beantwoord

Kan niet meer bij Telfort e-mail komen

• 28 juli 2020
  • 7 reacties
  • 125 keer bekeken

Reputatie 2

Ik ben nog steeds Telfort klant, maar kan nu niet meer bij mijn Telfort/email komen,

ik kom op “kpc….” terecht…. wat is hier aan de hand ?

Heb wel toegang op forum account.

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door thefug2 29 juli 2020, 23:39

Nou, ik gebruik hoofdzakelijk Gmail voor mn email, omdat destijds er nogal veel spam op mn Telfort email binnen kwam, en Gmail wat dat betreft beter werkte voor mij,

Maar laatst zocht ik dus naar wat oude email op Telfort, en probeerde dit dus op de vertrouwde manier via mn (Safari) browser, maar dat lukte dus niet meer, ik maak gebruik van de password manager die in Safari zit, die genereerd dan zelf sterke passwords, wat ik handig vind, maar dat lukt dus niet meer, en krijg ik een aanmeld procedure, (zie attachment JPG)

En als ik mijn gebruikersnaam, email adres gebruik voor vergeten password optie, wordt deze niet herkend, en ook mn 06 werkt daar niet voor want de email komt dan niet op t alternatieve gmail adres aan.

Als het nodig is wil ik ook wel een nieuw topic aanmaken, dan ga ik daar verder.

EDIT: oops, ik ben verder gegaan, dan deze melding, en zie dat dit een uitnodiging was naar de omzetting van de nieuwe email layout van Telfort? heb dit zojuist doorlopen, en het werkt weer !

Bekijk reactie

7 reacties

Ik ben nog steeds Telfort klant, maar kan nu niet meer bij mijn Telfort/email komen,

ik kom op “kpc….” terecht…. wat is hier aan de hand ?

Heb wel toegang op forum account.

Je bedoeld dat deze link niet werkt, of kom je niet in je webmail omgeving terecht zodra je wil inloggen? 

https://webmail.telfort.nl/mail/main

Ps een nieuw topic was wellicht slimmer.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @thefug2, ik heb jouw situatie niet helemaal duidelijk. Klopt het wat Galdor68 zegt? Of is het totaal iets anders? Zou je misschien iets van screenshots kunnen plaatsen van wat je ziet? ik ben wel benieuwd. 

Reputatie 2

Nou, ik gebruik hoofdzakelijk Gmail voor mn email, omdat destijds er nogal veel spam op mn Telfort email binnen kwam, en Gmail wat dat betreft beter werkte voor mij,

Maar laatst zocht ik dus naar wat oude email op Telfort, en probeerde dit dus op de vertrouwde manier via mn (Safari) browser, maar dat lukte dus niet meer, ik maak gebruik van de password manager die in Safari zit, die genereerd dan zelf sterke passwords, wat ik handig vind, maar dat lukt dus niet meer, en krijg ik een aanmeld procedure, (zie attachment JPG)

En als ik mijn gebruikersnaam, email adres gebruik voor vergeten password optie, wordt deze niet herkend, en ook mn 06 werkt daar niet voor want de email komt dan niet op t alternatieve gmail adres aan.

Als het nodig is wil ik ook wel een nieuw topic aanmaken, dan ga ik daar verder.

EDIT: oops, ik ben verder gegaan, dan deze melding, en zie dat dit een uitnodiging was naar de omzetting van de nieuwe email layout van Telfort? heb dit zojuist doorlopen, en het werkt weer !

Reputatie 8
Badge +12

Het is dus gelukt. Fijn. :)

Als er weer wat is, dan zien we je wel weer verschijnen.

Reputatie 2

Na veel gerommel lukt het dus wel, alleen de password generator in Safari (MacBook Pro) voldoet dus niet aan de eisen voor het password dat vereist is op de website.

(een vraagteken mag niet gebruikt worden,   een punt, horizontaal streepje en underscore wordt aangeraden als “tekens” dan cijfers (meerdere) kleine letters, en grote letters, dan werkt het, punt en underscore komen niet voor in de Safari genrator, helaas)

Ook had ik ik een email adres ingesteld in het verleden als alternatief adres voor doorsturen van email, (Gmail)

nu wil “de website” straks  1 adres als gebruikers naam, de optie is er al, dus ik probeer dit een email adres te laten zijn van “Telfort” maar raak dan toch weer in de knoop, het is lastig, want nu heb ik een inlog voor “Mijn Telfort” , “Forum” en “Web Mail” 3 inlogs dus…..

Ik had al een gratis email adres van Telfort (Tiscali) voordat ik internet van Telfort kreeg, omdat ik dat toen bij Tiscali had, en Tiscali toen overgenomen werd door Telfort, vandaar, zou inderdaad handig wezen als dat gestroomlijnd wordt :)

Na de overgang wordt het Telfort ID het KPN ID wat je toegang geeft tot Mijn KPN en het KPN Forum enkel webmail wijkt mogelijk af. Enige stroomlijn is er in dat opzicht wel.

Reputatie 8
Badge +12

De password generator gooide dus wat roet in het eten. Maar het lukt weer. Als je nu overigens de Pop up ziet bij het inloggen in Mijn Telfort, dan mag je die negeren. Dat is een bug. Want als je al met een e-mail inlogt, dan heb je al een Telfort ID.

Reageer