beantwoord

Kan niet inloggen webmail xmsnet

• 26 januari 2020
  • 19 reacties
  • 464 keer bekeken

Reputatie 2

Geldt deze webmail aanpassing ook voor abonnees met een oud niet Telfort account? Ik bedoel @xmsnet.nl en dergelijke. 
Het lukt me daarvan nl nieteens om via mijntelfort in webmail te komen en het getoonde hoofdmailaccount is mij onbekend. +

Admin: vraag afgesplitst naar eigen topic

icon

Beste antwoord door bickel 6 februari 2020, 20:54

Het is uiteindelijk gelukt om in te loggen. 
Weet niet wat ik anders gedaan heb, maar Telfortglasvezel webmail doet het nu ook. Kwestie van (vaak) wachtwoord aanpassen en 24 uur wachten voor je inlogt. Maar het mailadres was echt uit de lucht want ik kreeg foutmelding 520. 
Snap er niks meer van maar het werkt

Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Ja die gaan of zijn ook allemaal al over. Dat is nog niet helemaal duidelijk. Die vraag staat uit. Want kun je niet niet meer in de xmsnet webmail inloggen?

Reputatie 2

Ja die gaan of zijn ook allemaal al over. Dat is nog niet helemaal duidelijk. Die vraag staat uit. Want kun je niet niet meer in de xmsnet webmail inloggen?

Nee nog nooit gekund en dat al sinds de overgang 5 jaar geleden niet. Ik krijg mijn mail via Outlook ed binnen. De inloggegevens die ik daarvoor gebruik werken niet op webmail. 
Er staat nu ook dat mijn gebruikersnaam gewijzigd kan zijn en dat ik op MijnTelfort moet kijken wat die is. Als ik die gegevens gebruik en een nieuw wachtwoord (er moet een -_ bij) dan werkt dat ook niet. 
Het wijzigen van het wachtwoord heeft overigens geen invloed op mn Outlook en andere mailprogramma’s; die ontvangen alles nog zonder aanpassingen. 

En Hoe zit het met het Telfortglasvezel.nl mailadres dat we 5 jaar geleden kregen? Staat bij mijntelfort onder mailadres 1 maar daar kan ik ook niet inloggen. 

Reputatie 8
Badge +12

Log je wel in via de webmail met het hoofd e-mailadres? Niet met een van de aliassen eronder? Want als je dat met een van de aliassen doet, kan ik mij voorstellen dat het niet gaat, maar met het hoofdadres moet het gaan werken. 

Met het glasvezeladres kun je in de Telfort webmail omgeving inloggen. Lukt dat ook niet? Ik ben benieuwd. 

Reputatie 8
Badge +12

Ik heb je ook even een eigen topic gegeven. Ik denk wel zo overzichtelijk. Hoor graag van je. 

Reputatie 2

Goed idee

Reputatie 2

Log je wel in via de webmail met het hoofd e-mailadres? Niet met een van de aliassen eronder? Want als je dat met een van de aliassen doet, kan ik mij voorstellen dat het niet gaat, maar met het hoofdadres moet het gaan werken. 

Met het glasvezeladres kun je in de Telfort webmail omgeving inloggen. Lukt dat ook niet? Ik ben benieuwd. 

Ik log in met het hoofd e-mailadres, en ik heb het ook geprobeerd met een van de aliassen, omdat daar tijdens de omzetting naar Telfort verwarring over was. Met mijn hoofdmailadres (= gebruikersnaam) kan ik in Outlook en AppleMail etc alles gewoon ontvangen. Wachtwoord is bekend. 

Als ik in mijntelfort kijk heb ik 2 mail accounts: 1 van XMSNet (met aliassen) en 1 van Telfort.  
Voor die van Telfort heb ik een wachtwoord thuisgestuurd gekregen (2015). Met die gegevens kan ik niet inloggen. Heb dat adres nooit gebruikt, maar wie weet wat Telfort mij hierop gestuurd heeft. 

Reputatie 8
Badge +12

De inlog voor het mailadres hebben wij nooit gestuurd. Ik denk dat je in de war bent met de inlog van Mijn Telfort. Via de webmail zou je je gewoon moeten kunnen inloggen met het @telfortglasvezel mailadres. Mocht dat niet lukken, dan kan je via Mijn Telfort het wachtwoord wijzigen

En dan nog het xmsnet mailadres. Heel vreemd dat je met het wachtwoord ervan wel mails via Outlook etc binnen kan krijgen, maar niet met die gegevens kan inloggen in de webmail van xms. Ik heb nog niet door waar dat precies mis gaat. Want je lijkt alles goed te doen. Heb je misschien een screenshot van waar het mis gaat? Met de foutmelding erbij? Hopelijk kom ik daar verder mee. 

Reputatie 2

De inlog voor het mailadres hebben wij nooit gestuurd. Ik denk dat je in de war bent met de inlog van Mijn Telfort. Via de webmail zou je je gewoon moeten kunnen inloggen met het @telfortglasvezel mailadres.

Toch wel door Telfort verstuurd. Of werd dat niet bedoeld?

