beantwoord

mail doorsturen vanaf PC werkt niet :(

  • 17 november 2017
  • 8 reacties
  • 242 keer bekeken

Hi,

Ik probeer een thuismail handmatig door te sturen naar een ander email adres (b.v. m'n werk, of gmail)
Als ik doorsturen doe, komt de mail nooit aan
Als ik een reply doe van de mail maar dan het ontvangersadres verander in dat van m'n werk of gmail komt de mail wél aan
Als ik vanuit webmail.telfort.nl dezelfde mail doorstuur gaat het wel goed
Ik krijg geen foutmeldingen van m'n mailclient.
Heb zowel met windows mail als met thunderbird getest, zelfde resultaat.
Heb ook m'n anti-virus en anti-spam producten een keer verwijderd en toen getest, werkte ook niet :(

Het lijkt wel alsof iets aan de Telfort kant de mail richting Groot Zwart Gat stuurt

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door jimny 17 november 2017, 12:38

Probeer eens een mail naar je eigen mail adres te verzenden op dezelfde pc

Neem onderstaande linkjes ook even door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/email-versturen-of-ontvangen-lukt-niet.htm

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/algemene-emailinstellingen-smtp-imap-pop.htm
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Probeer eens een mail naar je eigen mail adres te verzenden op dezelfde pc

Neem onderstaande linkjes ook even door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/email-versturen-of-ontvangen-lukt-niet.htm

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/algemene-emailinstellingen-smtp-imap-pop.htm
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Aardbei, wat rot dat het niet lukt. Is dit iets wat sinds kort niet meer lukt, of had je voorheen ook problemen hiermee? Via de linkjes die jimny stuurt lees je wat je kunt doen als het verzenden of ontvangen niet lukt. Kun je daar bruikbare tips uit halen? Ik hoor het graag!
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Aardbei, ik hoop dat geen bericht goed bericht is in dit geval 🙂. Als er nog wel iets is, laat het gerust weten.
dat is wel weer gaan werken ja...

spelen jullie deze dagen met de anti-spam instellingen???

ik vraag het, omdat als er nu mensen mail beantwoorden die ik ze stuurde "Diagnostic-Code: smtp; 550 5.0.0 Mail rejected." krijgen (dus net andersom van het eerdere gedoe)

dit gebeurt dus ook als ik mail naar m'n eigen gmail account stuur en beantwoord
als ik een nieuwe mail vanaf m'n gmail account stuur gaat het wél goed

het interesseert me geen ... spam en/of virus spul binnen te krijgen (heb zelf volgens mij nooit het antispam filter geactiveerd ook, maar zie wel in de webmail dat er mails in de spam-bak verdwijnen ondanks dat het op "markeren staat"), dat handel ik hier intern wel af, waar ik een bloedhekel aan heb is een onbetrouwbare mailvoorziening, er is inmiddels al het nodige misgegaan vanwege dit gedoe
Aanvulling:

Zodra ik uit het onderwerp van de reply "Re: " verwijder, wordt de mail wel geaccepteerd

Gelukkig voegt zo ongeveer iedere meelclient bij een antwoord op een mail "Re: " toe 😞
en mail beantwoorden van binnenuit functioneert ook niet
Is 't te moeilijk?
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Aardbei, ik was een aantal dagen vrij. dat moet soms ook gebeuren in het weekend 😉. De melding "Diagnostic-Code: smtp; 550 5.0.0 Mail rejected." ken ik alleen wanneer een mailadres waar je naartoe verstuurt niet meer bestaat. Dat is in jouw geval niet gaande zoals ik het lees. Aan het spamfilter hebben we voor zover ik weet niks gewijzigd. Wil je mij een privébericht toesturen met je adresgegevens, naam van de contractant, je e-mailadres en een aantal mailadressen die de melding krijgen wanneer ze je mailen?

Reageer