beantwoord

Mail binnen halen via POP wil niet meer bij Speedlinq mail

• 24 november 2018
  • 14 reacties
  • 1146 keer bekeken

Reputatie 1
Mijn Speedlinq mail account kan sinds donderdag 22-11-2018 géén mail meer binnen halen ; de pop3 server kan niet worden gevonden en Outlook rapporteert fout code 0x80042108 er kan geen verbinding worden gemaakt met de pop3 server ; neem contact op met provider .

Donderdag en vrijdag geen contact kunnen maken met telfort hierover zelfs de chatfunctie kwam keer op keer na invullen van alle gegevens met de melding dat er geen medewerkers beschikbaar waren.

Graag en vlotte oplossing van dit probleem !

Richard

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door RS2000 24 november 2018, 12:21

Ik ben ergens op dit forum tegengekomen dat het ook zou moeten werken via de telfort mailservers, hier staan de instellingen: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/algemene-e-mailinstellingen-smtp-imap-pop.htm

Ik neem aan dat je bij gebruikersnaam dan je speedlinq emailadres moet invullen en bij wachtwoord het wachtwoord wat daarbij hoort.
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 3
Badge
Ik ben ergens op dit forum tegengekomen dat het ook zou moeten werken via de telfort mailservers, hier staan de instellingen: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/algemene-e-mailinstellingen-smtp-imap-pop.htm

Ik neem aan dat je bij gebruikersnaam dan je speedlinq emailadres moet invullen en bij wachtwoord het wachtwoord wat daarbij hoort.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi sp855958, welkom op het Forum. Ik begrijp dat zo ineens geen mail meer kan ontvangen. Dat is erg jammer. Je krijgt geen verbinding meer met de POP server. Je hebt alle instellingen nagelopen? Werkt dat? Want het gaat alleen via Outlook mis toch? Want op de website van Outlook heb ik ook nog een aantal tips gevonden die je kan langslopen. We zijn benieuwd.
Reputatie 1
Ik heb 25-11-2108 een uitgebreid privé bericht aan moderator Bart verzonden en hoop dat hij een spoedig een oplossing voor dit probleem heeft. Met de volgende strekking ;

Het probleem is niet uitsluitend in Outlook ; ook op mijn I-Phone of I-pad kan ik de pop3 server niet meer bereiken en geen mail binnenhalen van mijn oude speedlinq account ; info@xxxxxxxxxx.speedlinq.nl

De server voor inkomende mail in dit account is altijd geweest : mail.xxxxxxxxxxx.speedlinq.nl
Mogelijk ligt hier de oorzaak van het probleem ?

Ik werk nu noodgedwongen op andere accounts zoals mijn xxxxxxxxxxx@telfort.nl en kijk op de webmail voor de ingekomen mails van mijn speedlinq account omdat juist hierop veel mails binnenkomen.

Instellingen van mailaccounts op alle apparaten zijn nagelopen en zijn verder ongewijzigd sinds de overgang van speedlinq naar telfort en hebben tot 22 -11-2018 november prima gefunctioneerd.
Ik ben ook oud speedlinq gebruiker en heb exact hetzelfde probleem sinds afgelopen donderdag 22-11-2018, foutmelding in Outlook: geen verbinding met server voor inkomende email (POP3). Ook op mobiel geen ontvangen mails. Vanmorgen na lang wachten klantenservice geraadpleegd, maar Ria heeft mij niet verder kunnen helpen. Ca. anderhalf jaar geleden vergelijkbaar probleem, met oud speedlinq en Tiscali gebruikers, toen zowel met in- als uitgaande emails, vakkundig verholpen door 2e-lijns klantenservice medewerker die op afstand mijn instellingen heeft aangepast. Hopelijk komt er snel een oplossing.
Reputatie 1
Na 5 dagen zoeken en testen en tevergeefs Telfort benaderen heb ik zelf de oplossing gevonden.

Het is een simpele voor de hand liggende oplossing voor het probleem dat kennelijk is veroorzaakt doordat Telfort omstreeks 22-11-2018 de inkomende mail pop3 server adressen van de voormalige speedlinq mail adressen heeft gewijzigd ; verder zal Telfort daar uitsluitsel over moeten geven .

Maar wanneer je de oude speedlinq pop3 server welke begon met info@naam@speedlinq.nl uit het account verwijderd en daarna de gewone telfort pop3 server ; pop3.telfort.nl erin zet werkt alles weer normaal .

