Mail doorsturen (forwarden)

• 26 december 2016
  • 21 reacties
  • 1170 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb een eigen domein met diverse e-mail adressen. Nu wil ik mijn XMSNET en TELFORTGLASVEZEL mail dor laten sturen naar dit account.
Tevens kon ik in mijn XMSNET mail instellen dat sommige domeinen of e-mailadressen geblokkeerd of gelijk verwijderd werden.
Zowel bij de instellingen van de webmail als de algemene Telfort account instellingen heb ik dit niet kunnen vinden. Bij XMSNET is het wel ingesteld geweest, maar het bleek dat er al een tijdje geen mails meer waren doorgestuurd :(

Kan iemand mij hierbij verder helpen?
Dit is vooral irritant bij een mobiel device met Android, je moet dan voor elk adres een ander account maken.

21 reacties

Reputatie 8
Badge +17
even inloggen in "mijn telfort", daar kan je alle instellingen doen vwb e-mail.
Bij welk menu kan ik dat instellen?. Ik kan daar alleen extra adresse/mailboxen aanmaken/ wachtwoord veranderen/ stam instellen (3 opties).
Hallo Kees-Jan,
Zojuist nog even gekeken, maar ik kan het echt niet vinden.
Zou je mij een een printscreen willen sturen waar ik dit in kan stellen?
Reputatie 8
Badge +17

Duidelijk.

Dit is bij een nieuw adres, hoe kan ik het instellen bij bestaande e-mail adressen?
Of kan ik het adres verwijderen en weer opnieuw aanmaken of ben ik het e-mail adres dan kwijt?
Reputatie 8
Badge +17
via je webmail van telfort kan je ook instellingen doen...
Ik heb nog een link gevonden voor filters van roundcube, maar het tabblad heb ik niet:

https://easyengine.io/tutorials/mail/roundcube/mail-forwarding/
via je webmail van telfort kan je ook instellingen doen...

Hieronder een screenshot van de webmail interface. ik kan daar geen filters instellen of mail doorsturen.
Reputatie 8
Badge +17
echt, zo moeilijk is dit niet te vinden hoor...

Hallo Kees Jan,
Bedankt voor de uitleg, maar zoals je kunt zien ziet jouw web interface er anders uit als de webinterface van mij. Zie bijlage vorige post, ik heb de opties die jij aangeeft allemaal niet. Hoe graag ik dat ook wil.
Ik heb telfort glasvezel, misschien heeft het daar mee te maken?
Reputatie 8
Badge +17
ga eens naar: https://www.telfort.nl/algemeen/webmail.htm

of https://webmail.telfort.nl/mail/main
Reputatie 8
Badge +19
De webmail-interface van glasvezel is wezenlijk anders dan die van xDSL, en heeft ook minder mogelijkheden...
Dat is raar telfort webmail is inderdaad anders als tefortglasvezel webmail! Bij glasvezel kan je bijna niks instellen.
Wel raar als je bij 1 provider zit.
Is dit een fout of dit met opzet gedaan?
Reputatie 8
Badge +19
De oude glasvezel-orderstraat is technisch gezien anders dan de nieuwe glasvezel-orderstraat en al helemaal totaal anders dan ADSL/VDSL.
Deze brakke webmail komt uit de 'erfenis' van de oude providers zoals XMS, Concepts ICT etc...
De oude glasvezel-orderstraat zal op termijn uitgefaseerd worden waardoor het oude spul vanzelf verdwijnt.
In de tussentijd zal Telfort hier niet veel meer in investeren.
Reputatie 8
Badge +17
Ah, de oude provider logo's zijn dus vervangen voor het Telfort logo (rebranded).

leuk die "ouwe troep", maar zo kom je inderdaad niet verder...
Erg jammer, glasvezel zou een verbetering zijn. Maar in webmail is het een paar stappen terug.
Reputatie 8
Badge +19
Erg jammer, glasvezel zou een verbetering zijn. Maar in webmail is het een paar stappen terug.
Je zou kunnen overstappen naar het nieuwe glasvezelabonnement maar ik zou dan eerst even navragen of de webmail daar wel wat moderner is...
Daarnaast ben je ook de COAX-verbinding kwijt (analoog en DVB-C)...
Ik ben juist 2 maanden geleden overgestapt naar het nieuwe glasvezel abonnement. DVB-C heb ik nog wel als het goed is. Alleen het analoge signaal vervalt(DVB-C is digitaal).
Reputatie 8
Badge +19
Oke, dan blijkt daar dus al uit dat de webmail van het nieuwe glasvezelabonnement ook niet voldoet...
Reputatie 8
Badge +17
"ouwe troep" 🆒 😛
In ieder geval bedankt voor het meedenken

Reageer