beantwoord

Kan Telfort mail account niet in outlook toevoegen (MS Office 365)

• 8 april 2020
  • 15 reacties
  • 342 keer bekeken

Reputatie 1

Beste Forum,

Graag jullie hulp om mijn telfort mail in outlook (MS Office 365) op de laptop gelezen te krijgen. Ik krijg de melding “Er is iets misgegaan”.

Hieronder de de stappen die ik heb gedaan.

Wat te doen?

Hartelijke groet,

Gerwin Meijer

De volgende instellingen van de telfort site gehaald:

In outlook de volgende stappen uitgevoerd:

Admin: e-mailadres verborgen in alle afbeeldingen

icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 12 april 2020, 15:10

Zet inkomend ook versleutelde verbinding vereist (SSL/TLS) aan

Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +16

Even een verkorte route om je mail instellingen opnieuw in te stellen:

Klik op start en tik het woord mail, normaal gesproken krijg je dan alle soorten opties met mail, kies hier voor Mail (Microsoft Outlook) Nu zit je rechtstreeks in de instellingen waar je nogmaals kan proberen om de instellingen juist neer te zetten. Overigens heb ik de poorten op 110 en 25 staan.

Reputatie 2

Vink het vakje SSL/TLS eens aan.

Reputatie 1

Even een verkorte route om je mail instellingen opnieuw in te stellen:

Klik op start en tik het woord mail, normaal gesproken krijg je dan alle soorten opties met mail, kies hier voor Mail (Microsoft Outlook) Nu zit je rechtstreeks in de instellingen waar je nogmaals kan proberen om de instellingen juist neer te zetten. Overigens heb ik de poorten op 110 en 25 staan.

Beste Tuut-Tuut :)

1. ik heb de poorten 110 en 25 geprobeerd. Helaas hetzelfde issue
  2. Ipv POP zeg je moet ik Mail (Microsoft Outlook) selecteren? Is dat wat je bedoeld?

Ik krijg dan het volgende (ik hoef de servers en poorten niet op te geven ...). Ik denk dat ik je hier nog niet geod begrijp/

Hoor weer graag van je.

Reputatie 1

Vink het vakje SSL/TLS eens aan.

Beste JanBar, helees hetzelfde issue nog steeds..

Reputatie 8
Badge +16

...

Nee, begin bij de start knop van Windows Links onder op je PC.

Dus druk op start, en tik zonder verder iets aan te klikken het woord Mail...

In de lijst die nu verschijnt kies je vervolgens voor Mail (Microsoft Outlook),

In het E-mailconfiguratie scherm kan je handmatig alle instellingen nalopen via de knop E-mailaccounts - Jouw Account markeren - en kiezen voor - wijzigen.

Reputatie 1

...

Nee, begin bij de start knop van Windows Links onder op je PC.

Dus druk op start, en tik zonder verder iets aan te klikken het woord Mail...

In de lijst die nu verschijnt kies je vervolgens voor Mail (Microsoft Outlook),

In het E-mailconfiguratie scherm kan je handmatig alle instellingen nalopen via de knop E-mailaccounts - Jouw Account markeren - en kiezen voor - wijzigen.

Bedankt voor voor je reactie!

Ik heb op START gedrukt en zonder verder iets aan te klikken het woord Mail ingetikt. Ik krijg dan:

Als ik “E-mailaccounts toevoegen, verwijderen of beheren” selecteer en dan “een account toevoegen” krijg ik onderstaande:

Wat te doen?

Wederom alvast bedankt voor je reactie!

Admin: e-mailadres verborgen in afbeelding

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Gerwin Meijer, welkom bij ons op het forum. Ik heb je berichten een beetje bewerkt, zodat jouw e-mailadres niet meer zichtbaar is in de afbeeldingen. Voor je privacy is dat wel zo prettig :slight_smile:

De foutmelding 'Er is iets misgegaan’ die je krijgt is niet heel concreet, wat er precies misgaat is niet duidelijk. Ik wil daarom 2 dingen proberen.

Als je probeert in te loggen op de Webmail, gaat dat wel goed? Als dat wel lukt weten we dat het niet aan de gebruikersnaam en wachtwoord combinatie ligt.

Volgens je screenshots heb je de POP3 instellingen gebruikt, zou je daar de IMAP server (imap.telfort.nl met poort 993) eens kunnen proberen en kijken hoe het daarmee gaat?

Ik hoor het graag van je.

Reputatie 1

Beste Jasper, bedankt voor het onzichtbaar maken van het mail-adres! Inloggen in webmail gaat gelukkig wel goed. Ik heb ook de IMAP server geprobeerd met de volgende instellingen:

Ik krijg weer dezelfde foutmelding.

Is er nog iets anders wat ik kan proberen?

Reputatie 8
Badge +16

@Gerwin Meijer 

Start Outlook eens gewoon op.

Ga links bovenin naar bestand.

Nu zou je als het goed is bij accountinstellingen moeten zijn.

In het middenscherm zou je nu je mail account moeten zien staan met daaronder de knop accountinstellingen, kies deze, en in het vervolgscherm wederom accountinstellingen, je zou nu dit scherm moeten hebben.

Kom je met bovenstaande stappen niet op dit punt, maak dan even wat screenprints waar je mogelijk afwijkt van mijn uitleg.

In dit scherm kan je met de knop wijzigen je accountinstellingen controleren en zo nodig aanpassen.

Wat ik anders heb staan is het vinkje bij versleutelingsmethode uitgaande mail,

deze moet op STARTTLS staan.

Reputatie 1

Beste Tuut-Tuut, bedankt weer voor je reactie! Helaas had het geen effect. Ik heb het volgende gevuld:

Reputatie 8
Badge +16

Zet inkomend ook versleutelde verbinding vereist (SSL/TLS) aan

Reputatie 1

Beste Tuut-Tuut,

Bingo! Het werkt!!

Zeer bedankt voor al je tips de afgelopen dagen om mijn probleem opgelost te krijgen.

Reputatie 8
Badge +11

@Gerwin Meijer Aangezien Jasper een paar dagen vrij heeft, reageer ik in jouw topic. Wat fijn om te lezen dat je dankzij de hulp van @Tuut-Tuut de oplossing gevonden hebt :slight_smile:

Je weet ons te vinden hier op het forum, als we iets voor je kunnen doen.

Reputatie 2

Alexandra,
Het lijkt mij wel verstandig dat Telfort iets doet met deze informatie. De door Telfort geadviseerde instellingen kloppen niet. Zie de 1e post van Gerwin. TLS moet dus wel worden gebruikt.

Reputatie 8
Badge +11

@JanBar Dat ben ik met je eens. Ik neem dit mee, dankjewel voor de tip :slight_smile:

Reageer