Maar,waarom heeft Telfort ons dat niet vooraf bericht en waarom horen wij tot nu toe helemaal niks van Telfort? Erg jammer hoor!
Na 5 dagen zoeken en testen en tevergeefs Telfort benaderen heb ik zelf de oplossing gevonden.

Het is een simpele voor de hand liggende oplossing voor het probleem dat kennelijk is veroorzaakt doordat Telfort omstreeks 22-11-2018 de inkomende mail pop3 server adressen van de voormalige speedlinq mail adressen heeft gewijzigd ; verder zal Telfort daar uitsluitsel over moeten geven .

Maar wanneer je de oude speedlinq pop3 server welke begon met info@naam@speedlinq.nl uit het account verwijderd en daarna de gewone telfort pop3 server ; pop3.telfort.nl erin zet werkt alles weer normaal .

Maar,waarom heeft Telfort ons dat niet vooraf bericht en waarom horen wij tot nu toe helemaal niks van Telfort? Erg jammer hoor!

Dank je wel sp8555958...Hij doet het weer!!
Reputatie 8
Badge +10

Als dat inderdaad het geval is dan zou dat wel érg slordig zijn van Telfort... 🙄
Reputatie 3
Badge

Dus je hebt nu zelf uitgevonden wat ik je 3 dagen geleden al antwoorde, misschien voortaan eerst de antwoorden van anderen eens lezen?
Bedankt sp855958, mijn pc werkt weer dankzij jouw tip. Alleen op mij mobiel en tablet gebeurt nog niets, moet ik daar (waar) ook iets veranderen???
Na chat met klantenservice ook op mobiel en tablet de pop3 als aangegeven door sp855958 doorgevoerd en alles werkt weer zoals voor de crash
Reputatie 8
Badge +11
Goed om te lezen dat alles weer werkt, heel erg fijn. Mochten er zo nog weer vragen zijn, dan horen wij dat graag.
Reputatie 8
Badge +10
Na chat met klantenservice ook op mobiel en tablet de pop3 als aangegeven door sp855958 doorgevoerd en alles werkt weer zoals voor de crash
Crash... welke crash..?
Telfort heeft voor oud-Speedlinq gebruikers blijkbaar onaangekondigd een wijziging doorgevoerd in het mailsysteem zonder deze gebruikers daarvan op de hoogte te stellen.
Als er al sprake is van een crash dan is dat in het hoofd van een systeembeheerder geweest... 😆
Ook ik had vanaf donderdag 22 nov. geen inkomende email meer, vrijdag 23 nov. contact opgenomen met Telfort klantenservice, waar ik als antwoord kreeg dat zij niet kunnen helpen met Outlook. Ik kreeg van de klantenservice een telefoonnummer van de Outlook klantenservice, dat ik hier niet zal vermelden, omdat het een telefoon nummer bleek dat werd doorgeleid naar een oplichter 😫
Om een lang verhaal kort te maken: bankpassen geblokkeerd, via politie melding bij de fraudehelpdesk.nl gedaan, het bleek om een bekende oplichterstruc te gaan. Gelukkig dankzij adequaat handelen van de bank, ben ik niet gedupeerd. Het had zomaar anders kunnen lopen!
Nog twee maal heb ik telefonisch contact met Telfort gehad, maar een oplossing voor mijn Outlook kwam niet, het werd doorgegeven aan de 2e lijn en die zouden dan met een oplossing moeten komen.

Nu dus zelf gaan kijken op het forum of er méér meldingen van oud speedlinq gebruikers op staan en gelukkig hier terecht gekomen.
Ik heb inmiddels de pop3 server aangepast, zoals boven staat aangegeven, en zowaar alles werkt weer. Ik ben blij en dank alle medegebruikers, voortaan weet ik waar ik ga zoeken. 😜
Reputatie 8
Badge +11
Wat een flink verhaal zeg. Gelukkig was je er op tijd bij en was je de oplichters te slim af. Daar ben ik wel heel erg blij om

Dat allemaal omdat er een aanpassing in de servers is gedaan. Hiervoor heb je contact gehad alleen daarbij was je niet geholpen. Je was inderdaad niet de enige en met hulp van het forum heb je het probleem op kunnen lossen en werkt alles weer. Helemaal super. 🙂

Reageer