Ik heb ooit een mailadres gekregen bestaande uit 2 letters en 6 cijfers @telfortglasvezel.nl En dat ww werkt niet of adres bestaat niet ondanks dat het als mijn eerste mailadres in MijnTelfort staat. 
Verschillende wachtwoorden geprobeerd en aangepast. Werkt al 5 jaar niet

Ik gebruik hem niet en per abuis verwijderd een week of wat terug kon ik met de gegevens van de twee brieven gewoon inloggen op @telfortglasvezel.nl  ik heb wat dat aan gaat ook die papieren.

Hier ook de twee letters en 6 cijfers.

Met het screenshot bedoelde bart waar het hier fout gaat en welke melding krijg je.

Reputatie 8
Badge +12

Je hebt gelijk. Die is eens verstuurd. Vermoedelijk werkt deze niet meer. Je kunt het wachtwoord daarvoor aanpassen in Mijn Telfort. Kun je daarna met die gegevens wel inloggen in de webmail? Zo niet, dan ga ik verder op onderzoek. 

Reputatie 2

Na vele pogingen en wachtwoordaanpassingen en het een paar dagen laten rusten is het uiteindelijk gelukt om in xmsnet mail in te loggen. 
Telfortmail werkt daarentegen in het geheel niet.

@Bart - Telfort zou jij kunnen kijken of mijn Telfort webmail nog wel bestaat? Ik krijg mijn aan mijn Telfort verzonden mail namelijk terug met de melding:

This is a system-generated message to inform you that your email could not
be delivered to one or more recipients. Details of the email and the error are as follows:

<aaqwerty@telfort.nl>: host telfortmailin.kpnxchange.com[213.75.3.49] said: 550
   5.1.0 Recipient rejected. (in reply to RCPT TO command)

Reputatie 8
Badge +12

Fijn dat het xmsnet weer werk. Daar ben ik blij om. 

Wat betreft het glasvezel e-mailadres. Je kunt met dat adres dus wel inloggen, maar je kun er niets mee versturen? Je stuurt wel vanuit de webmail? Daar krijg je ook de foutmelding? Of gebruik je een mailcliënt?

Reputatie 2

Fijn dat het xmsnet weer werk. Daar ben ik blij om. 

Wat betreft het glasvezel e-mailadres. Je kunt met dat adres dus wel inloggen, maar je kun er niets mee versturen? Je stuurt wel vanuit de webmail? Daar krijg je ook de foutmelding? Of gebruik je een mailcliënt?

Met dit mailadres (ab123456@telfortglasvezel.nl) kan ik helemaal niets. Ik kan niet inloggen op webmail.Dan krijg ik tijdelijk een rode balk met een geel driehoekje met een uitroepteken erin. Daarnaast de tekst inloggen mislukt. Wachtwoord al een aantal keren aangepast.

Als ik er mail naar verstuur vanaf een ander adres dan krijg ik de melding:

This is a system-generated message to inform you that your email could not
be delivered to one or more recipients. Details of the email and the error are as follows:

<ab123456@telfort.nl>: host telfortmailin.kpnxchange.com[213.75.3.49] said: 550
   5.1.0 Recipient rejected. (in reply to RCPT TO command)

Vandaar mijn vraag: wat is er met dit mailadres aan de hand?

Reputatie 8
Badge +12

Dat is wel apart. Ik heb ook even een testmail gestuurd. Ik krijg geen zogenaamde bouncemail. Ik zie het adres ook als actief. Dus in theorie zou het moeten werken. Alleen dus niet het geval.

Heb je verschillende browsers getest? En welke gebruik je precies? Wil je ook een screenshot sturen van de foutmelding? Want dit is informatie die de technische dienst nodig heeft voor verder onderzoek. 

Reputatie 2

er staat bovenin aanmelden mislukt. 
Ik ben ook al een paar keer spontaan op @telfort.nl terecht gekomen, maar dat werkt ook niet. 

Sinds gisteren brunchen mijn mailtjes ook niet meer, maar dat kan nog komen, want het duurde soms wel een dag voor ik de mail terug kreeg. 

Reputatie 2

Het is uiteindelijk gelukt om in te loggen. 
Weet niet wat ik anders gedaan heb, maar Telfortglasvezel webmail doet het nu ook. Kwestie van (vaak) wachtwoord aanpassen en 24 uur wachten voor je inlogt. Maar het mailadres was echt uit de lucht want ik kreeg foutmelding 520. 
Snap er niks meer van maar het werkt

Reputatie 8
Badge +12

Heel vreemd inderdaad. Ik kan ook niet verklaren waarom het zoveel moeite heeft gekost. Maar fijn om te lezen dat het nu werkt. :)

Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, dan hoor ik dat graag. 

@bickel het is al even geleden toch van mij de vraag vulde je enkel het deel voor de @ in of het geheel?  Ik moest zojuist het geheel invullen deed ik dit niet kreeg ik een foutmelding.

Reputatie 2

@Galdor68 ik heb het met en zonder @telfortglasvezel.nl geprobeerd. 
 Dat maakte niets uit. 

ik denk dat dat account daadwerkelijk uit stond, want ik kon er ook geen mail naartoe sturen. 

Reageer