op slot.